• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

بسته شدن مگاآپلود و دستگیری صاحب عجیبش

  • کد خبر : 878
  • 30 دی 1390 - 17:45

کمتر کسی است که تا به حال فایلی از مگاآپلود دانلود نکرده باشد و با این سایت آشنا نباشد. روز پنج‌شنبه با حکم وزارت دادگستری آمریکا، این سایت بسته شد و هفت شخص مرتبط با این سایت به اتهام نقض کپی‌رایت و پولشویی، تحت تعقیب قرار گرفتند. پنج نفر از این افراد تا به حال دستگیر شده‌اند.

 

کمتر کسی است که تا به حال فایلی از مگاآپلود دانلود نکرده باشد و با این سایت آشنا نباشد. روز پنج‌شنبه با حکم وزارت دادگستری آمریکا، این سایت بسته شد و هفت شخص مرتبط با این سایت به اتهام نقض کپی‌رایت و پولشویی، تحت تعقیب قرار گرفتند. پنج نفر از این افراد تا به حال دستگیر شده‌اند.

 

کی از دستگیرشدگان، کیم اشمیتز، ملقب به کیم دات کام است که مؤسس سایت مگاآپلود بود، او ۳۷ ساله است و در هنگ کنگ و نیوزیلند اقامت داشت.

 

مگاآپلود روزانه ۵۰ میلیون نفر بازدیدکننده داشت و ۴ درصد کل ترافیک اینترنت از آن این سایت بود.

دولت معتقد است که این سایت تا به حال از طریق انتشار غیرقانونی موسیقی، شوهای تلویزیونی، کتاب‌های الکترونیک و گیم‌ها، پانصد میلیون دلار به شرکت‌ها زیان وارد آورده است.

مگاآپلود ۱۵۰ میلیون کاربر داشت و مورد نفرت شرکت‌‌های فیلمسازی بود.

کیم اشمیتز البته به جز مگاآپلود صاحب سایت‌های اشتراک فایل دیگری هم بود، تخمین زده می‌شود که درآمد او تنها در سال ۲۰۱۰، حدود ۴۲ میلیون دلار بوده باشد. بررسی حساب‌های PayPal نشان می‌دهد که تنها از طریق این سایت ۱۱۰ میلیون دلار از طریق کاربران برای افتتاح حساب‌های premium  و دسترسی به فایل‌ها، جابجا شده است.

برآورد کلی این است که از زمان افتتاح مگاآپلود در سال ۲۰۰۵، این سایت ۱۵۰ میلیون دلار از محل افتتاح حساب کاربری و ۲۵ میلیون دلار از محل آگهی‌ها، درآمد برای صاحبانش داشته است.

به دنبال توقیف مگاآپلود و دستگیری جمعی از عوامل آن، گروه ناشناس یا Anonymous با حملات DDoS به سایت‌های Justice.gov، UniversalMusic.com و RIAA.com در پی تلافی برآمد و این سایت‌ها روز پنج‌شنبه داون بودند.

همین چند وقت پیش که ترانه‌ای تبلیغی برای تبلیغ مگاآپلود با هنرمندی اشخاص مشهوری مثل پاف ددی، آلیشیا کیز، کیم کارداشیان، کریس براون، کین وست، جیمی فوکس و … خوانده شده بود. شما می‌توانید این ویدئوی جالب را در اینجا ببینید.

 

کیم اشمیتز متولد سال ۱۹۷۴ است، او اصالتا آلمانی است و پیش از اینکه سایت مگاآپلود را تأسیس کند، جرایم رایانه‌ای در زمینه کارت‌های اعتباری و هک داشت، به همین خاطر در سال ۱۹۸۸ به دو سال زندان محکوم شده بود. جالب است بدانید که او یکی از علاقه‌مندان پرشور اتوموبیل هم است، آخرین خودرویی که به نام وی ثبت شده بود، یک مرسدس بنز ML63 بود. اما جالب‌تر است که بدانید که او پلاک‌های اختصاصی برای اتوموبیل‌های خود سفارش می‌داد، پلاک‌هایی که روی آنها نوشته شده بود: Evil، Guilty و حتی God!

اشمیتز مالک ویلایی ۳۰ میلیون دلاری در اوکلند هم است.

منبع : یک پزشک

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=878

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.