• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
14

ازنظر جمعیت:جم هشتمین شهرستان استان شد.بالاتر از دیلم

  • کد خبر : 803
  • 26 آذر 1390 - 8:50

به گزارش خبرنگار آوای جم؛معاون برنامه ریزی استانداری بوشهرگفت: نتایج اولیه سرشماری نفوس و مسکن نشان می دهد ۶۹درصد جمعیت این استان بالای ۱۸ سال سن دارند.

 

رسول زارعی افزود: برآورده های انجام شده از سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ بیانگر این است که جمعیت استان بوشهر از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش خبرنگار آوای جم؛معاون برنامه ریزی استانداری بوشهرگفت: نتایج اولیه سرشماری نفوس و مسکن نشان می دهد ۶۹درصد جمعیت این استان بالای ۱۸ سال سن دارند.

 

رسول زارعی افزود: برآورده های انجام شده از سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ بیانگر این است که جمعیت استان بوشهر از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته است.

 

وی یادآورشد: در سرشماری نفوس و مسکن آبانماه امسال جمعیت شمارش شده استان بوشهر ۹۸۷هزارو ۳۵۲ نفر اعلام شده است.


زارعی اضافه کرد: باتوجه به لحاظ نکردن جمعیت هشت هزارو ۲۵۸ خانوار در آمار یادشده بدلیل نبود سرپرست خانوار در زمان مراجعه ماموران سرشماری، مرکز آمار ایران این خانواده ها را به صورت متوسط سه نفره به سرجمع جمعیت کشور اضافه می کند.


معاون برنامه ریزی استانداری بوشهرگفت: با فرض سه نفر برای هر خانواده شرکت نکرده در این سرشماری جمعیت استان بوشهر یک میلیون ۱۲ هزارو ۱۲۶ نفر خواهد بود.


وی ادامه داد: جمعیت استان بوشهر در سرشماری نفوس و مسکن سال ۸۵ در مجموع ۸۸۶هزارو ۲۶۷ نفر بود.

زارعی اظهارداشت: در مدت اجرای سرشماری از مجموع ۲۴۲ هزار و ۹۱ خانوار استان بوشهر، ۲۳۳ هزار و ۸۰۶ خانوار در سرشماری شرکت کردند.


معاون برنامه ریزی استانداری بوشهرگفت: حدود ۴۸ درصد جمعیت استان بوشهر ساکن شهرستان های بوشهر و دشتستان هستند.


وی افزود: برخلاف سرشماری های گذشته که دشتستان پر جمعیت ترین شهرستان استان بود، این بار بوشهر با ۲۴۷ هزار و ۷۰۶ نفر پر جمعیت ترین شهرستان شناخته شد.


زارعی با اشاره به اینکه دشتستان با ۲۲۴ هزار و ۸۸۳ نفر رتبه دوم جمعیتی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است یادآورشد: دیلم نیز با ۳۱هزار و ۱۹۳ نفر کم جمعیت ترین شهرستان این استان است.


وی اضافه کرد: شهرستان کنگان بیشترین رشد جمعیتی را نسبت به سرشماری نفوس و مسکن سال ۸۵ با ۶۱درصد افزایش تجربه کرده است.


معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر گفت: جمعیت کنگان در این سرشماری ۱۵۵هزارو ۵۶۴ نفر شمارش شده است که رتبه سوم پرجمعیت ترین شهرستان استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.


زارعی با بیان اینکه در سرشماری های گذشته گناوه سومین شهرستان پرجمعیت استان بوشهر بود افزود: در این سرشماری اخیر جمعیت این شهرستان ۸۸هزارو ۷۹۷ نفر اعلام شد.


وی یادآورشد: شهرستان دشتی نیز با ۷۵ هزارو ۹۸۵ نفر رتبه پنجم ، تنگستان با ۶۸هزارو ۲۹ نفر رتبه ششم ، دیر با ۵۲هزارو ۳۳۳نفر رتبه هفتم و جم نیز با ۴۲هزارو ۸۸۹ نفر در رتبه هشتم برخوردار از جمیعت کل استان بوشهر قرار دارد.


معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر گفت: نتایج اولیه سرشماری نفوس و مسکن در استان بوشهر نشان می دهد که ۶۹ درصد جمعیت استان در شهرها ساکن هستند.


وی افزود: جمعیت غیر ساکن استان بوشهر در سرشماری آبانماه امسال دو دهم درصد است که باتوجه به خشکسالی، عشایر در زمان اجرای طرح سرشماری وارد مناطق ییلاقی این استان نشده بودند.


زارعی اضافه کرد:در سرشماری یادشده جمعیت غیر ساکن استان بوشهر دو هزارو ۵۹۹ نفر اعلام شد.


وی یادآورشد: هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در آبان با مشارکت یکهزار و ۴۰۰ نفر در استان بوشهر اجرا شد./منبع : سوک

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=803

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.