• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

جم امن ترین شهرستان استان بوشهر+مصاحبه با فرمانده انتظامی شهرستان جم

  • کد خبر : 432
  • 15 خرداد 1390 - 23:39


گفتگو با فرمانده ای که نویسنده است/امنترین شهرستان استان بوشهر جم می باشد/ در سال ۸۹ بیش از ۲۷۶۸۹ مورد تماس با ۱۱۰ برقرار شده/بانک قوامین در سال ۹۰ راه اندازی می شود…


گفتگو با فرمانده ای که نویسنده است/امنترین شهرستان استان بوشهر جم می باشد/ در سال ۸۹ بیش از ۲۷۶۸۹ مورد تماس با ۱۱۰ برقرار شده/بانک قوامین در سال ۹۰ راه اندازی می شود…

مصاحبه با فرمانده محترم نیروی انتظامی شهرستان جم

۱-     لطفاً خودتان را معرفی فرمائید؟ بنام خدا سرهنگ پاسدار خدام فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جم

۲-     قبل از عهده داری این سمت در چه جاهایی مشغول فعالیت بوده اید؟مسئول مجتمع آموزشی انصار المهدی استان بوشهر و فرمانده مرزبانی ودریابانی استان بوشهر

۳-     شنیده ایم شما علاوه بر فرماندهی، دست به قلم نیز هستید آیا صحیح است؟ بله بنده تا کنون ۳ کتاب نوشته ام که یکی در خصوص مسائل امنیتی است وطبقه بندی امنیتی دارد وفقط به دست مدیران وفرماندهان انتظامی می رسد.دو کتاب دیگر که در دست چاپ است یکی با نام اهمیت وامنیت خلیج فارس در گذر تاریخ و دیگری نام تاریخی خلیج فارس.

۴-     نحوه جذب پرسنل در نیروی انتظامی به چه صورتی است برای افراد علاقمند؟مثل سایر ارگانها از طریق آزمون استخدام که اعلام می شود وبا طی مراحل استخدامی

۵-     وضعیت عمومی امنیت در شهرستان جم به چه صورتی است؟خوشبختانه وضعیت امنیت بسیار خوب است و حتی در سال گذشته جرائم خشن نیز نداشتیم

۶-     در سطح استان از نظر امنیت در چه جایگاهی قرار داریم؟ در بحث امنیت در استان در سال گذشته مقام اول را داریم

۷-     شاخص های عمده در تعیین میزان امنیت چیست؟ عمده ترین شاخص بحث کاهش جرم است.هرچه به تبع افزایش جمعیت و توسعه شهرستان ، کاهش جرم نسبت به سالهای قبل داشته باشیم موفقتریم.در سال ۸۹ نسبت به ۸۸ فرماندهی انتظامی شهرستان ۳۵درصد کاهش جرم داشته است.

۸-     در حال حاضر چه بخش هایی در نیروی انتظامی جم فعال است؟پلیس+۱۰ ،تشخیص هویت،آگاهی,راهور،اماکن،موادمخدر و سایر بخش ها…

۹-     چه بخشی از خدمات ناجا هنوز در جم راه اندازی نشده؟آیا پیگیری صورت گرفته است؟ تنها بخشی که راه اندازی نشده است، بانک قوامین است که پیگیر هستیم انشاءا… در سال ۹۰ اجرایی خواهد شد.

۱۰-معمولاً برداشت عموم جامعه از نیروی انتظامی همراه با ترس است که البته سال به سال این موضوع در حال بهتر شدن است.چه اقداماتی صورت داده اید که مردم از بودن در کنارپلیس احساس آرامش نمایند؟ از بدو شروع بکار با توجه به سیاست مردمی بودن ناجا سعی کردیم در اماکن عمومی ومراسمات مردم حضور فعال داشته باشیم و همیشه و همه جا در کنار مردم باشیم سعی نموده ایم در عین مهربانی کار غیر قانونی را انجام نداده و حافظ نظم وامنیت باشیم.

۱۱-عمده ترین جرایم در شهرستان جم چیست؟عمده ترین جرایم در شهرستان بحث سرقت می باشد که به ترتیب سرقت احشام – سرقت موتورسیکلت و منزل بیشترین آمار را دارد. ولی این مورد از نظر آماری است وگرنه همین جرم نیز در سال۸۹ بسیار کاهش داشته است.

۱۲-با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان جم و وجود فرهنگ های مختلف، چه تدابیری را برای وجود مشکلات احتمالی اندیشیده اید؟ با توجه به توسعه روز افزون شهر، نیروی انتظامی نیز تمام تلاش خود را در راستای توسعه سیستم انتظامی انجام داده وخوشبختانه در وضعیت خوبی هستیم و سعی می کنیم با انجام کارهای فرهنگی در سطح شهر وروستاها مردم را نسبت به مسائل امنیتی آگاه سازیم.

