• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

رئیس کل دادگستری استان بوشهر:نقد صحیح رسانه‌ها برای پیشگیری از جرم یک ضرورت است

  • کد خبر : 966
  • 01 اسفند 1390 - 9:03

به گزارش خبرنگار آوای جم به نقل از جنوب پرس؛ حیدر بحرانی صبح دیروز در نشست هم‌اندیشی دستگاه قضا با رسانه‌ها اظهار داشت: کلید رسانه‌ها راهگشایی برای یک جامعه و یک طیف است و می‌توانند طیفی را به سمت صواب و یا راه ناصواب سوق دهند.

به گزارش خبرنگار آوای جم به نقل از جنوب پرس؛ حیدر بحرانی صبح دیروز در نشست هم‌اندیشی دستگاه قضا با رسانه‌ها اظهار داشت: کلید رسانه‌ها راهگشایی برای یک جامعه و یک طیف است و می‌توانند طیفی را به سمت صواب و یا راه ناصواب سوق دهند.

وی افزود: فضای سایبری در پیشگیری از جرم خیلی می‌تواند نقش داشته باشد البته رسانه‌ها باید تنها به خبر اکتفا نکرده و علت حوادث را ریشه‌یابی کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به استقبال از فضای رسانه‌های دیجیتال استان بوشهر، این رسانه‌ها می‌توانند برای افراد جامعه به ویژه قشر جوان محور باشند.

بحرانی گفت: ما بنا به تعهداتی که در دستگاه‌های حاکمیتی داریم باید شیوه‌ای را دنبال کنیم که عملکرد منفی رسانه‌های مجازی را خنثی کنیم.

وی تاکید کرد: وقتی مجوزی برای فعالیت رسانه‌ای دریافت می‌شود باید در قبال جوانان احساس مسئولیت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر یادآور شد: نقد صحیح از سوی رسانه‌ها در کنار ارائه راهکارها برای پیشگیری از جرم یک ضرورت است.

بحرانی بیان کرد: به عنوان یک تکلیف اخلاقی موظفیم شیوه‌هایی را دنبال کنیم که ضدیتی با نظام نداشته باشد و نقدی انجام دهیم که به نظام کمک کند.

وی با اشاره به انتخابات ۱۲ اسفندماه گفت: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به خوبی نقش خود را ایفا کردند و مردم پایبندی خود به معیارهای انقلاب، شهدا را نشان دادند و معادلات سیاسی غربی‌ها را به هم ریختند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: نیاز است رسانه‌ها در امر انتخابات به گونه‌ای عمل کنند که بین مردم و مسئولان اتحاد و انسجام ایجاد شود.

بحرانی با بیان اینکه در شرایط فعلی اتحاد و انسجام بین مسئولان یک ضرورت است افزود: در کنار این وحدت باید مشارکت بیشتری در انتخابات داشته باشیم و جانبداری‌ها نیز صحیح و منطقی باشد.

وی خاطر نشان کرد: اطلاع‌رسانی مفید، دقیق، جامع، تحلیل اوضاع ملی و منطقه‌ای از وظایف مهم رسانه‌هاست.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: در نظام اسلامی ایران کار زیاد شده و سم‌پاشی‌ها خیلی شده ولی در مورد کارهای انجام شده اطلاع‌رسانی خوبی صورت نگرفته است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=966

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.