• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

علت رد صلاحیت داوطلبان به آنان اعلام شد

  • کد خبر : 887
  • 04 بهمن 1390 - 5:10

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: مفاد قانونی رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس نهم از سوی فرمانداری های مرکز حوزه انتخابیه این استان به آنان ابلاغ شده است.به گزارش ارم نیوز ، محمد حسن شنبدی یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: دفتر هیات نظارت بر انتخابات در استان […]

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: مفاد قانونی رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس نهم از سوی فرمانداری های مرکز حوزه انتخابیه این استان به آنان ابلاغ شده است.
به گزارش ارم نیوز ، محمد حسن شنبدی یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: دفتر هیات نظارت بر انتخابات در استان بوشهر در ساعات پایانی فرصت مشخص شده اسامی این افراد را به چهار فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه این استان اعلام کرد.

وی بااشاره به اینکه قانون گذار مکانیزم اعتراض به نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان را در چهار مرحله تعیین کرده است یادآورشد: برای اینکه حقی از داوطلبان ضایع نشود از ذکر اسامی رد و یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان خودداری می شود .

شنبدی اظهارداشت: در این مرحله کسانی که صلاحیت شان توسط دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان رد شده است براساس تبصره سه ماده ۵۲ قانون انتخابات هفت روز مهلت دارند اعتراض خود را به هیات مرکزی نظارت اعلام کنند.

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: در استان بوشهر برای تصاحب چهار کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره نهم ۴۵ داوطلب نام نویسی کردند که شماری از آنها انصراف و یا در هیات های اجرایی و نظارت رد و یا عدم احراز صلاحیت شده اند.

شنبدی افزود: اگر داوطلبی به نتایج بررسی صلاحیتش در هیات مرکزی نظارت نیز اعتراض داشته باشد می تواند در شورای نگهبان احقاق حق کند.

وی اضافه کرد: هیات نظارت استان افزون بر این که در مورد نامزدهای رد صلاحیت شده در هیات های اجرایی، اعلام نظر می کند، در مورد صلاحیت سایر داوطلبان نیز نظر خود را به هیات ‌مرکزی نظارت اعلام می کند.

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر یادآورشد: از ۲۵ بهمن به مدت هفت روز رسیدگی نهایی به شکایت داوطلبان توسط شورای نگهبان انجام می شود.

براساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در ۱۲ اسفندماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

{jcomments on}

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=887

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.