• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

۴۵ درصد بوشهری‌ها یک نوبت واکسن زدند/ واکسیناسیون به متولدین ۶۵ رسید

  • کد خبر : 14323
  • 19 شهریور 1400 - 21:48
به گفته خواجه ئیان، با این روند ۴۵ روز دیگر می توانیم کل جمعیت بالای ۱۸ سال استان را دست‌کم با یک دوز واکسن پوشش دهیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:۳۳۳ هزار و ۱۱۶نفر معادل ۴۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان، دست‌کم یک نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1400/6/19/14695578_200.jpg

به گزارش آوای بوشهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان عنوان کرد: با تلاشی که صورت گرفته تا الان ۳۳۳ هزار و ۱۱۶ نفر یعنی معادل ۴۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال این استان، حداقل یک نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۲۰۸ هزار و ۳۷۰ نفر معادل ۲۸.۱ درصد این گروه سنی، هر دو نوبت واکسن را تزریق کرده‌اند.

او ادامه داد: در چند روز گذشته میزان مناسبی واکسن در اختیار ما قرار گرفته که با دریافت این محموله جدید، در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت روزانه واکسیناسیون استان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون تا متولدین ۱۳۶۵ می‌توانند واکسن دریافت کنند، بیان کرد: واکسیناسیون در مراکز فقط از طریق ثبت‌نام در سامانه سلامت و دریافت پیامک امکان‌پذیر است و به جز آن مراجعه افراد به این مراکز باعث ازدحام می‌‎شود.

خواجه‌ئیان افزود: واکسیناسیون گروه دانشجویان و طلاب را در دستور کار داریم که برنامه آن از طریق ثبت نام در سامانه و دریافت پیامک در حال انجام است.

او گفت:در تلاش هستیم با همکاری سایر ادارات و حمایت فرمانداری‌ها و استانداری مراکز تجمیعی واکسیناسیون را افزایش دهیم تا بتوانیم ظرفیت روزانه تزریق واکسن را افزایش دهیم.

خواجه‌ئیان با اشاره به روند کنونی واکسیناسیون افزود: پیش بینی ما این است که در حدود ۴۵ روز دیگر اگر به همین شکل تامین واکسن ادامه پیدا کند، بتوانیم کل جمعیت بالای ۱۸ سال استان را دست‌کم با یک دوز واکسن پوشش دهیم.

او ادامه داد: مردم به شایعات توجه نکنند و آنچه از طریق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی منتشر می‌شود را مد نظر قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: از ادارات، نهاد‌ها و گرو‌ه‌هایی که این امکان برایشان فراهم است چه از نظر فضای فیزیکی و تجهیزات و چه از نظر نیروی انسانی تقاضا داریم با ما همراهی کنند تا واکسیناسیون را به سرانجام برسانیم زیرا در تامین سلامت مردم به طور قطع مؤثر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.