• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

کلاهبرداری تحت عنوان عرضه دستگاه کاهنده مصرف بنزین

  • کد خبر : 1315
  • 23 خرداد 1391 - 18:05








افراد ناشناسی که خود را به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و یا اتحادیه سوخت مرکزی منتسب می کنند ضمن تماس تلفنی با شهروندان دستگاهی را وعده می دهند که به ادعای آنان مصرف بنزین خودروها را به میزان ۲۸ درصد کاهش می دهد.








افراد ناشناسی که خود را به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و یا اتحادیه سوخت مرکزی منتسب می کنند ضمن تماس تلفنی با شهروندان دستگاهی را وعده می دهند که به ادعای آنان مصرف بنزین خودروها را به میزان ۲۸ درصد کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار آوای جم به نقل از ایرنا :تماس گیرندگان با منازل و یا محل کار مردم که سعی در جلب اعتماد مردم با استفاده از شگردهای مختلف دارند ادعا می کنند این دستگاه بر روی شیلنگ ورودی سوخت خودرو نصب می شود و با استفاده از آن هر ۱۰۰ لیتر ۲ تا ۳ لیتر مصرف سوخت کاهش می یابد.

کلاهبرداران ضمن درخواست ۷۵ هزار تومان پول برای ارسال این دستگاه و به قول خودشان با تخفیف۵۰ درصدی، می گویند یک کارت طلایی تخفیف ۴۵ درصدی بیمه شخص ثالث و هدست بلوتوث مجهز به هشداردهنده خواب نیز برای متقاضیان خرید دستگاه ارسال می کنند.

تماس گیرندگان که به نظر می رسد ویزیتورهای خانگی با وعده دریافت درصد از فروش کالا باشند با اشاره به اینکه این دستگاه یک سال ضمانت و بیمه نامه دارد، ادعا می کنند که فعالیت شرکت کاذب آنها همچون دیگر شرکت های خصوصی که با تماس تلفنی کالای خود را عرضه می کنند، نیست و وانمود می کنند این طرح بطور مستقیم توسط دولت در حال اجرا است.

خبرنگار ایرنا در تماس تلفنی با یکی از این افراد از وی سوال کرد بطور مستقیم با کدامیک از دستگاه ها و وزارتخانه های دولت همکاری می کنید که وی بدون پاسخ مشخص، به این جمله اکتفا کرد که ‘این دستگاه از قوه قضائیه گواهی نامه ثبت اختراع دارد’.

این فرد، نرخ دولتی و آزاد دستگاه مورد نظر را به ترتیب ۷۵ و ۱۵۱ هزار تومان عنوان کرد و گفت: خودروی افرادی که تمایل دارند این دستگاه را خریداری و نصب کنند به مدت دو روز در پارکینگ قرار می گیرد و در روشی دیگر نصاب به آدرس مالکان اعزام می شود و عملیات بدون اجرت نصاب، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام می شود.

در اینجا این تناقض وجود دارد که چرا خودروها برای اجرای عملیاتی که حداکثر ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد باید دو روز در پارکینگ بمانند؟

در حالی که این افراد خود را به شرکتهای دولتی منتسب می کنند، یک مقام مسوول در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرگونه ارتباط با طرح ادعایی را رد کرد و گفت: شرکت های ایران خودرو و سایپا هنوز این دستگاه ها را تائید نکرده اند.

وی با هشدار به مردم برای هوشیاری در قبال این گونه کلاهبرداران اظهار کرد: ما به دنبال آدرس این شرکت ادعایی هستیم و هنوز از طریق اپراتورهای تماس گیرنده نتوانسته ایم آدرسی دریافت کنیم.

برخی از افرادی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند پیشنهاد می کنند دستگاههای قضایی، اجرایی و نظارت کننده و همچنین نیروهای انتظامی برای برخورد با چنین فرصت طلبانی اقدامات شایسته را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1315

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.