• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

خودروهای متن باز می آیند

  • کد خبر : 608
  • 28 شهریور 1390 - 9:12

در کنار موتور و سیلندر ٬‌اتومبیل شما به زودی لینوکس را هم حمل می‌کند . بنیاد لینوکس امروز اعلام کرد که تویوتا به این بنیاد پیوسته است .

شاید بپرسیم یک کمپانی ماشین چه هدفی از پیوستن به بنیاد لینوکس دارد ؟ پاسخ ساده است ٬  همانطور که بنیاد هم در سایت خودبه آن اشاره کرده است ٬ یک تغییر تحول بزرگ در صنعت خودرو در راه است .تولیدکنندگان ماشین با استفاده از

در کنار موتور و سیلندر ٬‌اتومبیل شما به زودی لینوکس را هم حمل می‌کند . بنیاد لینوکس امروز اعلام کرد که تویوتا به این بنیاد پیوسته است .

شاید بپرسیم یک کمپانی ماشین چه هدفی از پیوستن به بنیاد لینوکس دارد ؟ پاسخ ساده است ٬  همانطور که بنیاد هم در سایت خودبه آن اشاره کرده است ٬ یک تغییر تحول بزرگ در صنعت خودرو در راه است .تولیدکنندگان ماشین با استفاده از

تکنولوژی‌های جدید در خطوط تولید خود ٬ انتظارات مشتری‌ها را برای دادن امکاناتی برابر با خانه یا آفیس در خودرو آنها برآورده می‌کنند . از کامپیوتر‌های داشبورد گرفته تا امکانات In-Vehicle-Infotainment و اتومبیل‌های اتوماتیک همه درحال گسترش در صنعت خودروسازی هستند .

خیلی نزدیک شاهد خواهیم بود در مشخصات یک ماشین ٬ نوع سیستم عامل هم به چشم بخورد و خوب محبوب‌ترین سیستم برای داشبورد کامپیوتینگ ٬ صفحه نمایش رانندگی و IVI می‌تواند لینوکس باشد .Kenichi Murata مدیر روابط عمومی تویوتا هم در یک بیانیه در مورد پیشرفت الکترونیکی گفته است : لینوکس به ما انعطاف پذیری و حداکثر تکنولوژیی می‌دهد که برای داخل کردن در سیستم Infotainment (اطلاعات براساس مدیا یا برنامه‌هایی که شامل محتوای سرگرمی باشند) و ارتباطی خودروهای ما که مشتریان انتظار آن را دارند مورد نیاز است. بنیاد لینوکس برای ما فضایی بی‌طرف مهیا کرده که می‌توانیم با دیگر کمپانی‌های پیشرو در تکنولوژی در یک نوآوری باز همکاری کنیم و به سرعت بسوی تکامل پیش رویم .

ضمن اینکه فقط تویوتا نیست که از لینوکس و نرم‌افزارهای متن باز در خودروهای خود استفاده می‌کند ٬ پلتفرم GNIVI هم سرویس‌های خود را براساس لینوکس کرده است و همچنین به تازگی سیستم عامل MeeGo رابه عنوان مرجع برای معرفی وسایل الکترونیکی در صنعت خودروسازی انتخاب کرده است.ضمن اینکه اعضای اتحاد GENIVI شامل BMW ٬ Peugeot ٬ Citroen ٬ Renault و Jaguar Land Rover هست . شرکت‌های دیگر مثل Ford هم با برنامه Sync خود از Open Source استفاده می‌کنند .

لینوکس و متن باز به عنوان فرم‌ورکی برای دیوایس‌های هوشمند پیوسته درحال رشد هستند .از دستگاه‌های DVR گرفته تا اسمارت‌فون‌ها و حالا هم تویوتا نشان داد که در رانندگی و ماشین هم می‌شود از لینوکس استفاده کرد .

In-Vehicle-Infotainment چیست ؟

IVI شامل یک سری راه‌کارهای هوشمند و یک‌پارچه برای رانندگی آسان و امن ٬دستیابی به اطلاعات و ارتباطات و همچنین سرگرمی در خودرو و در حین رانندگی است بطوری که فرد از رانندگی کاملا لذت ببرد . کمپانی‌های مختلف روی سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مرتبط با این تکنولوژی کار می‌کنند .امکاناتی مثل ۳D Navigation ٬ یکپارچگی با اسمارت‌فون‌ها و دیگر دیوایس‌های پرتابل از طریق وایرلس یا USB  ٬ ارتباط با شبکه اینترنت از طریق وای-فای یا موبایل ٬ ارتباط با مکان‌های عمومی مثل پمپ بنزین ٬رانندگی هوشمند ٬ کنترل ماشین و چرخ‌ها از طریق وایرلس ٬دارای رابط کاربرییه نرم‌افزاری ٬ استفاده از اسکنر اینتگریت شده در سیستم تشخیص هویت ٬ سازگاری با اپ‌ها و حتی داشتن اپ‌استور و بی‌شمار قابلیت‌های دیگر .

شرکت اینتل پلتفرمی براساس MeeGo برای این منظور راه اندازی کرده است که  در CES 2011 دمویی از آن نمایش داده شد و می‌شود روی توسعه این پلتفرم و همکاری اینتل با کمپانی‌های بزرگ خودرو سازی حساب زیادی باز کرد .برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم اینتل برای ماشین‌های سواری می‌توانید این ویدئو را تماشا کنید .

منبع:vizviz.net

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=608

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.