• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

هلال احمر جم، نیازمند امداد رسانی (۲) + تصاویر

  • کد خبر : 2201
  • 30 اسفند 1391 - 15:38

گویا داستان هلال احمر، نوروز، جم و بی برنامگی متولیان تسهیلات نوروزی تمامی ندارد. سال گذشته درست در همین روزها بود که مطلبی با تیتر بالا بر صفحه ی این تارنما درج شد. گمان بردیم که تجارب سال های گذشته، چراغ راهی خواهد شد برای سال های آینده، تا دیگر شاهد وضعیت نامناسب هلال احمر در ایام نوروز و نا زیبا شدن نمای خدمات رسانی در شهرستان کهن جم نباشیم اما گویا این قصه سر دراز دارد…

وارد کانکس محل استقرار امداد و نجات هلال احمر شهرستان ، مستقر در سه راهی ورودی جم که شدم، چهار نفر از پرسنل هلال احمر در گرمای کانکس، پذیرایم گشتند. هنوز نپرسیده بودم “چه خبر؟” که گلایه ها شروع شد. فردی که بقیه او را سرپرست شیفت معرفی می کردند با من همکلام شد. گلایه های او را به صورت تیتر وار در زیر فهرست کردم تا شاید دوستان مسئول هم دیده و به جان نیوش کرده و تدبیری بر این بی تدبیری ها بیاندیشند…

 

–          از ۲۵ اسفند به عنوان امداد و نجات هلال احمر در این مکان مستقر شده ایم و اکنون ۵ روز است که به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم و میهمانان نوروزی هستیم.

–          در هر شیفت ۷ نفر حضور دارند که ۲ نفر در چادر جوانان هلال احمر مستقر هستند و ۵ نفر دیگر شامل راننده ، پزشکیار و ۳ نجات یار نیز در کانکس امداد و نجات به خدمات رسانی مشغول هستند.

–          با وجود سپری شدن ۵ روز از استقرار هلال احمر در محل،  تاکنون یک بطری آب آشامیدنی هم به ما تحویل نشده است. آب آشامیدنی را شخصا از کارخانه ی یخ سازی تامین می کنیم.

–          کانکس امداد و نجات با پیگیری های شخصی و حتی پرداخت کرایه ی حمل از جیب، با تاخیر ۴ روزه، دیشب به این محل حمل شده است.

–          متاسفانه از سرویس بهداشتی محروم هستیم و سرویس بهداشتی مستقر در محل، متعلق به نیروی انتظامی بوده که نه دارای آب بوده و نه سیستم تخلیه ی فاضلاب دارد. وضعیت بهداشتی آن نیز اسفناک است.

–          برای تامین غذا با مشکل مواجه شده ایم و فعلا شهرداری جم تعداد ۵۰ فیش غذا به ما پرداخت کرده که با توجه به کم بودن جیره ی غذایی، به کارکنان فقط ناهار داده می شود و از شام و صبحانه خبری نیست. هرچند به لطف عروسی هایی که در شهرستان برگزار می گردد شام را از عروسی های آشنایان تامین می کنیم اما برای صبحانه راه حلی نداریم. با پیگیری هایی که انجام داده ایم برخی ادارات قول همکاری داده اند که فعلا در حد قول باقی مانده است.

–          بارها به فرمانداری شهرستان مراجعه کرده ایم و مشکلات خود را مطرح کرده ایم اما متاسفانه با پاسخ هایی چون ” به فرمانداری ارتباط ندارد و …” مواجه شده ایم. حتی در بازدیدی که فرماندار در روز قبل از هلال احمر داشت از استقرار چند روزه ی هلال احمر در محل، بی اطلاع بود.

–          نماز خانه برپا کرده ایم اما نه آب برای شستشو و وضو داریم و نه سرویس بهداشتی!

–          از آقای علمداری شهردار جم و احمدی سرپرست هلال احمر کنگان به خاطر حمایت هایشان تشکر می کنیم و از مسئولین شهرستان می خواهیم با برنامه ریزی مناسب، در راستای بهبود شرایط و خدمات دهی بهتر هلال احمر در ایام نوروز تلاش کنند…

آوای جم؛امیدواریم مسئولین و متولیان شهرستان، فقط به برگزاری جلسات هماهنگی و تاکید بر تسهیل سفرهای نوروزی اکتفا ننموده و گام های عملی در جهت رفع موانع بردارند. چرا که ادامه ی این روند اصلا زیبنده ی شهرستانی که همین چند روز پیش، روزش را جشن گرفتیم نمی باشد.

در پایان امیدواریم تیتر امسال در سال آینده به شماره ی (۳) نرسد…

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2201

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.