• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

یک سئوال : سیزده بدر کجا برویم ؟

  • کد خبر : 2221
  • 17 فروردین 1392 - 6:41

” سیزده بدر کجا برویم “‌

گودرز هوشمند :‌ براساس سنت ها روز طبیعت روزی است که همه مردم با خانواده به دل طبیعت می روند ، به اماکنی مثل امام زاده ها جنگل ها ، باغها و … می روند . این سئوال که آشناست ” سیزده بدر کجا برویم “‌ .

اکنون جای تأمل دارد که شهرستان جم ، یکی از شهرستانهای است که از نظر آب وهوایی با دیگر نقاط استان بوشهر متفاوت بوده و پذیرای خانواده های زیادی از سراسر کشور می باشد . شهرستانی که در خیلی از تعاریف بعنوان ” نگین سبز استان ” معروف است . متاسفانه اماکن تفریحی و تاریخی آن از امکانات ضعیفی برخوردار می باشند .

 

اما دغدغه همه ساکنین برای پیدا کردن محلی برای یک روز خوب و بیاد ماندنی و تفریح در کنار خانواده همیشه وجود دارد ،‌لذا خیلی از مردم ترجیح می دهند در روز ۱۳ فروردین (‌روز طبیعت )‌ در جوار امام زاده ها که مرقد آنها در این شهرستان قطعا برکت و سعادت را برای شهرستان  به ارمغان می آرود ، حضور پیدا کنند .

معمولا” مردم به دنبال جنگل ، باغ و فراتر از همه مکانی مناسب که دارای امکانات نسبی بهداشتی و رفاهی باشد ، هستند . اما آنچه همه مسئولین و مردم خیر و شریف شهرستان اذعان دارند ، هیچ کدام از امام  زاده ها راه ارتباطی  مناسب و امکانات اولیه بهداشتی مناسبی ندارند ،‌این امر قریب به ۸۰ درصد اماکن متبرکه شامل می شود . وجود این اماکن متبرکه و عدم رسیدگی به آنها همه را به تامل وا می دارد که در جوار این شهرستان مردم و مسئولین شهرستانهای دیگر به امام زاده ها توجه بیشتری نموده و با فراهم نمودن امکانات بسیار خوب در مناسبت های مختلف پذیرای مردم خدا دوست هستند .

گرچه تلاش برخی افراد خیر و خداوست را نادیده نباید گرفت ولی آنچه وجود دارد کافی نیست و همت بلند همه مردم و مسئولین و شرکتهای مستقر در شهرستان را می طلبد .

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2221

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.