• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

چهارمین سوال آوای جم از کاندیداها و پاسخ آنها

  • کد خبر : 930
  • 18 بهمن 1390 - 16:42


سوال شماره ۴ ( چهارشنبه ۱۹ بهمن ۹۰)

سوال اصلی:نظر شما در خصوص انتصاب مدیران بومی در سطح منطقه چیست؟ وبه نظر شما نماینده باید در عزل ونصب ورود پیدا کند یا خیر؟

سوال فرعی:نام اولین مدرسه و اولین معلمتان را بفرمائید؟


سوال شماره ۴ ( چهارشنبه ۱۹ بهمن ۹۰)

سوال اصلی:نظر شما در خصوص انتصاب مدیران بومی در سطح منطقه چیست؟ وبه نظر شما نماینده باید در عزل ونصب ورود پیدا کند یا خیر؟

سوال فرعی:نام اولین مدرسه و اولین معلمتان را بفرمائید؟

پاسخها:

آقای شیخ موسی احمدی

پاسخ سوال اصلی:آقای احمدی روزهای گذشته اعلام نمودند که وقت ندارند به سوالات ما جواب دهند.درتاریخ ۱۷/۱۱/۹۰ مسئول ستاد ایشان در شهرستان جم با خبرنگار ما تماس گرفتند و اعلام نمودند که اگر میخواهید ما به سوالات شما پاسخ دهیم،سوالات را روی سایت قرار داده تا جواب برایتان ارسال کنیم ولی اگر در همان تماس تلفنی و بصورت فی البداهه باشد پاسخ نمی دهند/مسئول مذکور البته عنوان داشتند مورد دیگری که هم وجود دارد این است که از کجا معلوم که انصاف در اینخصوص رعایت گردد و بقیه کاندیداها از سوالات مطلع نگردند؟

پاسخ سوال فرعی:

…………………………………………………………………………..

خانم سکینه الماسی

پاسخ سوال اصلی:دیدگاه من این است که باید از نیروهای بومی که کارشناس هستند و تخصص دارند استفاده بشه و انهایی هم که در منطقه نیستند دعوت کنیم وبازگردانیم به منطقه و از انها استفاده کنیم چون بومیان دلسوزتنرند.مثلاً در بحت صنعت نفت وگاز چون ما مدیر بومی نداریم غیر بومیان اگر هم مصوبه ۵۰ درصدی را اجرا کنند فقط در سطح مشاغل خدماتی استفاده میکنند در حالی که ما باید ۵۰ درصد سهیمه مدیران بومی نیز داشته باشیم.در بحث ورود نماینده به این موضوعات نیز باید بصورت غیر مستقیم ورود کند هرچند که جزء وظایفش نیست بوطر مثال در حال حاضر آموزش وپرورش شهرستان جم تعداد ۷۸۰ نیروی رسمی دارد که بسیاری از آنها توان مدیریتی بالایی دارند نباید مدیر آموزش وپرورش شهرستان جم غیر بومی باشد.من در این خصوص تاکید خاصی دارم و اگر نماینده قصد دارد به اهدافش برای حوزه انتخابیه برسد باید مدیران بومی و هماهنگ داشته باشد.

پاسخ سوال فرعی:مدرسه شهید باهنر روستای علی آباد – ما در آن زمان  خانم معلممان را با اسم کوچک صدا میزدیم و هیچوقت هم فاملشان را نفهمیدیم فقط یادمه که اسم کوچک ایشان زهره بود

…………………………………………………………………………

آقای قاسم علی بازآیی

پاسخ سوال اصلی: منطقه ما نمایندش حکم وزیر دارد به شرط اینکه نماینده مطلعی باشد.من در حوزه انرژی که بیشترین بخش مناطق مارا گرفته نظرم این است که نماینده باید با رایزنی با وزیر ، از وی بخواهد یک معاونت نفت وگاز در منطقه داشته باشد و از طریق آن معاونت در عزل و نصب های مدیران شرکتها در راستای بومی سازی تلاش کند.در سایر ادارات خصوصاً در رده مدیران میانی،نماینده نقش اساسی بازی می کند هرچند که برابر قانون نمی تواند دخالت کند اما اگر قرار است پاسخگوی مردم باشد باید بتواند با هماهنگی با مدیران وایجاد یک سیستم مناسب در اینخصوص ورود نماید.

