• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

یاداشت وارده؛رسوایی پتروشیمی درشب شهادت ام البنین(س)

  • کد خبر : 2288
  • 06 اردیبهشت 1392 - 12:29

آوای جم؛ یاداشت وارده؛رسوایی پتروشیمی درشب شهادت ام البنین(س)

۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات مادر سوگ نشین نهر علقمه حضرت ام البنین سلام الله علیها و شیر زن حیدر کرار علی مرتضی علیه السلام است.

قرآن و روایات، دوستی خاندان رسول اکرم(ص) و اهل‏بیت(ع) را بر مسلمانان واجب کرده است.( : شوری (۴۲)، آیه ۲۳؛ هود (۱۱)، آیه ۲۹؛ میزان‏الحکمه، ج ۲، ص ۲۳۶) روشن است که دوستی لوازمی دارد و محبّ صادق، کسی است که شرط دوستی را – چنان که باید و شاید – به جا آورد. یکی از مهم ‏ترین لوازم دوستى، هم دردی و هم دلی با دوستان در مواقع سوگ یا شادی آنان است؛( نگا: المحبه فی الکتاب والسنه، صص ۱۶۹ – ۱۷۰ و ۱۸۱ – ۱۸۲) از این رو در احادیث، بر برپایی جشن و سرور در ایام شادی اهل‏بیت(ع) و ابراز حزن و اندوه در مواقع سوگ آنان، تأکید فراوان شده است و در عین حال برپایی جشن و سرور در ایام سوگواری و غم اهل بیت را به شدت مورد نکوهش قرار گرفته است .

حضرت علی(ع)فرمود : «شیعیان ما در شادی و حزن ما شریکند».( بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۸۷)
امام صادق(ع) نیز فرمود: «شیعیان ما پاره‏ای از خود ما هستند و آنچه ما را بدحال یا خوشحال می‏ سازد، آنان را بدحال و خوشحال می‏گرداند».( امالى، ص ۳۰۵)

نوشته ذیل، با چشمانی اشک بار، در حالی مکتوب می گردد که در شب شهادت بانوی دو عالم( دو شب پیش، ۳ اردیبهشت)، در شهرک پردیس جم، اتفاقی رخ  داد که تا کنون در شهرستان شهید پرور و ولایت مدار جم، اتفاق نیفتاده بود.

دو شب پیش به تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، مصادف با شب شهادت حضرت ام البنین، آن بانوی بزرگوار ، در شهرک پردیس جم، در ادامه ی برگزاری بقول خودشان ” دومین جشنواره سلامت ( HSE)” با دعوت از هنرمندان تقیلد صدا و خواننده ی معروف، “فرزاد فرزین”، ، اهالی شهرک پردیس، به چشن و پایکوبی پرداختند و آنچنان، با ساز دهل، شب شهادت آن حضرت را به مردم جم، تسلیت گفتند.

این همایش(HSE) در حالی با خرج و مخارج به شدت سنگین، از سوی پتروشیمی برگزار می شود( و تا فردا، مطابق با ۶ اردیبهشت ۹۲ ادامه دارد.) که مقام معظم رهبری، امسال را به سال “حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی” نامگذاری نموده اند؛ یعنی آقایان، در راستای عملیاتی نمودن سخنان مقام معظم رهبری، با دعوت از خوانندگان مشهوری مانند “فرزاد فرزین” که برخی منابع، از دستمزد نجومی وی پرده برداری نموده اند، گام برداشته اند.

همه ی اینها به کنار، تعجب همگان آنجایی بود که مطلع شدیم، مدیریت امور فرهنگی شهرک پردیس، خود، یک روحانی است!!!! و اگر بنا را بر این بگذاریم که مثلا شاید اطلاع نداشته اند که آن شب( ۳ ار دیبهشت ۹۲) شب شهادت ام البنین بوده است، آیا می توان باور کرد که ایشان هم از این موضوع بی اطلاع بوده اند!!! در حالی که ایشان از فعالان برگزاری این جشنواره یا همایش یا جشن عروسی! یا جشن پایکوبی! یا هرآنچه که نامش را بگذارید، هستند.

همه ی اینها در شرایطی است که  پاسخ به ای سوال که در این وخامت اوضای اقتصادی، چرا باید چنین مراسمی آن هم در شب شهادت ام البنین و حتی شبهای بعد از آن، با این خرج و مخارج سنگین، در شهرستان ولایت مدار و شهید پرور جم، برگزار گردد؟! آن هم با اطلاع کامل مدیریت امور فرهنگی شهرک پردیس که خود، یک روحانی هستند!!

جالب اینجاست که محل برگزاری این مراسم را، در تمام تراکت ها و بنر هایشان، دانشکده خلیج فارس!!! ذکر کرده اند در حالی که سر در دانشکده ی فنی و مهندسی جم، در یک قدمی همین بنر ها است!!!

دانشجویان دانشکده ی فنی و مهندسی جم می گویند، برای آنکه نام “جم” را نیاورند، اینگونه رفتار نموده اند!! در حالی در سر در دانشکده، نام “جم” می درخشد!

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2288

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.