• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
5

هواشناسی برای بوشهر رگبار پراکنده پیش بینی کرد

  • کد خبر : 14050
  • 23 تیر 1400 - 18:39
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر : از جمعه تا دوشنبه هفته آینده با شدت بیشتر در ۲ روز پایانی بازه زمانی یاد شده برای مناطق جنوبی و ارتفاعات این استان رگبار پراکنده باران پیش ‎بینی می‌‎شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از جمعه تا دوشنبه هفته آینده با شدت بیشتر در ۲ روز پایانی بازه زمانی یاد شده برای مناطق جنوبی و ارتفاعات این استان رگبار پراکنده باران پیش ‎بینی می‌‎شود.

به گزارش آوای بوشهر؛ محمدرضا انصاری در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده وزش بادهای جنوبی طی امروز تا اواسط هفته آینده است که به دنبال آن رطوبت و دما در این استان همچنان از میزان بالایی برخوردار خواهد بود.

وی بیان کرد: از روز جمعه به تدریج ناپایداری‌های جوی از سمت جنوب استان بوشهر وارد خواهد شد و متاثر از سیستم‌های فصلی به وقوع خواهد پیوست که به سبب آن در نیمه جنوبی استان و در ارتفاعات وقوع رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش تند باد پیش‌‎بینی می‏‌شود.

انصاری ادامه داد: این شرایط تا اواسط هفته آینده نیز در بخش‌هایی از استان بوشهر بویژه نیمه جنوبی این استان و ارتفاعات، در برخی ساعت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

انصاری عنوان کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب جنوب غربی تا جنوب جنوب شرقی با سرعت هشت  تا ۳۰ و گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل استان۳۰ تا ۹۰ و گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‎‌شود.

انصاری یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان با ۴۷.۵ بیشترین میزان دما و بندر امام حسن دیلم با ۸۵ درصد بیشترین میزان رطوبت هوا را در استان بوشهر تجربه کرد.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۳۵ بامداد، جزر اول ۰۴:۴۲، مد دوم ۱۱:۱۵ و جزر دوم ۱۸:۴۰ خواهد بود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.