• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

شب شعر در پنجمین روز هفته منتهی به روز جم برگزار شد +تصویرشعرا

  • کد خبر : 1043
  • 24 اسفند 1390 - 4:08

به گزارش خبرنگار آوای جم : شاعران خوش ذوق جمی با هم شاعرانه و عارفانه از شهر جم گفتند ،‌ از مردمان و زنان باصفای جم گفتند . چه زیبا سرودند در وصف فاضل و شیخ محمد شفیع محسنی جمی و دیگر بزرگان . آری حق هم همین هست ، مردم اهالی بام بوشهر برخود می بالند که شهرمان مزین شده به نام بزرگانی که فخر ادبیات این خطه از میهن اسلامی هستند .

به گزارش خبرنگار آوای جم : شاعران خوش ذوق جمی با هم شاعرانه و عارفانه از شهر جم گفتند ،‌ از مردمان و زنان باصفای جم گفتند . چه زیبا سرودند در وصف فاضل و شیخ محمد شفیع محسنی جمی و دیگر بزرگان . آری حق هم همین هست ، مردم اهالی بام بوشهر برخود می بالند که شهرمان مزین شده به نام بزرگانی که فخر ادبیات این خطه از میهن اسلامی هستند .

اسداله مظفری : چون عاشق تو  و  هرچه مستی است خدا            در کار تو و غزل پرستی است خدا

از طرح قشنگ چشم تو فهمیدم                          نقاش بزرگ و چیره دستی است خدا

سه شنبه شب ۲۳ اسفند تالار شهید خاتمی میزبان شاعرانی از شهر جم بود که مثل سالیان دور مثل پروانه به گرد شمعی چون نام بلند آوازه « جم » آمدند و چه زیبا سرودند غزلهای عاشقی و وطن پرستی را . این مراسم که با تلاوت کلام الله مجید توسط قاری عزیزچمران رفیعی پور مزین و آغاز گردید ، یکی از زیباترین برنامه های بود که بمناسبت روز جم اجرا گردید .

در این مراسم پس از اجرای سرود غرور انگیز جمهوری اسلامی ایران ، علی موذنی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ضمن تقدیر از مسئولین و مدعوین و همچنین شعرای که در این محفل ادبی حضور داشتند ،‌ برنامه های هفته منتهی به روز جم را تشریح نمودند . همچنین ایشان در خصوص نمایشگاه خوشنویسی که به همت استاد محمد جواد علی بابایی و داریوش تازش در سالن شهید خاتمی در حال برگزاری می باشد گفتند :‌ شهرستان جم در استان بوشهر به لحاظ هنر خوشنویسی و خطاطی یکی از قوی ترین شهرستانها می باشد و این قدمت دیرینه ای دارد که از بزرگان قدیم جم تا به امروز بر پیشانی این شهر حک شده است .

در این شب شعر ۲۰ شاعر و شاعره حضور داشتند که هر کدام با اشعاری زیبا از شهر جم و از بزرگان و مفاخر این دیار گفتند. بی شک وقتی از دل بگوئیم لا جرم بر دل نشیند .

 

تحلیل آوای جم :‌ خوشبختانه استقبال از این مراسم نسبته به مراسمات قبلی بهتر بود ، اما جا دارد که مردم فهیم و ادب دوست از این ذخائر ارزنده حمایت نمایند تا شعر و شاعری به بوته فراموشی نرود .

نکته بسیار جالب و ارزنده این مراسم : قرائت اشعار شعرای قدیم که در قید حیات نبودند توسط مهندس عبدالنبی یوسفی که بسیار مورد استفاده همگان قرار گرفت . روحشان شاد

نکته قوت این مراسم : حضور شاعره پریزاد مرادی « شاعره ای که بدون رفتن به مدرسه و مکتب خانه خیلی زیبا شعر می سراید »‌ بزودی مصاحبه اختصاصی ایشان در فرصتی مناسب از طریق سایت آوای جم www.avajam.ir می خوانید .

شاعرانی که در این مراسم حضور داشتند :‌

مجری :‌ احمد بی باک

آقایان : حسین تشانی – دکتر محمد کارگر – مرتضی لطفی – اکبر فتوحی – شکراله مشتاق – عبدالحسین ستوده – حمزه زارعی – جمشید صبوری – اسداله مظفری – نقی مظفری – سید مجتبی موسوی – غلامرضا جلیل پور – عباس توانا – محمد راستگو – معین راستین – عابث عدالت جو – حسین سلیمی – مهندس یوسفی

شاعره : پریزاد مرادی

 

 

{jcomments on}

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1043

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.