• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
8
پیگیری یک سوژه

توقف وام در بانک های دولتی بوشهر/ کسی پاسخگو نیست

  • کد خبر : 15211
  • 02 آذر 1401 - 14:12
شاید این موضوع برای استان هایی که بخش عمده نقدینگی شان از مرکز است توجیه داشته باشد، ولی برای بوشهر که با وجود سهم بالا در تامین خزانه، پایین ترین میزان وام به نسبت منابع بانکی را دارند، این بخشنامه بانک مرکزی توجیه ندارد و همین میزان پایین وام دهی بانک های استان را نیز کاهش می دهد.

آوای بوشهر: در شرایط کنونی اقتصاد کشور، کسی نیست که به دنبال وام نباشد تا گلیم خود را از تورم فزاینده بیرون بکشد؛ اما برخی بانک های دولتی بوشهر پاسخ منفی به مشتریان خود می دهند.

به گزارش خلیج فارس؛ در هفته های اخیر شهروندانی که به بانک های دولتی بوشهر مراجعه می کنند، با این پاسخ مواجه می شوند که «محدودیت اعتبارات داریم» یا «از تهران دستور آمده فعلاً وامی پرداخت نکنیم». 

برخی از افرادی هم که مشمول تسهیلات تکلیفی بانک ها نظیر مشاغل خانگی شده اند هم می گویند که بانک عامل در استان اعلام کرده فعلا مجوز پرداخت ندارند. 

همچنین برخی شهروندان که در ماههای گذشته سپرده های خود را در بانک ها بلوکه کرده تا وام بگیرند، می گویند: با وجود آنکه موعد پرداخت وام رسیده، رییس شعبه اعلام کرده از تهران گفته اند فعلا تسهیلات پرداخت نشود.

چنین صحبت هایی معمولا در ماه پایانی سال یعنی اسفند مطرح می شد، اما امسال به دلایل نامشخصی، زودتر از موعد اتفاق افتاده است.

این وضعیت در شرایطی است که یکی از شعارهای بانک مرکزی در دولت سیزدهم، تسهیل وام دهی به مردم بوده، ولی سیاست‌های بانک مرکزی نتایجی عکس در پی داشته است.

یک منبع آگاه در گفتگو با «خلیج فارس» دلیل مشکل پیش آمده را این چنین توضیح داد: بانک مرکزی به دلیل افزایش اضافه برداشت برخی از بانک‌ های بزرگ، پرداخت تسهیلات این بانک ها را متوقف کرده است.

وی که خواست نامش در این گزارش ذکر نشود، ادامه داد: شاید این موضوع برای استان هایی که بخش عمده نقدینگی شان از مرکز است توجیه داشته باشد، ولی برای بوشهر که بخش عمده خزانه بانک ها را تامین کرده و به روایت گزارش بانک مرکزی، پایین ترین میزان وام به نسبت منابع بانکی را دارند، این بخشنامه بانک مرکزی توجیه ندارد و همین میزان پایین وام دهی بانک های استان را کاهش می دهد./خلیج فارس

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.