• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

خطبه های کوبنده امام جمعه جم/از حمایت از رسانه ها/انتقاد شدید از شهردار و ادارات فرهنگی و پاسخی به استاندار

  • کد خبر : 1432
  • 02 تیر 1391 - 15:18

به گزارش خبرنگار آوای جم؛حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با توصیه خود به نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ماه شعبان از ماه‌های بسیار ارزشمند و بزرگ است و اعیاد با برکتی نیز دارد.

وی با تبریک روز پاسدار و ولادت امام حسین (ع) افزود: پاسداران همواره در دفاع از ارزش‌های اسلامی پیشگام بوده‌اند و کارنامه سپاه بسیار درخشان است.

امام جمعه جم با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای تخریب چهره سپاه خاطرنشان کرد: دشمنان دارند تلاش می‌کنند که چهره سپاه را مخدوش جلوه دهند و این نشاندهنده تاثیرگذاری و اقتدار سپاه است.

گنجی همچنین با تبریک روز جانباز تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری زبان قاصر است که بگوییم افتخارات جانبازان را بیان کنیم و جانبازان در واقع از پرافتخارترین اقشار جامعه هستند.

امام جمعه جم همچنین به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و یادآور شد: تامین امنیت مردم بسیار اهمیت دارد و قوه قضائیه باید حضور پررنگی در این عرصه داشته باشند و به ویژه در برخورد با افراد بی‌حجاب باید قاطعیت لازم را داشته باشند.

گنجی در ادامه سخنانش در خطبه دوم باز هم همچون هفته های قبل به گرانی اشاره داشت و گفت مرغ ۷۰۰۰ تومان شده است اگر اینجور پیش برود ماه رمضان ۱۰۰۰۰ تومان هم خواهد شد.باید به فکر مردم کم درآمد بود باید مسئولان تلاش کنند و گرانی و بازار را مدیریت کنند.

امام جمعه شهرستان جم همچنین گفت:در هفته گذشته مبعث داشتیم,شهادت داشتیم اما هیچ برنامه ای در جم اجرا نشد من از مردم و هیئتها گلایه دارم مراسمات مذهبی باید با کمک مردم برگزار شود و دولتی نباشد.از طرفی نیز گلایه میکنم از دستگاههای فرهنگی شهرستان همچون ارشاد-تبلیغات اسلامی و اوقاف،اگر قرار است اداره فرهنگی داشته باشیم در اینجور مراسمات بودجه ای برای اجرای برنامه نداشته باشند و صرفاً فقط اداره ای باشد همان درش را ببندیم بهتر است.ما منسبتی بالاتر مبعث نداریم.شهردار محترم نیز شهر را چراغانی نکردند حداقل شهرهای دیگر راببینید.

 

گنجی به نقش مهم رسانه‌ها در پیشرفت استان اشاره کرد و با اشاره به سخنان برخی مسئولان استان در تضعیف رسانه‌ها بیان کرد: رسانه ها و سایتها در کشور ما نقش موثری دارند و در جهت گسترش فرهنگ دینی و انعکاس مشکلات مردم فعالیت خوبی دارند.وی گفت بعضاً نیز نقد میکنند که این نقدها باعث پویای است.نباید بعضی ها نگران باشند.البته مطبوعات نیز نباید در جهت تخریب نظام گام بردارند.

 

امام جمعه جم گفت:رسانه هایی که با نقد منصفانه پیش می روند باید حمایت شوند مورد بی مهری قرار نگیرند.طوری نباشد که اگر رسانه نقد کرد فوراً آشفته شده و اقدام نمایند.من فراموش نکرده ام که در دوران استاندار اسبق بوشهر،پس از نقدی در نماز جمعه وی با من تماس گرفت واز من تشکر کرد.من از این صحبتهایی که در چند روز اخیر در سطح استان در خصوص رسانه ها گفته شده نگران هستم.درجامعه باید نقد باشد.مردم صاحبان اصلی جامعه هستند و حق سوال از مسئولین دارند.شیوه ای که بعضاً با مطبوعات و سایتها برخورد می شود شیوه صحیحی نیست.

امام جمعه جم در ادامه به تلاش دشمنان برای مصادره انقلاب مصر اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری تذکرات لازم را در این زمینه داده‌اند و مردم مصر باید مواظب باشند که شورای نظامی و باقی مانده‌های رژیم مبارک به اهداف خود نرسند.

آوای جم؛استاندار بوشهر در جلسه چند روز گذشته شورای اداری استان بوشهر از مدیر کل ارشاد و دستگاههای قضایی استان خواسته بود با سایتها برخورد نمایند.

{jcomments on}

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1432

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.