• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

گنجی:مسئولان باید جمی باشند تادردمردم را بدانند

  • کد خبر : 2157
  • 18 اسفند 1391 - 20:15

به گزارش آوای جم به نقل ازخبرگزاری فارس ؛حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان مؤمن و مسلمان است و رمز سعادت دنیا و آخرت است.

وی به جشن نیکوکاری اشاره کرد و با دعوت از مردم برای مشارکت در این امر خداپسندانه افزود: مردم موضوع انفاق را نباید فراموش کنند، در قرآن تاکید بسیار زیادی به انفاق شده است.

امام جمعه جم خاطر نشان کرد: مردم به همنوعان کمک کنند و به‌ویژه در شب عید این امر اهمیت بیشتری دارد و باید به همسایه‌ها و ایتام توجه کنیم.

گنجی تصریح کرد: توجه نکردن به انفاق موجب افزایش فاصله طبقاتی می‌شود و جامعه به سمت فساد حرکت می‌کند.

وی به سالروز عملیات موفقیت‌آمیز بدر اشاره کرد و یادآور شد: این عملیات در منطقه نور‌الهویزه و بعد از عملیات خیبر انجام شد و ۸۰ گردان سپاه و ۳۵ گردان ارتش در برابر ۱۲۰ گردان دشمن قرار گرفتند و رزمندگان اسلام با شکست دشمن به رودخانه دجله رسیدند.

امام جمعه جم با تبریک ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید گفت: بنیاد شهید یک نهاد مقدس است و کسانی که در این نهاد فعالیت می‌کنند باید به این خدمت‌گزاری خود افتخار کنند.

گنجی افزود: بنیاد شهید باید به خانواده شهدا توجه بیشتری کنند و مشکلات و معضلات این عزیزان را مرتفع کنند.

وی در ادامه به برگزاری کنگره بزرگداشت ۷ هزار شهید زن اشاره کرد و گفت: پیام ارزشمند مقام معظم رهبری به این کنگره نشان دهنده جایگاه زنان شهیده است و باید این گونه مراسمات تداوم یابد.

امام جمعه جم با اشاره به اجلاس اخیر خبرگان و با تبریک انتخاب مجدد آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست خبرگان اظهار داشت: بررسی مسایل مربوط به صدا و سیما در این اجلاس نشان دهنده اهمیت صدا و سیماست و امیدوار هستیم این نهاد در مسیر رشد و بالندگی بیشتر حرکت کند.

گنجی به کشتار شیعیان پاکستان اشاره کرد و ابراز داشت: علما و مراجع عظام تقلید موضع‌گیری قاطعی داشتند و از دولت نیز انتظار داریم در این زمینه واکنش نشان دهند.

وی همچنین به مرگ چاوز اشاره کرد و بیان داشت: چاوز یک شخصیت بزرگ است که مواضع ارزشمندی در مورد ایران داشته ولی تعریف و تمجیدهای رئیس جمهور از وی و اعلام عزای عمومی در کشور منطقی نبود.

گنجی یادآور شد: ما اعتقاد داریم که حضرت مهدی(عج) منجی عالم بشریت است و حق نداریم چوب حراج به باورهای اصیل دینی بزنیم و قرار دادن چاوز در کنار حضرت مسیح و حضرت مهدی(عج) کاری ناپسند بود که انجام شد و رئیس جمهور باید دقت بیشتری در اظهارات خود داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم انتخاب بخشداران و مسئولان بومی برای جم گفت: جم شخصیت‌های ارزشمند و بزرگی دارد و باید مسئولان این شهرستان بومی باشند تا درد مردم را بدانند و بتوانند در مواقع لازم در کنار مردم باشند.

گنجی تصریح کرد: از استاندار پرتلاش استان بوشهر انتظار داریم به دغدغه مردم در انتصاب معاون بومی برای فرمانداری جم و انتصاب بخشداران بومی توجه داشته باشد.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2157

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.