• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

گفتگوی اختصاصی با حاج عبدالرضا مظفری تولیت موقوفه مظفری

  • کد خبر : 890
  • 05 بهمن 1390 - 6:09

صدقات جاریه و به خصوص وقف، یکی از بهترین و مؤثرترین شیوه های انفاق است، که موجب می شود تا برای همیشه زمان آثار و خیرات بخشش مال و کمک به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان، شامل حال واقف شده، از بهره های معنوی و اخروی آن سود برد. در میان انواع روش ها و شیوه های انفاق و بخشش و خرج مال در راه خداوند، شیوه ای همچون وقف، حائز خیر و برکت بسیار و همیشگی، برای واقف و مردم نیست.

 

صدقات جاریه و به خصوص وقف، یکی از بهترین و مؤثرترین شیوه های انفاق است، که موجب می شود تا برای همیشه زمان آثار و خیرات بخشش مال و کمک به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان، شامل حال واقف شده، از بهره های معنوی و اخروی آن سود برد. در میان انواع روش ها و شیوه های انفاق و بخشش و خرج مال در راه خداوند، شیوه ای همچون وقف، حائز خیر و برکت بسیار و همیشگی، برای واقف و مردم نیست.

 

 

به بهانه روز وقف بسراغ یکی از متولیان وقف در شهرستان جم رفتیم . در ادامه گفتگوی خبرنگار آوای جم با ایشان را مطالعه فرمائید .

***

س۱ : ابتدا بصورت کامل خودتان را معرفی فرمائید ؟

ج ۱) ابتدا روز وقف را خدمت همه عزیزان تبریک عرض می کنم . اینجانب عبدالرضا مظفری فرزند عباس کارمند بهداری و بهداشت شرکت نفت ،‌متولد ۱۳۳۵ اهل و ساکن روستای علی آباد از سال ۱۳۷۲ حکم تولیت موقوفات مظفری از طریق دادگستری کنگان دریافت نمودم و از بدو شروع کارم موقوفات از سه رقبه به ۳۰ رقبه رسانده ام  .

——————————————————————-

توجه : ایشان اظهار داشتند اجداد ایشان بواسطه  وقف املاک شخصی خود به نام ائمه اطهار ،‌مخصوصاً حضرت علی علیه السلام ، دلیل نامگذاری روستای علی آباد به همین خاطر می باشد .

——————————————————————-

س۲ – چند سال است که در راستای موقوفات و به چه شکل با اداره اوقاف همکاری دارید ؟

ج۲) اینجانب در راستای تحقق موقوفات ۱۸ سال است که مستمراً با اداره اوقاف بوشهر و جم همکاری دارم . همچنین جا دارد از حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا صداقت مدیر کل اداره اوقاف استان بوشهر که بطور جد مسائل و مشکلات مربوط به اوقاف استان را پیگیری می نمایند تشکر نمایم . ضمناً ایشان تلاشهای زیادی در خصوص استقرار تعدادی از واحدهایی که هنوز زیر نظر استان فارس می باشد ،‌انجام داده که در آینده نزدیک واحد تحقیق که یکی از واحدهای مهم می باشد در استان مستقر میگردد . جا دارد از آقای بهمنی رئیس محترم اداره اوقاف شهرستان جم هم تشکر وقدردانی نمایم که خوشبختانه از زمان تصدی اینجانب بعنوان متولی موقوفات مظفری همکاری بی شائبه ای با اینجانب دارند .

——————————————————————-

س ۳- آقای مظفری از موقوفاتی که حضرتعالی بعنوان متولی آنها هستید برایمان بگوئید .

ج۳) موقوفه مظفری قدمت ۲۰۰ ساله دارد و دارای سه قسمت  شامل موقوفه مظفر مظفری ، سلبعلی حاجی عزیز و حاجیه مدینه مظفری فرزند ابوالفضل می باشد . همچنین بیشترین رقیه مربوط به حاج مظفر مظفری دارای ۲۶ رقبه ،‌موقوفه سلبعلی دارای دو رقبه و سه رقبه مربوط به حاجیه مدینه مظفری می باشد .

——————————————————————-

س ۴- موقوفات و عایدات آن به چه طریقی توزیع و مورد استفاده قرار می گیرد ؟

ج۴) کلیه موقوفات با توجه به وصیت و نیت واقف در مناسبتهای مختلف مذهبی اعیاد و عزاداری های سید الشهداء ( ماه محرم ،‌اربعین، ایام فاطمیه  ) وامامان معصوم ، در ماه مبارک رمضان (‌افطار و سحری ) ،مسائل فرهنگی ، طلاب مصروف می شود . همچنین باتوجه به اینکه حاج مظفر مظفری(‌مظفری دوم ) زمین چهل منی که بیشترین رقبات را دارد ، در همه موارد به تشخیص متولی می توان مصرف نمود .

——————————————————————-

س۵- موارد موقوفات مظفری کجا هستند ؟

ج۵) موقوفات شامل زمین سپاه پاسداران ، سازمان تبلیغات ، دارالقران ، کتابخانه عمومی ، کانون پرورش فکری ، اداره اوقاف ، ۶ باب مغازه در پاساژ صدف و در حال حاضر مکاتبات واگذاری زمین به ثبت احوال و ثبت اسناد در حال انجام می باشد .

باید اضافه کنم که مدت یکسال است که ساختمان جدید موقوفه ( حسینیه امیرالمومنین علی آباد ) در حال ساخت می باشد . همچنین واقف کلیه املاک خود را وقف همین حسینیه نموده تا همیشه در ماه محرم و مناسبتهای مذهبی دائر و مومنین بتوانند در این تکیه به عزاداری بپردازند .

——————————————————————–

س۶- در آخر ضمن تشکر از فرصتی که به ما دادید ،  صحبت پایانی شما می شنویم .

ج۶)‌ اینجانب از همه مردم وهمشهریان جمی با توجه به انیکه اعتقادات مذهبی و علاقه به ائمه اطهار  مخصوصاً سید و سالار شهیدان حسین ابن علی علیه السلام در شهرستان وجود دارد ، تقاضا می کنم که املاک خود را وقف نموده تا همیشه این صدقه جاریه برای آنها مادام العمر باقی مانده و هم اینکه در راستای ترویج دین اسلام و خون سید الشهداء قدمهایی بردارند که ذخیره و توشه آخرت آنها گردد .

ضمناً اداره اوقاف می بایست با توجه به نیت واقف عمل نموده و طبق قوانین اداره اوقاف عمل نمایند . همچنین حفظ و نگهداری املاک وقف شده زیر نظر متولی و با نظارت اداره اوقاف می باشد .

{jcomments on}

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=890

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.