• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان جم گفت: تنها یک بیمار مبتلا به تب مالت در جم شناسایی شده است.

  • کد خبر : 1518
  • 10 مرداد 1391 - 21:04

به گزارش  آوای جم به نقل ازخبرگزاری فارس؛حسن بازیار در نشست مسئولان بهداشتی شهرستان جم اظهار داشت: تامین سلامت و رفاه و آرامش در جامعه از مهم‌ترین اهداف مسئولان است و باید اهتمام ویژه‌ای در این عرصه داشته باشیم.

وی افزود: شبکه دامپزشکی این شهرستان در حد توان و ظرفیت موجود برای مقابله با بیماری‌های مختلف تلاش می‌کند و فرصت‌ها را هدر نخواهیم داد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان جم ضمن تقدیر از همکاری خوب شبکه بهداشت با اداره دامپزشکی در بحث بیماری‌های قابل انتقال از طریق حیوان عنوان داشت: با تلاش‌های مطلوبی که از ناحیه هر دو سازمان ذیربط طی سال‌های ۱۳۸۵ تاکنون انجام شده، خوشبختانه توانسته‌ایم آمار موارد ابتلا به تب مالت در سطح شهرستان را کاهش بدهیم.

بازیار تصریح کرد: موارد ابتلا به این بیماری در سال ۱۳۸۶ که ۱۱ مورد بوده که به میزان یک نفر که وی نیز مهاجر بوده، در حال حاضر تقلیل یافته است.

وی مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری در بحث دام را واکسیناسیون دام برشمرد و خاطر نشان کرد: تمام فعالیت‌های پیشگیری اعم از واکسیناسیون دام در سطح کشور به‌رغم داشتن هزینه‌های فراوان برای دولت، به صورت رایگان انجام می‌شود.

بازیار در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام عدم مشاهده بیماری شاربن در سطح انسان و دام از سال ۸۱ تاکنون به وجود مشکلات مربوط به بحث اتلاف سگ‌های ولگرد در ایجاد موارد حیوان‌گزیدگی و عدم وجود کشتارگاه مناسب برای ذبح بهداشتی دام در سطح شهرستان اشاره کرد.

وی گفت: امید است طی جلساتی که با ارگان‌ها و نهادهای ذیربط در زمینه رفع این معضلات برگزار می‌شود، شاهد پیشبرد اهداف مورد نظر در بحث پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان باشیم.

{jcomments on}

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1518

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.