۱۳-آیا در بخش فرهنگی نیز فعالیت دارید؟ بله در بخش فرهنگی ما همواره سعی نموده ایم پیشگام باشیم که نمونه بارز آن تهیه وتوزیع بروشور در سطح شهر وروستاها – آموزش در مساجد ومدارس – حضور فرماندهان در مساجد محله ها وپاسخگویی به سوالات مردم – راه اندازی واحد مشاوره – آموزش های حین ازدواج و …می باشد.

۱۴-در خصوص مبارزه با مواد مخدر در شهرستان چه اقداماتی انجام داده اید؟آیا مواد مخدر صنعتی نیز در جم رواج پیدا کرده است؟ در بحث مواد مخدر اقدامات خوبی صورت گرفته که در سال ۸۹ بیش از ۱۸ کیلوگرم مواد مخدر کشف وضبط گردید همچنین در همین راستا ۸ باند تهیه وتوزیع منهدم شد ۱۳ دستگاه خودرو،۲۵ دستگاه موتورسیکلت توقیف شد و ۳۶ عملیات مواد مخدر انجام شد.

متاسفانه مواد مخدر صنعتی نیز در شهرستان وارد شده که به شدت در حال مبارزه با آن هستیم.

۱۵-در بخش مبارزه با کالای قاچاق در سال گذشته چند مورد کشفیات داشتید؟امسال چگونه بوده و برنامه شما در این زمینه چیست؟ کشف کالای قاچاق معمولاً ماهیانه انجام می شود و در سال ۸۹ کشفیات ما نسبت به سال قبل دوبرابر بوده است.سعی نموده ایم با کنترل مبادی ورودی و خروجی از رشد کالای قاچاق جلوگیری نمائیم.

۱۶-با توجه به اینکه جم به نوعی خروجی استان بوشهر به سمت استان فارس است به نظر می رسد وجود یک پاسگاه انتظامی یا ایست بازرسی دائمی الزامی است.آیا اقدامی صورت گرفته است؟ایست بازرسی واقعاً مورد نیاز است در شورای تامین شهرستان واستان مورد موافقت قرار گرفته و به تهران جهت بررسی ارسال گردیده چون مجوز آن باید از آنجا صادر شود.

۱۷-در خصوص قاچاق سوخت چه تدابیری اندیشیده اید؟قاچاق سوخت به آن معنای واقعی که خروج از کشور است را در جم نداریم فقط بحث قاچاق خارج از شبکه است که تا کنون چندین مورد کشف داشته ایم.

۱۸-در خصوص ایجاد ساختمان پلیس راه در ورودی یا خروجی جم چه برنامه ای دارید؟مجوز اینکار با پیگیری های زیاد گرفته شد اما متاسفانه در بازدید کارشناسان ناجا اعلام گردید با توجه به اینکه اکثر طول راه در محدوده استان فارس است باید بحث پلیس راه در اختیار آن استان قرار گیرد.

۱۹-چند سالی است بحث راه اندازی کلانتری در روستای بهارستان مطرح است اما همواره علیرغم قول مسئولین شهرستانی واستانی ناجا به جایی نرسیده است.در دوره مسئولیت جنابعالی چه اقدامی صورت گرفته و آیا شما موافق اینکار هستید؟ بنده موافق این مسئله هستم و پیگیری هم نموده ام اما بدلیل فاصله کم بهارستان با پاسگاه انتظامی هنوز مورد موافقت قرار نگرفته اما ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

۲۰-آیا قصد راه اندازی کلانتری در مرکز شهر دارید؟ بله در حال پیگیری هستیم.

۲۱-در خصوص آتش سوزی بخش ریز به نظر می رسد این اقدام عمدی صورت گرفته باشد؟آیا در اینخصوص اقدام صورت گرفته است؟ تلاش هایی در حال انجام است که به محض اینکه اطلاعات کاملتری بدست آید در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

۲۲-مدتهاست مسئولین بخش ریز  خواستار گشت دائم نیروی انتظامی در محدوده جنگل ریز وایجاد یک پایگاه دائمی هستند در اینخصوص چه اقدامی صورت پذیرفته است؟ گشت وپاسگاه در محدوده جنگل بعهده جنگلبانی است ودر محدوه کاری نیروی انتظامی نیست.

۲۳-در برخی شهرستانها توسط ناجا مراکز مشاوره ایجاد شده است.آیا در جم نیز وجود دارد؟ بله هم اکنون مرکز مشاوره در نیروی انتظامی فعال بوده و تاکنون نیز موارد زیادی را حل نموده است خصوصاً در بحث اختلافات خانوادگی  ضمناً تا کنون ۳۲۳ پرونده به واحد مشاوره ارجاع شده است.

