• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6
سخنی با مدیر جدید آموزش و پرورش جم:

پروژه های بزرگ آموزشی و ضرورت تکمیل طرح ها/ سعه صدر مدیریتی را افزایش دهید/ لزوم استفاده از همه ظرفیت های انسانی فرهنگیان/ پرونده ها را ببندید!

  • کد خبر : 13612
  • 15 دی 1399 - 12:22
بخشی از فرهنگیان جم در گفتگو با آوای بوشهر از دغدغه های شان در آستانه این انتصاب گفته اند و امید دارند مسیری نو و مصلحانه در آموزش و پرورش جم شکل گیرد.

آوای بوشهر؛ پس از کش و قوس های فراوان، عبدالحسین اعتماد از نیروهای بومی و باسابقه شهرستان جم به مدیریت آموزش و پرورش جم منصوب شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ اعتماد، توانسته طی سالیان طولانی خدمت به عنوان معلم یا در سمت های مدیریتی در آموزش و پرورش جم و دیگر سمت های برون مجموعه چون حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خود را چهره ای فراجناحی نشان دهد و با رویکردی مثبت و باز به مسائل اعتماد بسازد و امید بخرد.

تا دقایقی دیگر مراسم معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش برگزار می شود و عبدالحسین اعتماد رسما سکان هدایت مجموعه ی عریض و طویل تعلیم و تربیت با هزاران زیرمجموعه مدرس و دانش آموز را بر عهده می گیرد.

بخشی از فرهنگیان جم در گفتگو با آوای بوشهر از دغدغه های شان در آستانه این انتصاب گفته اند و امید دارند مسیری نو و مصلحانه در آموزش و پرورش جم شکل گیرد.

بخشی از دغدغه های فرهنگیان مربوط به بسط سعه صدر و افزایش آستانه تحمل مدیریتی در آموزش و پرورش است؛ موضوعی که نبود آن باعث شده برخی از فرهنگیان به دلیل تخلفات کوچک یا احیانا انتقاد به مدیریت، مدام در راهروهای اداره کل و دادگاه تخلفات اداری باشند.

شاید اگر سعه صدر و تدبیر مدیریتی حکم فرما باشد نیاز نباشد جامعه فرهنگیان با جمعیت زیاد و تنوع سلایق و دیدگاه ها و قطعا برخی نقایص و کمبودها، با برخوردهای سخت مواجه شوند و موضوعات در خود مدیریت حل و فصل شود تا حجم پرونده های تخلف جم در استان، سوال برانگیز نشود.

بدیهی است که یکی از هنرهای مدیریت، افزایش تعامل و گفتگو در مجموعه بدون استفاده از ابزار قهری است که امید است مدیر جدید آموزش و پرورش، به این رویه ناصواب پایان دهد.

یکی دیگر از چالش های پیش روی آموزش و پرورش جم، پروژه های مصوب شده از سوی وزارت نفت، پتروشیمی ها و دستگاه های تصمیم گیر استانی و شهرستانی است. پروژه هایی که برای تامین اعتبار، نیازمند پیگیری بی وقفه و ممارست جدی در سطح شهرستان و استان است تا بخش بزرگی از نیازهای آموزشی جم مرتفع شود.

تامین اعتبار و تخصیص بودجه بسیاری از این پروژه ها منوط به تعامل گسترده با بخش های مختلف است و این مهم یکی از کارویژه های مدیریت جدید آموزش و پرورش است تا در این زمان باقی مانده بتواند بخشی از پروژه های بر زمین مانده را به سرانجام برساند.

استفاده از ظرفیت شرکت های مستقر در منطقه برای حوزه آموزش و رفاهی دانش آموزان و فرهنگیان یکی دیگر از اولویت های مهم آموزش و پرورش است. مدیر جدید آموزش و پرورش خوب می داند که در شرایط کنونی کشور و با اعتبارات محدود، نمی توان به ارتقای خدمات دولتی چشم بست اما قطعا ظرفیت بزرگ شرکت های مستقر در منطقه و پتروشیمی های متمول می تواند گره گشای بسیاری از طرح ها و برنامه های آموزش و پرورش باشد.

مدیر جدید آموزش و پرورش باید از حصار دیوارهای دفترش خارج شود و برای رسیدن به نتایج مثبت و ارتقای آموزش و پرورش، تمامی مسیرهای موجود را طی کند و قطعا پیگیری و تعامل و مطالبه گری نتیجه بخش خواهد بود.

انتصاب نیروهای توانمند و کاربلد در بخش های مختلف مدیریتی آموزش و پرورش از دیگر دغدغه های فرهنگیان جم است. مدیریت و خدمات رسانی به جامعه بزرگ فرهنگیان با رفاقت و طایفه گری و سلیقه شخصی قطعا سود نخواهد بخشید و مدیر جدید آموزش و پرورش باید با نگاهی کلان و بدون تعارف از ظرفیت های بزرگ جامعه فرهنگیان برای بهبود شاخص ها و ارتقای کیفیت و کمیت آموزش و پرورش در جم بهره ببرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.