• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

غیرت مردان کم شده/ بی حجابی هم غوغا می کند/ آشپزخانه اوپن نسازید

  • کد خبر : 771
  • 09 آذر 1390 - 15:19

مدیرکل اوقاف بوشهر در جمع خبرنگاران مطرح کرد: غیرت مردان کم شده/ بی حجابی هم غوغا می کند/ آشپزخانه اوپن نسازید


مدیرکل اوقاف بوشهر در جمع خبرنگاران مطرح کرد: غیرت مردان کم شده/ بی حجابی هم غوغا می کند/ آشپزخانه اوپن نسازید
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر می گوید: اقدامات دشمن در زمینه هجمه فرهنگی با موفقیت هایی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار آوای جم؛ حجت الاسلام عباس صداقت که برای تشریح فعالیت های فرهنگی این اداره خبرنگاران را به دفتر کارش دعوت کرده بود، ابتدا نسبت به آنچه هجمه فرهنگی دشمن نامید ابراز نگرانی کرد و سپس در اظهاراتی از برخی مسائل مرتبط با این موضوع انتقاد کرد.

باید بپذیریم دشمن در جنگ نرم موفقیت هایی داشته
وی با بیان اینکه هجمه فرهنگی امروز، زمان طاغوت هم وجود نداشت، گفت: دشمن پس از آنکه از جنگ تحمیلی، اختلافات مرزی و تضعیف جایگاه ولایت فقیه و رهبری نتوانست سودی ببرد، راه مقابله با وحدت ملت را هجمه فرهنگی دید که رهبر انقلاب نیز بارها درباره این شبیخون هشدار دادند، اما این نگرانی ها مورد توجه واقع نشد و امروز باید بپذیریم که دشمن در جنگ نرم موفقیت هایی داشته است.
وی ادامه داد: اگر این موضوع را انکار کنیم، در آینده مشکلات بیشتری از این نظر خواهیم داشت.

بی حجابی در جامعه اسلامی ما غوغا می کند
مدیرکل اوقاف بوشهر با بیان اینکه دشمن در زمینه ترویج بی حجابی خوب کار کرده، بیان کرد: وقتی چادرها برداشته، مانتوها کوتاه شد و روسری ها عقب رفت، کسی حرفی نزد و امروز می بینیم که در جامعه اسلامی ما بی حجابی غوغا می کند.
وی افزود: متاسفانه شاهد ترویج این مسئله هستیم که حضور زن بدون چادر با لباس خاص و چهره آرایش کرده او را یک انسان با فرهنگ و دارای شخصیت جلوه می دهد، اما بالعکس را عقب افتاده می دانند.

انتقاد از پیدا نشدن جوراب ضخیم در بازار و فروش پیراهن های تا کمربند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر با بیان اینکه آقایان هم باید حجاب لازم را رعایت کنند، ادامه داد: امروز می بینیم برای آقایان جوراب ضخیم در بازار پیدا نمی شود، یا شلوار برای بچه ها نیز عموما یک شکل خاص است که وقتی درباره دلیل این اتفاق سوال می کنی، جواب می دهند «مد» است.
وی بیان کرد: برای پسران نیز پیراهن هایی در بازار مد شده که عموما بالای کمربند آنهاست و با خم و راست شدن ، بدن شان را نشان می دهد.
صداقت افزود: اینها هجمه فرهنگی است و باید جامعه را نسبت به آن آگاه کرد.

غیرت مردها گمرنگ شده
به گزارش «خلیج فارس» می افزاید: مدیرکل اوقاف بوشهر در ادامه این انتقاداتش بیان کرد: البته غیرت مردها کمرنگ شده و خانواده ها نیز نسبت به این مسائل کم توجه شده اند؛ طوری که اگر بخواهی به پدر یک دختر درباره فرزندش تذکر بدهی، به وی بر می خورد، در حالی که این اتفاق دست کم در استان ما سابقه نداشت.
وی گفت: دشمن روی کم کردن غیرت مردان مان خوب کار کرده و بخشی از موثر بودن هجمه های فرهنگی را هم باید در این مورد دید.

آشپزخانه اوپن نسازید
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر همچنین با بیان اینکه می خواهم یک مثال دیگر درباره هجمه غرب به کشورمان را عنوان کنم، اظهار داشت: با گذشت یک دهه از رواج آشپزخانه اوپن در ایران اسلامی، اکنون برخی بزرگان متوجه مضرات آن شده و به مردم تذکر می دهند که این نوع آشپزخانه را نسازند.
صداقت بیان کرد: استدال بزرگان این است که آشپزخانه اوپن با قسمت پذیرایی مشترک است و حضور آقا و خانم میهمان، حفظ حریم های شرعی مشکل می شود.
وی افزود: به عبارتی پس از این همه سال، تازه متوجه شده ایم آشپزخانه اوپن طرح کشورهای خارجی بوده که در قالب جلوه های زیبا به ما تزریق نموده اند و اکنون عواقب آن دیده می شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا آشپزخانه منزل خودتان اوپن است یا خیر؟ گفت: آشزخانه ما اوپن نیست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه در پایان این بخش از سخنان خود با بیان اینکه در قبال هجمه های فرهنگی که بنده مثال هایی را بیان کردم همه مسئولیم، اظهار داشت: رسانه ها نیز باید در این خصوص اطلاع رسانی کرده و تلاش نمایند آنهایی که واقعا فرهنگ اسلامی را رعایت می کنند، به عنوان الگو معرفی و ترویج کنند.
بخش های دیگر سخنان این مسئول به زودی منتشر می شود.منبع: خلیج فارس
لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=771

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.