• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

دستگاه نظارتی باید آنقدر قوی باشد که حاشیه ی امنیت برای کسی پیدا نشود.

  • کد خبر : 393
  • 31 اردیبهشت 1390 - 3:46

نماز جمعه این هفته جم (۳۰ اردیبهشت ۹۰) به امامت حجت الاسلام سید حسین سادات رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اقامه گردید. امام جمعه موقت شهرستان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به بخشی از فرمایشات امیرالمومنین در زمینه نظارت بر کارگزاران حکومتی خواستار توجه به این امر شد.   وی اشاره […]


نماز جمعه این هفته جم (۳۰ اردیبهشت ۹۰) به امامت حجت الاسلام سید حسین سادات رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اقامه گردید. امام جمعه موقت شهرستان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به بخشی از فرمایشات امیرالمومنین در زمینه نظارت بر کارگزاران حکومتی خواستار توجه به این امر شد.

 

وی اشاره کرد که مکتب اسلام توجه به سرنوشت افراد دارد و سرنوشت افراد را از سرنوشت جامعه جدا نمی داند. پیامبر اسلام عدم توجه به مشکلات مسلمانان را مثل خروج از دین می داند. در ادامه نیز افزود حقوق مردم محترم است ولی در تعارض با حقوق اجتماعی احکام ثانویه دارد و اصل در موضوعات اجتماعی عدالت است. وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تدوین راهکارهای اساسی جهت سوق جامعه به سوی عدالت، افزود وقتی که خواستگاه مردم عدالت شد جامعه نیز به سمت عدالت پیش می رود. وقتی که عدالت یک فرهنگ شد متولیان حکومت مجبورند به سمت عدالت بروند چون در غیر آن ملت ها جلوی آنها خواهند ایستاد. حضرت علی نیز پس از قبول امر خلافت در اولین قدم دستور به بازگرداندن اموال عثمان را داد. در حکومت های عمر و عثمان در نتیجه ی بی توجهی به اموال جامعه عده ای صاحب ثروت های کلان شده بودند. در این زمان بیماری دنیاپرستی بر روح جامعه حاکم شده بود. حضرت به مالک می فرمود مبادا به بهانه ی اطاعت از فرمان دیگری فرمان خدا را نادیده بگیری. وی در ادامه با اشاره به رشوه به عنوان یکی از عوامل سقوط حکومت ها مدیر جامعه را مانند قطب آسیاب دانست که اگر خوب عمل نکند جامعه را به نابودی می کشاند. مدیر باید آنقدر قوی باشد که خائن احساس امنیت نکند. دستگاه نظارتی باید آنقدر قوی باشد که حاشیه امنیت برای کسی پیدا نشود. در خطبه ی دوم به مسائل مهم هفته ی آینده، ولادت با سعادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه (س)  که مصادف با ولادت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) و همزمانی با یوم الله سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر می باشد پرداخت. با اشاره به ویژگی حضرت فاطمه(س) در زمینه توجه به همسایگان به جایگاه والای همسایه در اسلام اشاره کرد. در ادامه با اشاره به روز مادر و هفته ی زن به بی توجهی به حقوق معنوی زن در جوامع مدعی حقوق بشر نیز اشاره کردند. وی افزود حضرت امام نمونه ی کاملی از مکتب تشیع و آیات و روایات معصومین بود. امام دریافته بود که فقط اسلام است که جامعه را به تمام و کمال می رساند. در ادامه با اشاره فتح خرمشهر ، توجه به حق شهدا را گوشزد کرد و گفت که ما یاد و کارهای عظیم آنها را فراموش نکنیم. این کمک خدا و همت رزمندگان و بچه های مخلص و با ضمیر و نهاد پاک بود که خرمشهر را آزاد کرد. برای نگهداری و حفظ آثار گذشتگان میراث فرهنگی وجود دارد اما برای از خودگذشتگی، ایثار و جنگ چقدر مستند داریم؟ مستند بسازیم تا دنیا بداند ملت ما چه کرده است! وی در پایان با بیان تفاهم نامه ی فتح و حماس و کنار هم قرار گرفتن دو ملت مصر و ایران در جهت حمایت از فلسطین به تغییر معادلات و بازی آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت آمریکا به خواسته ی خود در جهت حذف سوریه از جبهه مقاومت هیچ وقت نخواهد رسید.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=393

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.