• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

رییس جمهوری: باید آینده ای شایسته ملت ایران بسازیم

  • کد خبر : 1218
  • 19 اردیبهشت 1391 - 16:33

به گزارش خبرنگار آوای جم ، محمود احمدی نژاد روز سه شنبه در ‘چهارمین همایش ملی آرشیو برای همه با محور حفاظت و نگهداری اسناد میراث مستند’، ملت ایران را ملتی برجسته توصیف کرد و افزود: ملت ایران نه تنها اهل سلطه جویی، برتری طلبی و چشم داشتن به داشته های دیگران نیست، بلکه در پیگیری ارزش های الهی، انسانی، توحیدی و عدالت و عشق ملتی ممتاز است.

به گزارش خبرنگار آوای جم ، محمود احمدی نژاد روز سه شنبه در ‘چهارمین همایش ملی آرشیو برای همه با محور حفاظت و نگهداری اسناد میراث مستند’، ملت ایران را ملتی برجسته توصیف کرد و افزود: ملت ایران نه تنها اهل سلطه جویی، برتری طلبی و چشم داشتن به داشته های دیگران نیست، بلکه در پیگیری ارزش های الهی، انسانی، توحیدی و عدالت و عشق ملتی ممتاز است.

احمد نژاد با بیان اینکه ملت ماموریتی بزرگ برعهده دارد، اظهار داشت: از ماموریت های مهم ملت ایران الگو شدن و دعوت کردن انسانها به زندگی انسانی و متعالی است و ذکر توانمندی ها و عظمت ملت ایران برای یادآوری این ماموریت بزرگ است.

وی با بیان اینکه روزی فطرت الهی انسان ها شکوفا می شود، تصریح کرد: آن زمان، روزی است که توحید و عدالت در جهان به دست عدالت گستر حقیقی حاکم می شود.

رییس قوه مجریه مجموعه آثار فرهنگی یک ملت را هویت آن ملت دانست و گفت: صیانت از میراث ملموس، مکتوب و معنوی یک کشور صیانت از موجودیت یک قوم و راهی است که به تحقق آرمان های آن ملت می انجامد.

وی هویت تاریخی را تنظیم کننده رابطه با دیگران دانست و افزود: بخشی از اسناد نشانه تصمیم سازی های تاریخی است که مقدمه تصمیم و بخشی دیگر تصمیم ساز است که در واقع می توان گفت، اسناد تاریخی راه آینده را نشان می دهد.

به گفته احمدی نژاد پالایش و صیانت از اسناد، ایجاد یک ذخیره است که آینده را تامین می کند.

وی کتابخانه ملی و مرکز اسناد را ارزشمندترین مجموعه در کشور ذکر و تصریح کرد که این مجموعه باید کاملترین، فعالترین و در دسترس ترین مرکز باشد.

وی با قدردانی از مجموعه فعالان در مرکز اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران خطاب به آنان گفت: این مرکز باید هر روز برنامه ای داشته باشد و اساتید در این برنامه ها سرگذشت سرزمین مان را تشریح کنند و بگویند که بزرگان ما چه کرده اند تا بدانیم در آینده چه باید کرد و به کجا باید حرکت کنیم.

رییس قوه مجریه ادامه داد: مرکز اسناد و کتابخانه ملی باید کانون بالندگی، پرورش و حمایت از اندیشه و اندیشمندان باشد و بقیه امور، موردی، لحظه ای و گذرا است.

به گفته وی موضوعی که تاثیر ماندگار دارد دریافت درست از هویت،راه قله ها و آرمان ها می باشد که این کار، هنر صاحب نظران است.

رییس قوه مجریه با بیان اینکه گاهی ممکن است یک سند مسیر ملتی را تغییر دهد، اظهار داشت: بسیاری از موضع گیری ها و تصمیمات به گذشته بازمی گردد و اگر وقایع گذشته به درستی تدوین شود همه چیز به خوبی تنظیم خواهد شد.

رییس جمهوری با بیان اینکه باید اسناد تاریخی را صیانت، معرفی، منتشر و دسترسی به آن را آسان و تشویق کرد، پیشنهاد داد که کتابخانه ملی مسابقه ها و جشنواره هایی را درباره اسناد تاریخی، کنکاش و معرفی آن برگزار کند.

احمدی نژاد با مروری کوتاه بر تاریخ کشورمان گفت: در مقاطعی از تاریخ، شیاطین، دشمن بشریت و سلطه گران توانستند اراده شان را بر ملت ایران تحمیل کنند که تلخی این تحمیلات همواره کام ملت ما را آزرده است.

وی یکی از این موارد را تحمیلات هسته ای دشمنان در زمانی خاص ذکر کرد و افزود: شاهد بودیم که ملت با همه وجود از این تحمیل ناراحت بود و آن را تحقیر هویت خود می دانست.

وی با تاکید بر این نکته که همواره به عظمت و توانمندی ملت ایران ایمان و باور داشته است، گفت: قبل از اینکه رییس جمهور شوم، گفته بودم که اگر ملت مرا برگزیند بطور حتم فعالیت های صلح آمیز هسته ای را آغاز خواهیم کرد که پاسخ من، پاسخ ملت ایران بود.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه هیچ کس اجازه ندارد از حقوق اساسی یک ملت عدول کند، یادآور شد: دیدیم که ملت ایران چه کرد و حماسه ای آفرید که در تاریخ ماندگار است.

رییس قوه مجریه خطاب به اساتید، صاحبنظران و کارشناسان گفت: باید نقاط برجسته تاریخ ملت ایران را معرفی کنیم و به بخش های تلخ تاریخ نیز بپردازیم و آنرا علت یابی کنیم.

منبع : ایرنا

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1218

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.