• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
8

وضعیت بحرانی کرونا در بوشهر/ مبتلایان روزانه به ۵۴۰ نفر رسید

  • کد خبر : 13996
  • 07 تیر 1400 - 12:49
در زمان حاضر ۶۰ درصد از مجموع ۱۰ شهرستان‌ استان بوشهر در وضعیت قرمز ( خیلی پر خطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پر خطر) کرونایی قرار دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آخرین آمارهای موجود شمار مبتلایان روزانه به کرونا در این استان از ۲۰۰ به ۵۴۰ نفر در ۲ هفته اخیر افزایش یافته است .

به گزارش آوای بوشهر؛ عبدالمحمد خواجه ئیان در گفت وگو با ایرنا افزود: در شرایط جدید باتوجه به کاهش حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر افراد در اثر ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته است.

وی بیان کرد: براساس آمارها شمار مرگ و میر نیز با ۲۱ درصد افزایش از ۲۳ به ۲۸ مورد در هفته افزایش یافته است.

خواجه ئیان ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد روند شیوع ویروس دراستان بوشهر افزایشی است و همین امر باعث شده این استان امروز در شرایط بحرانی قرار گیرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه در فضاهای عمومی بسیار کاهش یافته است، این درحالی است که باتوجه به شرایط و شیوع ویروس لازم است مردم احساس مسئولیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

خواجه ئیان تاکید کرد: واکسیناسیون تنها یک بخش از سلامت عمومی است و باید افراد با رعایت فاصله اجتماعی و دستوالعمل‌های بهداشتی نسبت به همدیگر احساس مسئولیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: هرچند تاکنون سوش هندی (دلتا) در استان بوشهر شناسایی نشده است، اما احتمال می‌رود در صورت هرگونه بی احتیاطی در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی احتمال شیوع این واریانت در این استان وجود داشته باشد.

خواجه ئیان درباره واکسیناسیون گفت: در حال تکمیل دوز دوم واکسیناسیون سالمندان هستیم و این کار با سرعت خوبی در حال انجام است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۴۱هزار و ۹۰۹ نفر در استان بوشهر واکسن دریافت کردند که از این شمار ۱۶هزار و ۶۴۱ نفر هر ۲ دوز واکسن را دریافت و مابقی تنها دوز نخست را  تزریق کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به سهمیه دریافتی واکسن در حال انجام واکسیناسیون افرادی هستیم که دوز نخست را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر کمتر از چهار درصد جمعیت استان بوشهر زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند افزود: با توجه به شرایط خاص این استان با تمهیدات اندیشیده شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش می‌شود پوشش واکسیناسیون بالاتری ایجاد شود.

 در زمان حاضر ۶۰ درصد  از مجموع ۱۰ شهرستان‌ استان بوشهر در وضعیت قرمز ( خیلی پر خطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پر خطر) کرونایی قرار دارند. 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.