• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
5

۳۰ درصد جمعیت استان واکسن دریافت نکرده‌اند

  • کد خبر : 14455
  • 13 مهر 1400 - 12:52
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر : کسانی که از دریافت واکسن اجتناب می‌کنند باید بدانند تنها چیزی که اکنون می‌تواند ایمنی ایجاد کند، همین واکسیناسیون است.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با وجود اینکه واکسن به اندازه کافی وجود دارد اما ۳۰ درصد جمعیت این استان هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند.

۳۰ درصد جمعیت استان بوشهر واکسن دریافت نکرده‌اند

به گزارش آوای بوشهر به نقل از ایرنا، دکتر محمد مهدی خواجه‌ئیان اعلام کرد: کسانی که از دریافت واکسن اجتناب می‌کنند باید بدانند تنها چیزی که اکنون می‌تواند ایمنی ایجاد کند، همین واکسیناسیون است.

وی بیان کرد: تاکنون ۹۰۰ هزار نفر معادل ۷۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر یک دُز و ۴۰ درصد نیز ۲ دُز واکسن را دریافت کرده و این افراد دچار عارضه خطرناکی نشده اند.

خواجه‌ئیان با بیان اینکه واکسن نمی‌تواند جلوی ابتلا را بگیرد بلکه میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد گفت: با سرعت بخشی در روند واکسیناسیون میزان مرگ و میر و بستری در استان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اعتماد نکردن به واکسن‌های کرونا و ترس از عواقب ناشی از آن اصلی‌ترین دلیل واکسن گریزی به شمار می‌رود.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید می کند: این اطمینان خاطر به مردم داده می‌شود که با دریافت واکسن عارضه‌ای برای آنها بوجود نمی‌آورد و انتظارمان این است تا پایان مهر ۸۰ درصد جمعیت استان بوشهر واکسینه شوند.

خواجه ئیان درباره آخرین آمار واکسیناسیون در استان بوشهر گفت: بیش از ۸۱ درصد گروه سنی بالای ۴۰ سال که جمعیت پر خطر به شمار می‌روند و احتمال عوارض بیشتری دارند در مقابل بیماری کرونا واکسینه شده اند.

وی گفت: تلاش می‌شود با افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون و افزایش ساعت کاری مراکز روند واکسیناسیون در استان بوشهر بیش از این سرعت داده شود.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۳ تا ۱۶ هزار نفر در روز در استان بوشهر واکسینه می‌شوند و تلاش می‌شود این آمار به روزانه ۱۸ هزار نفر افزایش یابد که در صورت تحقق این هدف تا پایان مهر ماه استان بوشهر به ایمنی جمعی خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.