• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

ایجاد رشته های تحصیلی جدید صنعت نفت در عسلویه/ اقتصاد نفت و حقوق نفت

  • کد خبر : 687
  • 25 مهر 1390 - 13:27

به نقل از :pseez.ir

آوای جم :‌ مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس از ایجاد رشته های تحصیلی جدید صنعت نفت در دانشگاه صنعت نفت عسلویه خبر داد و تصریح کرد: این مهم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به منظور توانمندسازی جوانان آینده ساز صنعت نفت کشور انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سید پیروز موسوی در جمع دانشچویان

به نقل از :pseez.ir

آوای جم :‌ مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس از ایجاد رشته های تحصیلی جدید صنعت نفت در دانشگاه صنعت نفت عسلویه خبر داد و تصریح کرد: این مهم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به منظور توانمندسازی جوانان آینده ساز صنعت نفت کشور انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سید پیروز موسوی در جمع دانشچویان

جدیدالورود و بسیجیان دانشکده نفت اهواز یادآور شد: مقام معظم رهبری در سفر به عسلویه بر گسترش حوزه های آموزشی صنعت نفت و راه اندازی رشته های تحصیلی مانند اقتصاد نفت و اقتصاد انرژی تاکید داشتند که در این راستا اخیرا با امضای یک تفاهم نامه دانشگاه صنعت نفت، فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناوری خود را در منطقه ویژه پارس آغاز می کند.

 وی در باره اهمیت حوزه عملیاتی پارس جنوبی افزود: میدان مشترک گازی پارس جنوبی  واقع در خلیج فارس با مساحت ۹۷۰۰ کیلومتر مربع بزرگترین میدان گازی جهان شناخته شده است و بر اساس آخرین ارزیابی ها و مطالعات کارشناسان،  این میدان بین ۸ تا ۱۰ درصد کل گاز جهان را در خود ذخیره کرده است  به گونه ای که به تنهایی نیاز ۱۰ سال جهان را تامین می کند؛ از سوی دیگر ۴۷ درصد گاز تولیدی کشور از این میدان استحصال می شود.

موسوی تصریح کرد: با توجه به این که استحصال گاز از میدان پارس جنوبی به صورت مشترک از سوی ایران و قطر در حال انجام است؛ از این رو اهتمام ویژه به این موضوع و ارائه راهکارهای عملی و اجرایی صیانت و بهره برداری بیشتر از آن یکی از دغدغه های اصلی مدیران و مسوولین امر است.

وی با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری نقطه عطفی در تاریخ صنعت نفت ایران است به مهمترین دستاوردهای سفر معظم له اشاره کرد و گفت: همگرایی و عزم ملی برای توسعه همه جانبه پارس جنوب و شتاب دهی عملیات احداث فازهای باقیمانده پارس جنوبیاز مهمترین دستاوردهای سفر مقام عظمای ولایت در سفر به منطقه ویژه پارس بود.

موسوی همچنین در باره سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یادآور شد: این سازمان منطقه به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، تمرکز خود را برای ایفای نقش پشتیبان استراتژیک توسعه، تولید و بهره برداری و نگهداشت با رویکرد حفظ و تقویت توسعه پایدار قرار داده است.

وی، تهیه طرح جامع توسعه پایدار منطقه و ساماندهی فعالیت های پشتیبانی و زیربنایی و همکاری شرکت های تابعه وزارت نفت مستقر در منطقه، ساماندهی  طرح اراضی سه گانه و اعمال حق مالکیت آن ها به نمایندگی از طرف وزارت نفت، هماهنگی، برنامه ریزی ، اجرا و نظارت بر برنامه ها در حوزه های پشتیبانی، رفاهی ،  آموزشی، ایمنی، بهداشت و محیط زیست،  پدافند غیرعامل، و مدیریت بحران به صورت یکپارچه و ایجاد همسویی و هماهنگی در کلیه فعالیت های سازمانی منطقه ویژه و پشتیبانی مستمر جهت ایجاد بستر مناسب و تسریع در اجرای طرح ها و پروژه های تولید و توسعه را از جمله وظایف سازمان منطقه ویژه پارس برشمرد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس همچنین با اشاره به مسوولیت های اجتماعی این سازمان گفت: سازمان منطقه ویژه پارس در راستای انجام مسوولیت های اجتماعی صنعت نفت، ارائه کمک های عام المنفعه به جامعه پیرامون را در دستور کار قرار داده است.

موسوی گفت: شرکت های تابعه نفت مستقر در استان بوشهر،  ۲۱۵ میلیارد تومان در سال های ۸۸ و ۸۹ درحوزه های خدمات بهداشت و درمان ، امور فرهنگی، خدمات حمل و نقل، ورزش، توسعه زیربنایی شهری، خدمات پروازی، احداث جاده، بزرگراه و راه های ارتباطی، توزیع آب و برق به شهرهای و روستاهای پیرامون تاسیسات صنعتی در پارس جنوبی کمک کرده اند.

وی همچنین مطالعه، طراحی و اجرای ۳۷ پروژه از پروژه ها و طرح های مصوب سفرهای استانی هیات دولت به استان بوشهر با اعتباری حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل منابع مالی وزارت نفت را از جمله تلاش های این سازمان برای توسعه زیرساخت های محیط پیرامونی تاسیسات صنعت نفت ذکر کرد و با اشاره به برنامه های آتی سازمان منطقه ویژه پارس برای توسعه زیرساخت ها، تصریح کرد: توسعه و تکمیل فرودگاه بین المللی خلیج فارس، تولید و توزیع آب شرب و نیمه صنعتی در مناطق سه گانه، توسعه شبکه های برق صنایع پایین دست، ایجاد شبکه تصفیه خانه های فاضلاب، توسعه فضای سبز و توسعه و تکمیل خیابان های داخلی و مسیرهای ارتباطی از جمله این برنامه هاست.

موسوی، توسعه شبکه های برق صنایع پایین دست و نیمه صنعتی، توسعه و تکمیل بندر خدماتی پارس و ایجاد و توسعه کریدورهای ارتباطی جهت انتقال خطوط خوراک، محصول یوتیلیتی بین صنایع بالا دستی و پایین دستی را از دیگر برنامه های آتی این سازمان برای توسعه زیرساخت های حوزه عملیاتی پارس جنوبی برشمرد.

وی تصریح کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است؛ تحت رهبری معظم له و دولت محترم و با تاسی از روحیه ایثار و از خودگذشتگی و ارزش های ۸ سال دفاع مقدس این جبهه بزرگ اقتصادی و تولید را به یاس دشمنان و میدان خودباوری، خلاقیت و اراده ایرانی تبدیل کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس همچنین با یادآوری رشادت ها و جانفشانی های شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: بالندگی و اعتلای صنعت نفت کشور مدیون رشادت ها و ازخود گذشتگی دلاور مردانی است که ندای حق را لبیک گفتند و برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان و مال خود گذشتند؛ مردان غیور صنعت نفت در دوران دفاع مقدس از تاسیسات صنعت نفت جانانه دفاع کردند و نگذاشتند تولید و صادرات نفت حتی یک روز هم قطع شود.

موسوی از روسا، اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت برای بازدید از طرح ها و پروژه های فعال در حوزه عملیاتی پارس جنوبی دعوت کرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=687

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.