• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

هکر اینستاگرام شهروندان بوشهری دستگیر شد

  • کد خبر : 14388
  • 06 مهر 1400 - 9:52
به گفته رییس پلیس فتا، صفحات به صاحب اصلی برگردانده و از دسترس مجرم خارج شد، سپس هویت بیشتر این مجرم شناسایی وپس از دستگیری به دستگاه قضا معرفی شد.

«هک کردن» به عنوان ابزار مجرمانه جای خود را در فضای مجازی باز کرده اما برخی کاربران گمان می‌کنند تراکنش‌های مالی و سایت‌های دولتی و غیردولتی هدف این اقدام قرار می‌گیرند اما این در حالی است که اینستاگرام نیز از حمله هکرها در امان نیست؛ مشابه اتفاقی که اخیرا برای برخی هم استانی ها رخ داده است.

به گزارش آوای بوشهر؛ رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در چند روز اخیر شاهد بودیم شماری از هم استانی‌ها، با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرده اند که مدیریت صفحه اینستاگرامی آن‌ها در اختیار فردی ناشناس قرار گرفته که کاربر مجرم است.

سرهنگ مهدی قاسمی افزود: این فرد ناشناس اقدام به سوء استفاده از هویت در دسترس و کلاهبرداری اقتصادی می‌کرده و از دنبال کنندگان این صفحات درخواست پرداخت وجه نموده یا تصاویر خصوصی صاحب اصلی این صفحات را در فضای مجازی منتشر می‌کرده که تبعات جبران ناپذیری برای شکاکیان داشته است.

وی اضافه کرد: پلیس فتا در اقدامی صفحات را به صاحب اصلی برگرداند و از دسترس مجرم خارج کرد سپس هویت بیشتر این مجرمان شناسایی وپس از دستگیری به دستگاه قضا معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان به به منظور پیشگیری از این آسیب‌ها به کاربران توصیه کرد: از انتخاب شماره‌های قابل حدس مانند (کدملی، شماره شناسنامه و شماره همراه) یه عنوان رمز شبکه‌های اجتماعی خودداری و از رمز‌های ترکیبی استفاده کنند.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: تنظیمات رمز دو مرحله‌ای شبکه‌های اجتماعی، چون اینستاگرام خود را فعال کنند و تصاویر شخصی خود را صفحات اینستاگرامی و پروفایل خود منتشر نکنند، زیرا امکان دارد در دسترس فردی مجرم قرار بگیرد، هرکد یا رمزی را در فضای مجازی برای مخاطب خود ارسال نکنیم، زیرا ممکن است اکانت شبکه اجتماعی ما باشد.

وی بیان داشت: قبل از هرگونه فعالیت در فضای مجازی به سایت پلیس فتا مراجعه و از آموزش‌ها در این سایت استفاده کنند تا شاهد کاهش آسیب پذیری در این زمینه باشیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.