• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
10

وقتی برخی مسئولان از دستور رهبرانقلاب و مصوبات کرونایی تخطی می کنند/ احتمال بحرانی شدن شرایط جم با تداوم برگزاری تجمعات/ بازاریان: نگران تعطیلی مجدد هستیم

  • کد خبر : 13687
  • 24 دی 1399 - 13:08
برگزاری برنامه های فرهنگی مذهبی در حالی با حضور امام جمعه و فرمانده سپاه جم برگزار می شود که رهبری انقلاب بارها بر لزوم رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا تاکید کرده اند و بدیهی است اقدام نهادهای فرهنگی شهرستان در برگزاری تجمعات که با منع شدید ستاد ملی کرونا همراه بوده علاوه بر قانون شکنی آشکار، تخطی از منویات رهبر معظم انقلاب است.

آوای بوشهر؛ ۲۰ دی ماه لیست جدید رنگ بندی شهرهای کشور در شرایط کرونا منتشر شد که در آن دو شهرستان جم و تنگستان در گروه زرد (خطر متوسط) و ۸ شهرستان دیگر استان بوشهر در گروه آبی(کم خطر) قرار گرفتند.

به گزارش آوای بوشهر؛ طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، تمامی فعالیت ها در شهرهای رنگ آبی، با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز می باشد اما همچنان محدودیت ها در شهرهای با رنگ زرد برای مشاغل و فعالیت های سطح ۴ به قوت خود باقی است.

در توضیح ستاد ملی کرونا محدودیت های سطح ۴ به شرح زیر اعلام شده است:

“همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی”

با وجود صراحت مصوبات ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا، متاسفانه در شهرستان جم محدودیت ها جدی گرفته نمی شود و برخی مسئولان دولتی و نهادهای غیر دولتی اصرار به برگزاری تجمعات فرهنگی مذهبی دارند که می تواند شرایط شهرستان جم را از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی و محدودیت های سطح ۳ و ۴ برساند.

چندی پیش هم استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی کرونا، بر لزوم برخورد با متخلفان از مصوبات کرونا در هر جایگاهی که هستند تاکید کرد و از فرمانداران جم و تنگستان خواست با استفاده از تمام امکانات، مانع صعودی شدن سیر شیوع کرونا در این دو شهرستان زرد شوند.

در روزهای اخیر برنامه های تجمعی مختلفی در سطح شهرستان جم با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه و برخی مدیران دولتی برگزار شده و بیم آن می رود که این بی توجهی و قانون شکنی ها، مجددا به تعطیلی صنوف و زیان بیشتر کسبه منجر شود.

در همین راستا، برخی از صنوف شهرستان جم در پیام هایی به آوای بوشهر، اعتراض شدید خود را از برگزاری برنامه های تجمعی اعلام کرده و معتقدند با ادامه بی توجهی ها، ممکن است مجددا با تعطیلی دوباره کسب و کار مواجه شوند.

بازاریان که طی یک سال گذشته به شدت از تعطیلی ها آسیب دیده اند و بعضا با ورشکستگی مواجه شده اند خواستار پایان دادن به تجمعات فرهنگی مذهبی شده اند تا شرایط شهرستان بدتر نشود.

برگزاری برنامه های فرهنگی مذهبی چون گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی و حضرت فاطمه (س) در حالی با حضور امام جمعه و فرمانده سپاه جم برگزار می شود که رهبری انقلاب بارها بر لزوم رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرده اند و بدیهی است اقدام نهادهای فرهنگی مذهبی شهرستان در برگزاری تجمعات که با منع شدید ستاد ملی کرونا همراه بوده علاوه بر قانون شکنی آشکار، تخطی از منویات رهبر معظم انقلاب است.

آنچه مشخص است حسب تاکید رهبر انقلاب، مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موضوعی عقلانی است و ائمه اطهار علیهم السلام هم راضی نخواهند بود با برگزاری تجمعات مذهبی، شرایط شهرستان بحرانی و مردم با ضرر و زیان جانی و مالی مواجه شوند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. بنده خدا از کجا میسوزی راست بگو بهانه نیار .نه بازاری بهت پیام داده نه کسی دیگه

  2. سلام .
    شما اینهمه تجمع شبانه روز در تمام مکانها ازجمله عروسی ها .دورهمی های خانوادگی ، جلسات فرمانداری و سایر ادارات نمیبینید وفقط جلسات مذهبی اهل بیت که با رعایت بیش از ۸۰ درصد هست میبینید .
    ایا فقط کرونا در مجالس اهل بیت هست و در دیگر مجالس وجود ندارد ؟!
    ایا خود بازیاریان به عنوان مثال بازارچه شهرداری همه موارد ستاد ملی رعایت میکنن بندرت رعایت میشود حتی ماسک هم نمیزنن ؟؟!
    ایا شماکه برای رساندن صدای مردم به مسئولین تلاش میکنید که کار درستی هست ایا شما مجالس عروسی و هزاران مورد از نقض دستورالعمل در شهرستان را رسانه ای کرده اید ؟؟؟!

    وا عجبا ….

    • آوای بوشهر؛ اگر سری به آرشیو بزنید خبرهای مرتبط با کرونا به صورت مستمر منتشر شده و در مورد مراسم های جشن و عروسی و عزا هم خبرهای انتقادی کار شده است. با سپاس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.