پاسخ سوال فرعی:مدرسه ما مدرسه عشایری بود توی چادر درس میخواندیم در شهرخاص قدیم روبروی پالایشگاه- اولین معلم آقای احمدپور که فیروز آبادی بودند.شنیدم ایشان فوت شدن که امیدوارم خدا ایشان را غریق رحمت کند.

………………………………………………………………………

آقای عسکر جلالیان

پاسخ سوال اصلی: من اعتقادم این است که ما ۳ شهرستان داریم و هر کدام را باید بسپاریم دست مردم همان شهرستان و خودشان با شناخت پتانسیل های آن شهرستان،شهرشان را مدیریت کنند اما در خصوص نماینده مجلس باید گفت که نماینده حق عزل و نصب ندارد و وظایفش نیز مشخص است البته میتواند مشورت بدهد.به هر حال سیستم اجرایی حق دارد خودش عزل ونصب انجام بدهد اما در خصوص مواردی که در جایی تخلفی صورت بگیرد ویا مطالبه جدی مردمی وجود داشته باشد قطعاً نماینده نیز از باب نظارت وارد عمل می شود.

پاسخ سوال فرعی: من در مدرسه شهید شیخ فضل ا… نوری انارستان درس خواندم ولی بدلیل فقری که ان زمان وجود داشت عملاً ما فقط به فکر قلم و دفترمان بودیم و متاسفانه اسم اولین معلمم در خاطرم نمانده

…………………………………………………………………………

آقای احمد حیدری

پاسخ سوال اصلی: از دیدگاه من آبدارچی نیز در نوع خودش مدیر است ورئیس آن آبدارچی نیز در نوع دیگری مدیر است،دیدگاه من این است که اگر  افراد واشخاص مناسب آن مدیریت داشته باشیم باید همگی بومی باشند.زیرا فرد بومی از آنجایی که مردم کاملاً وی را می شناسند دوستان و اقوامش نیز در همان شهر هستند،نظارت بیشتری را بر خود حس میکند و همواره بهترین مرجع نظارتی هم مردم بوده اند.اما از لحاظ قانونی نماینده نمی تواند در عزل و نصب ها دخالت نماید مگر اینکه بداند نصب فردی در اداره ای باعث بروز مشکلات میگردد و یا اینکه تخصص لازم را ندارد که در ان خصوص از طریق پیگیری از وزیر مربوطه قابل انجام است.

پاسخ سوال فرعی: مدرسه نصرت روستای پلنگی – آقای چنگیز نیک اقبال که اهل کازرون بودند اولین معلمم بود اما در دوران دبستان تاثیرگذارترین معلمان من آقایان رسول مشتاق و سید علی اکبر سجادی زاده بودند.

…………………………………………………………………………

آقای قیصر صالحی

پاسخ سوال اصلی:اعتقادم بر این است که اصل بومی سازی اصلی است که مورد قبول واقع شده است و از لحاظ کم هزینه بودن و در دسترس تر بودن نیز به صلاح دولت است.البته برخی از پست ها بنا به مصالح مدیریت بومی صلاح نمی باشد که ایرادی ندارد اما در کل وقتی در منطقه مدیرمطلوب و کارآمد وجود داشته باشد ترجیهاً به صلاح مردم ومملکت است-در خصوص ورود نماینده در عزل و نصب ها،طبق اصل ۸۴ قانون اساسی،نماینده در تمام مسائل داخل و خارج کشور می تواند اظهار نظر کند و نظارت یکی از حقوق مهم نماینده مردم است.

پاسخ سوال فرعی: مدرسه آیت ا… سعیدی بیدخون و اولین معلمم هم آقای حاج اکبر جمهیری که اصالتاً بوشهری بودند- البته مدرسه مذکور در دوره نماندگی خودم تخریب گردیده و مجدداً نوسازی و بازسازی شد.

…………………………………………………………………………

لینک سوالات روزهای گذشته:

اولین سوال آوای جم از کاندیداها و پاسخ آنها

دومین سوال آوای جم از کاندیداها و پاسخ آنها

سومین سوال آوای جم از کاندیداها و پاسخ آنها

 

 

{jcomments on}

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=930

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.