• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

ایست و بازرسی شهرک توحید، صواب یا نا صواب

  • کد خبر : 1099
  • 09 فروردین 1391 - 10:37

ایست و بازرسی شهرک توحید، صیانت یا اهانت؟!

چندین روز است که حراست شرکت خدمات غیر صنعتی به بازرسی اتومبیل ساکنان ، مهمانان و کارکنان شهرک توحید مبادرت نموده است. اگر گذری به شهرک داشته باشید پرسنل حراست ، در مبادی ورودی، اتومبیل شما را متوقف نموده و از شما تقاضا می کنند تا درب صندوق عقب را بالا بزنید …

ایست و بازرسی شهرک توحید، صیانت یا اهانت؟!

چندین روز است که حراست شرکت خدمات غیر صنعتی به بازرسی اتومبیل ساکنان ، مهمانان و کارکنان شهرک توحید مبادرت نموده است. اگر گذری به شهرک داشته باشید پرسنل حراست ، در مبادی ورودی، اتومبیل شما را متوقف نموده و از شما تقاضا می کنند تا درب صندوق عقب را بالا بزنید …

و سپس به بررسی سطحی اموال درون صندوق می کنند که در برخی از ساعات چندین اتومبیل را در صف بازرسی مشاهده می کنید. خلاصه در ایام نوروز به قول دوستان گیر بازار بیشتر است و نگاههای موشکافانه ی دوستان حراست بیشتر بر اندام واردین و خارجین احساس می شود. از برخی از دوستان شنیدم که گویا طلایی ربوده شده یا قرار است ربوده شود و یا در حال ربایش است و از این گونه  پچ پچ ها. اما براستی آیا چنین کاری لازم است ؟ آیا واقعا بدین گونه ، می توان دزد را به دام انداخت ؟ و آیا این رفتار هتک حرمت ساکنین ، مهمانان و کارکنان مجموعه شهرک توحید و مردم شکل شهرستان نیست؟

اما چند نکته در این مقال:
۱٫    نوع بازرسی هایی که در مبادی شهرک در حال وقوع است بیشتر به شبیه سازی ایست و بازرسی شبیه است تا یک بازرسی اصولی و مچ گیرانه . چه آنکه هیچ سارق محترمی آنقدر دیوانه نیست که اموال سرقتی به مانند طلا را از سپر اتومبیل خود آویزان کند تا به دام دوستان حراست گرفتار شود. البته شاید هم بازرسی ها جنبه نمادین داشته باشد . الله اعلم
۲٫    نمونه این گونه بازرسی ها را در جاهای دیگری هم شاهد بوده ایم که از جمله آنها می توان به تفتیش زائران در عراق ، بازرسی پرواز  و … اشاره کرد و بی گمان  وضعیت هیچکدام ازنمونه های بالا و دیگر نمونه های مشابه ، تناسبی با شرایط شهرک ندارد مگر آنکه دوستان مسئول ، وضعیت این و آن را یکی بدانند.
۳٫    اگر قرار است برای حفظ امنیت اقتصادی شهرک و شرکت خدمات غیر صنعتی اقدامهایی چون ایست و بازرسی صورت گیرد پس بی شک مسئولین شهرستان جم هم می بایست برای حفظ امنیت اقتصادی شهرستان جم ، مبادی ورودی و خروجی شهر به سمت شهرک ها را به حالت فوق العاده درآورده و در انها ایست و بازرسی قرار داده تا خدایی ناکرده چیزی از اموال شهرستان جم به تاراج شهرک نشینان نرود. اگر دوستان وزارت نفت به خوبی به این تقابل فرضی توجه کنند به عمق نادرستی رفتار انجامی در شهرک پی خواهند برد!!!
۴٫    بی گمان بازرسی میهمانان نوروزی و نگاه( پنجاه- پنجاه) میهمان یا مجرم، به این عزیزان، در شان شرکت خدمات غیر صنعتی و در مرتبه ی اولی در شان شهرستان جم نمی باشد. چه آنکه گمان نمی کنم هیچ کس مهمان خود را بر درب ورودی خانه مورد تفتیش قرار دهد.
۵٫    در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست که برای یک درصد احتمال رفتار ناپسند اجتماعی یک فرد، به شخصیت و جایگاه اجتماعی نود ونه درصد انسان دیگر به مانند بالا بی احترامی شود. بی گمان راه های بسیاری برای حراست از اموال شرکت خدمات غیر صنعتی گاز ایران و شهرک نشینان وجود دارد که نیازی به رفتارهای ناصواب اینچنینی نباشد. امیدواریم روزی رسد که در دنیا نه حصاری میان انسانها باشد و نه ایست و بازرسی و نه … .
راستی یه سوال: از اونایی که بلدند از حراست و ایست و بازرسی و … رد بشن بپرسید ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان تو چند تا صندوق عقب جاسازی کرده و از حراست کشور رد کردند؟
و چه نیکو می سراید پروین :
چیره دستان می ربایند آنچه هست            می برند آنگه ز دزد کاه دست

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1099

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.