• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

از بهمن ۱۲۹۱ تا بهمن ۱۳۵۷

  • کد خبر : 909
  • 12 بهمن 1390 - 5:57

۱۲ بهمن ۱۳۵۷

 

‘امام‌خمینی'(ره) پس از ۱۴ سال دوری از وطن در میان استقبال پر شور و میلیونی مردم به ایران باز گشتند. روزنامه کیهان طول جمعیت استقبال کننده را ۳۲ کیلومتر اعلام کرد.

۱۲ بهمن ۱۳۵۷

 

‘امام‌خمینی'(ره) پس از ۱۴ سال دوری از وطن در میان استقبال پر شور و میلیونی مردم به ایران باز گشتند. روزنامه کیهان طول جمعیت استقبال کننده را ۳۲ کیلومتر اعلام کرد.

 

۱۲ بهمن ۱۳۵۷

‘امام‌خمینی'(ره) پس از ورود به تهران درمیان انبوه جمعیت استقبال کننده به سوی قطعه شهدا در بهشت‌زهرا رفتند و در آنجا طی یک نطق تاریخی و مهم پیرامون شاه، دولت، مجلسین، ارتش و برنامه‌های آینده انقلاب صحبت فرمودند.

۱۲ بهمن ۱۳۵۷

در پی قطع تصاویر پخش مستقیم مراسم ورود امام (ره) به ایران و برانگیخته شدن خشم مردم، شاپور بختیار گفت : من دستور قطع برنامه زنده تلویزیون را ندادم.

۱۲ بهمن ۱۳۴۳

سفیر کبیر آمریکا در تهران هنگام تحویل جت های جنگی جدید‌ آمریکا به ایران گفت کمک‌‌های نظامی آمریکا در ایران در ۱۵ سال گذشته ۱۵۰میلیون دلار بوده است.

۱۲ بهمن ۱۳۳۷

موافقتنامه همکاری بین دولت های ایران و آمریکا در مورد استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی به تصویب مجلس شورای ملی رسید. این موافقت نامه که در ۱۴ اسفند ۱۳۳۵ (۵ مارس ۱۹۵۷) امضاء شد. مشتمل بر یک مقدمه و یازده ماده بود.

۱۲ بهمن ۱۳۳۶

‘هنری کیت‌لاج’ نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل با هدف تسلیم پیام ‘‌آیزنهاور’ به ‘محمدرضا پهلوی’ وارد تهران شد، متن پیام فاش نشد.

۱۲ بهمن ۱۳۳۵

احداث شبکه لوله نفت سراسری ایران به انجام رسید و این شبکه مراکز تولید نفت را به پالایشگاه شهرری در جنوب تهران متصل می ساخت.

۱۲ بهمن ۱۳۳۲

‘آیت‌الله کاشانی’ در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد دولت در تمامی انتخابات دخالت دارد و از تمامی حوزه‌ها تنها کاندیداهای دولتی با اعمال نفوذ دولت از صندوق‌ها بیرون می‌آیند.

۱۲ بهمن ۱۳۲۴

‘مظفر فیروز’ مدیر روزنامه رعد، معاون سیاسی قوام، نخست‌وزیر، شد. او مدیر روزنامه ای بود که توسط سید ضیاء در آذر ۱۲۹۲ و با کمک مالی سفارت انگلیس منتشر می شد.

۱۲ بهمن ۱۲۹۱

هیأت افسران سوئدی، که برای اداره امور نظمیه استخدام شده بودند، وارد تهران شدند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=909

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.