• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6
خبری از کنترل در ورودی استان نیست

هجوم مسافران استان‎های آلوده به بوشهر/ مردم نگران، مسئولان بی‎خیال!

  • کد خبر : 11253
  • 06 اسفند 1398 - 20:52
هرچند براساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تاکنون موردی از بیماری کرونا در استان مشاهده نشده، ولی افزایش تردد خودروها با پلاک استان های آلوده به این بیماری خصوصا قم، نگرانی مردم استان بوشهر نسبت به شیوع بیماری را در پی داشته است.

 افزایش مسافرت به بوشهر خصوصا از استان های آلوده به ویروس کرونا، بدترین خبر برای هم استانی ها می باشد.

به گزارش «آوای بوشهر»؛ هرچند براساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تاکنون موردی از بیماری کرونا در استان مشاهده نشده، ولی افزایش تردد خودروها با پلاک استان های آلوده به این بیماری خصوصا قم، نگرانی مردم استان بوشهر نسبت به شیوع بیماری را در پی داشته است.

با توجه به اینکه در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، مدارس و دانشگاههای اکثر استانهای کشور تعطیل شده، شرایط جوی مناسب استان بوشهر در این ایام، زمینه ساز ورود گسترده گردشگران از سایر استانها گردیده است.

همچنین افزایش این حجم از سفر دور از انتظار نیست، چرا که بوشهر تا این لحظه جزو استان های پاک از ویروس کرونا مطرح می باشد.

اما افزایش تردد ساکنان استان های آلوده به بوشهر آن هم بدون هیچ ضابطه و کنترلی در ورودی استان ما، قطعا باعث تجمع و تراکم جمعیت خصوصا در شهرهای ساحلی، رستوران ها و مراکز خرید خواهد شد و بوشهر را مستعد شیوع ویروس کرونا می کند.

 

این رفتار عجیب و غریب هموطنان ما در شرایطی می باشد که مسئولان وزارت بهداشت تاکید دارند هدف از تعطیلی مدارس و دانشگاهها این بوده که افراد بیشتر در منزل مانده و به نوعی قرنطینه باشند، نه اینکه به شمال یا استان های دیگر رفته و زمینه شیوع کرونا را بیشتر کنند.

بنابراین از مقامات استانی انتظار می رود از بی خیالی شان دست کشیده و برای کنترل سفرهای غیرضروری و گردشگری به استان تدبیر کنند.

آقایان مسئول! اگر از ممنوعیت سفرهای غیرضروری به مقصد استان بوشهر عاجز هستید (که احتمالا اینگونه است و بعید نیست برایش توجیهات عجیب و حتی سیاسی- امنیتی هم بتراشید)، تا حد امکان ورود مسافران در قالب گردشگر به شهرهای ساحلی را کنترل کنید و با پیش بینی تمهیداتی، از تراکم و تجمع مسافران و مردم در سواحل و نقاط پرتردد جلوگیری شود.

البته قبل از هر اقدامی، شایسته است اطلاع رسانی لازم در بعد منطقه ای و  ملی جهت اطلاع گردشگران صورت پذیرد و درخواست عدم سفر به بوشهر را در رسانه های ملی مطرح نمایید.

با این حال یک قسمت از این ماجرا هم به ما مردم مربوط می شود. لطفا فراموش نکنیم ما اکنون بحران کرنا را پشت سر می‌ گذاریم و باید به فکر جان خود و دیگر شهروندان باشیم.

از این رو بهداشت فردی را رعایت کرده و تاحدامکان بیشتر در خانه ها بمانیم و در این اوضاع و احوال قید مسافرت را بزنیم./خلیج فارس

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.