• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

بخشداران نامه احراز سکونت غیربومی‌ها در پارس جنوبی را تایید نکنند

  • کد خبر : 1302
  • 17 خرداد 1391 - 5:51


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: بخشداران استان بوشهر از تایید نامه احراز سکونت افراد غیربومی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خودداری کنند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: بخشداران استان بوشهر از تایید نامه احراز سکونت افراد غیربومی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خودداری کنند.

 

حسین حیدری اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که برخی از دهیاران، شوراهای اسلامی شهرها، بخش‎ها و روستاهای استان به افراد غیربومی نامه احراز سکونت مبنی بر بومی بودن آنها می‎دهند.
وی تصریح کرد: این امر موجب بروز مشکلات زیادی شده است و باید با افراد سواستفاده کننده با قاطعیت برخورد شود.
حیدری اظهار داشت: اخیرا شاهد احراز سکونت‎های جعلی توسط برخی از اعضای شوراها هستیم و برای جلوگیری از این امر باید اقدامی اساسی شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: از بخشداران استان انتظار داریم از معرفی افراد غیربومی به‌عنوان افراد بومی به منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی خودداری کنند.
حیدری ادامه داد: افرادی بومی محسوب می‎شوند که ساکن استان بوشهر باشند و تحصیلات خود را در استان انجام داده باشند نه اینکه با رابطه و آشنایی مبادرت به گرفتن نامه احراز سکونت کرده باشند.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات دیگر تابع نبودن پارس جنوبی به قانون کار است، در حالی که پارس‌جنوبی منطقه صنعتی و کارگری است و باید تابع قانون کار باشد.
حیدری بیان کرد: اما در حال حاضر آنها مستقل عمل می‎کنند و ما اجازه ورود نداریم، هر چند پیگیر رفع این مشکل هستیم.
شایان ذکر است اخیرا احراز سکونت افراد غیر بومی که کمتر از یک هفته به‌عنوان مهمان در شهر خورموج حضور داشته‎اند متاسفانه  توسط برخی از اعضای شورای شهر خورموج به‌عنوان نیروی بومی با ۱۰ سال سکونت صادر گردیده است که جا دارد مسئولان ذی‌ربط در این رابطه برخورد جدی داشته باشند./منبع:فارس

{jcomments on}

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1302

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.