۲۴-همکاری مردم در شهرستان جم با نیروی انتظامی چگونه است و تعداد تماسهای مرکز ۱۱۰ چه تعداد بوده است؟ خوشبختانه همکاری مردم خیلی عالی است.در سال ۸۹ بیش از ۲۷۶۸۹ مورد تماس با ۱۱۰ برقرار شده که ۳۸۷۱ مورد عملیاتی شده و در همین راستا ۱۷۷۹ پرونده قضایی تشکیل شده است.

۲۵-آیا در جم بحث سلاحهای غیر مجاز ساماندهی شده است؟ بله خوشبختانه به شکل خوبی ساماندهی شده در صورت مشاهده مورد جدید نیز اقدامات لازم صورت می پذیرد.

۲۶-در خصوص برخورد با بد حجابی در سطح شهرستان چه طرحی دارید؟ برخورد با بد حجابی در سطح شهر در حال انجام است البته خوشبختانه ما بی حجابی نداریم و مواردی که هست نیز بد حجابی است.برخورد ما ابتدا تذکر، ارشاد است وسپس احضار به نیروی انتظامی  و گرفتن تعهد است البته همه این موارد فعلاً بصورت نامحسوس انجام می شود.

۲۷-آیا پلیس زن نیز در این زمینه در اختیار دارید؟ بله پلیس زن در شهرستان داریم.

۲۸-در بحث مبارزه با محصولات غیر فرهنگی چه اقداماتی صورت گرفته است؟ در این قسمت که عمداً شامل ماهواره مشروبات الکلی وسایل ضد فرهنگی استفاده از مانکن های مغایر با شئونات است اقدامات خوبی صورت گرفته  و چندین مورد اخطار وتذکر به مغازه داران وهمچنین پلمب مغازه و برخورد با عوامل تهیه و توزیع صورت گرفته است.

۲۹-آیا گشت حفاظت اجتماعی دادگستری با حوزه فعالیت شما تداخل ندارد؟ گشت حفاظت اجتماعی با نیروی انتظامی هماهنگ است.

۳۰-آیا اگر مردم عادی برای مجالس خصوصی خود درخواست نیرو برای امنیت نمایند شما همکاری می کنید؟ خیر در مجالس خصوص تامین امنیت با ما نیست مگر اینکه در حین مجالس تماسی مبنی بر مزاحمت با ۱۱۰ گرفته شود که نیروهای ما در این مورد اعزام می شوند.لازم می دانم در همین جا از مردم عزیز بخواهم که در مجالس شادی جداً از تیراندازی بپرهیزند.

۳۱-خود شما چقدر بصورت محسوس ونامحسوس بر پرسنل تان نظارت دارید؟بصورت ۲۴ ساعته خودم و همکارانم بر واحدهای زیر دست نظارت داریم هم بصورت محسوس وهم نامحسوس و بر رعایت نظم در مجموعه خیلی تاکید دارم همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند فرماندهی که از زیر دستش نظم نخواهد خودش بی نظم است. ما نیز تمام تلاش خود را در راستای حفظ نظم انجام می دهیم.

۳۲-خانواده های شما با توجه به ساعت کاری بسیار زیاد شما چه برخوردی دارند؟بتبع، انها از زمان تشکیل زندگی با شرایط کاری ما آشنا بوده اند ولی خوب سعی میکنیم شرایط حساس کار را برایشان تفهیم کنیم که الحق همکاری خوبی دارند که جا دارد از اعضای خانواده ام تشکر کنم.البته سعی میکنم کارهایی مثل خرید منزل را خودم انجام دهم.ناگفته نماند به نظم در محیط خانه نیز خیلی اهمیت میدهم.

۳۳-نقس رسانه ها و خصوصاً پایگاههای خبری در حوزه امنیت اجتماعی را چگونه ارزیابی می کنید؟ قطعاً تاثیر گذار است البته اگر مشکلات را با نیت خیرخواهانه ارائه نمایند خوب است نه اینکه فقط مشکلات را بگویند.می شود عملکردها را گفت و نواقصات را نیز به نیت رفع ان عنوان نمود.

۳۴-صحبت پایانی اگر دارید بفرمائید؟انتظار داریم همه در بحث امنیت کمک نمایند.اگر امنیت بدوش همه باشد،امنیت کلی شکل میگیرد.امنیت متعلق به همه است اگر فکر کنیم که فقط یک سازمان آن را انجام دهد.قطعاً یک جای کار خواهد لنگید.به هر حال نیروی انتظامی نیروی خدمتگذار است و حافظ امنیت مردم و شهر است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=432

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.