• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

واکسن نزن ها مجازات می شوند

  • کد خبر : 14615
  • 10 آبان 1400 - 12:49
محمدی زاده با اشاره به آمار پایین شهرستان‌های کنگان و عسلویه در زمینه تزریق واکسن، عنوان کرد: باید باظرفیت اجتماعی و ائمه جمعه مردم را به تزریق واکسن ترغیب کرد.

به زودی با اجرای لاک دان هوشمند و با هدف اجباری کردن واکسیناسیون، استفاده از برخی امکانات عمومی مثل خدمات بانکی و مسافرتی، بدون ارائه کارت واکسن ممنوع خواهد شد که به نوعی مجازات این گروه برای حفظ سلامت سایر افراد جامعه محسوب می شود

به گزارش آوای بوشهر به نقل از خلیج فارس؛ وزیر بهداشت با تاکید بر این که تنها راه کنترل کرونا، انجام واکسیناسیون است، گفته: نیمی از افراد جامعه هدف بالای ۱۲ سال دو دز واکسن را دریافت کرده اند و برای ایمنی جمعی باید به رقم ۷۰ تا ۸۰ درصد برسیم.

در همین حال، استاندار بوشهر با اشاره به اینکه هرگونه سهل انگاری در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب شیوع دوباره ویروس کرونا و تعطیلی بازار می‌شود اظهار کرد: واکسیناسیون برای کارمندان و اصناف الزامی است و کسانی که کارت واکسیناسیون ندارند از حضور در محل کار و ارائه خدمات به مردم محروم می‌شوند.

احمد محمدی‌ زاده در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خصوص برخی مشکلات شهرستان‌های کنگان و عسلویه در زمینه تزریق واکسن، عنوان کرد: باید از ظرفیت اجتماعی و ائمه جمعه برای ایمن سازی جامعه استفاده شود و مردم را به تزریق واکسن ترغیب کنند.

محمدی‌زاده ادامه داد: با توجه به تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص فعالیت حضوری دانش آموزان در مدرسه‌ها باید سرعت واکسیناسیون دانش آموزان را بیشتر کرد و اگر عقب ماندگی در این خصوص وجود دارد، برطرف شود.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی در استان بوشهر، تاکنون به ۷۱۰ هزار نفر واکسن کرونا تزریق‌شده که ۴۵۰ هزار نفر هر دو نوبت دریافت کرده‌اند.

به عبارتی ۵۰ درصد جامعه هدف بالای ۱۲ سال استان دو مرحله واکسن را دریافت کرده اند که با میانگین کشوری برابری می کند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.