• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

استاندارگفت:نامه لاریجانی به احمدی نژاد مانع اصلی اتوبان جم – پالایشگاه

  • کد خبر : 1545
  • 18 مرداد 1391 - 13:51

به گزارش خبرنگار آوای جم؛درجریان نشست استاندار بوشهر با اصحاب رسانه،خبرنگار آوای جم در سوالی خواستار روشن شدن وضعیت مصوبات سفر سوم رئیس جمهوری به استان و خصوصاً شهرستان جم شد.

محمدحسین جهانبخش در پاسخ به این سوال گفت:متاسفانه آقای لاریجانی رئیس مجلس در نامه ای به رئیس جمهور مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهور به استان بوشهر را که تعهد آن بر عهده وزارت نفت می باشد را غیرقانونی خوانده و خواستار عدم اجرای آن گردیده است.

محمد حسین جهانبخش افزود: رهاورد سفر سوم هیات دولت به استان بوشهر ۲۷۷ مصوبه است که از این شمار اعتبار ۱۷ مصوبه مربوط به تعهدات وزارت نفت است.
وی یادآورشد: مجموع بار مالی ۲۷۷ مصوبه سفر سوم هیات دولت به استان بوشهر ۶۵هزار میلیارد ریال است که سهم اعتبارات تعهد وزارت نفت ۱۳ هزار میلیارد ریال است.
استاندار بوشهر اضافه کرد: اگر استناد رییس مجلس مبنای قانونی داشته باشد چرا باید تعهدات وزارت نفت در سفرهای استانی به خوزستان، هرمزگان و سایر استان ها برقرار باشد و فقط استان بوشهر مشمول این ماده قانونی شود و از اعتبارات وزات نفت محروم شود.
جهانبخش ادامه داد: با توجه به تبعات منفی این نامه بر روند توسعه استان بوشهر، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی باید با ورود به موضوع مانع از اجرایی شدن آن شوند.
وی اعتبار تسریع درگازرسانی به شهرهای کلمه و تنگ ارم، گاز رسانی به ۱۰۰روستای استان بوشهر، تامین اعتبار توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان کنگان، احداث بزرگراه جم به پالایشگاه فجر، تجهیز و تعیین بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به عنوان بیمارستان معین صنعت نفت، ایجاد کمربند سبز حاشیه جاده ها و آزاد راه های حوزه نفوذ پارس شمالی و جنوبی، ایجاد پارک های جنگلی، احداث بزرگراه ساحلی دیر- کنگان و تامین بخشی از اعتبار فرودگاه بین المللی جدید بوشهر را از جمله این طرح ها ذکر کرد.
استاندار بوشهر گفت: احداث دانشگاه صنعتی بوشهر، مشارکت در سرمایه گذاری ۴۹درصدی در احداث پتروشیمی های گناوه و دشتستان توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، انتقال دفاتر شرکت های نفت و گاز پارس و شرکت ملی نفتکش به استان بوشهر، کمک سالانه ۵۰ میلیارد ریالی نفت به ورزش استان بوشهر، تامین اعتبار مطالعه ایجاد مرکز تحقیقات گاز درشهر بوشهر، خرید، احداث و اجاره ساختمان های اداری و پست امداد گاز در شهرهایی که گاز دار می شوند و تشکیل کارگروه نفت در استان برای تعیین سهم استان بوشهر از منابع و منافع اجرای پروژه های نفتی دراین استان از دیگر مصوبات یادشده است./ایرنا

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1545

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.