• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7

رهبر انقلاب : اتاق فرمان جهان نباید با دیکتاتوری چند کشور اداره شود

  • کد خبر : 1604
  • 09 شهریور 1391 - 13:09


به گزارش پایگاه خبری آوای جم به نقل از کارگر نیوز؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، بیانات مهمی را درباره مسایل امروز منطقه و جهان ایراد کردند. 

مقام معظم رهبری در این سخنرانی، با انتقاد از سیاستهای استکباری کشورهای غربی، به مسایل مختلفی نظیر ساختار شورای امنیت سازمان ملل، مسایل هسته‌یی، آزادی و برابری ملت‌ها و … اشاره کردند.

گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری را در زیر می‌خوانید:

ـ ما اینجا گرد هم آمده‌ایم تا حرکت و جریانی که در شش دهه قبل با هوشمندی و موقعیت‌شناسی چند تن از رهبران سیاسی دلسوز و مسوولیت‌پذیر پایه‌گذار شد، جانی تازه و تحرکی دوباره ببخشیم.

ـ آن روزها (زمان تشکیل جنبش عدم تعهد) کشورهای عضو این جنبش به پیوندی که آنها را از سیطره شبکه‌های اقتدارگرا مصون بدارد، نیازمند بودند و امروز با پیشرفت و گسترش ابزارهای سلطه‌گری این نیاز پابرجاست.

ـ اسلام به ما آموخته که انسان‌ها با وجود ناهمگونی‌های نژادی، زبانی و فرهنگی، فطرت همسانی دارند که آنها را به پاکی، عدالت، نیکوکاری، همکاری و همدردی فرا می‌خوانند. همین سرشت همگانی است که اگر از انگیزه‌های گمراه‌کننده به سلامت عبور کنند، انسان‌ها را به توحید رهنمون می‌کنند. این حقیقت قادر است پایه و پشتوانه تشکیل جوامع آزاد، سرافراز و برخوردار از پیشرفت توامان باشد و شعاع معنویت را به انگیزه‌های مادی نفوذ دهد و بهشتی دنیایی برای آنان فراهم آورد.

ـ همین حقیقت مشترک و همگانی است که می‌تواند شالوده‌ریز همکاری برادرانه ملت‌هایی باشد که از نظر شکل ظاهری و منطقه جغرافیایی شباهتی به هم ندارند، اما همکاری‌های بین‌المللی هر گاه بر این شالوده استوار باشد، دولت‌ها ارتباطات میان خود را نه بر اساس ترس، افزون‌طلبی و واسطه‌گری افراد خائن و خودفروش بلکه بر پایه منافع انسانیت بنا می‌کنند و وجدان بیدار خود و خاطر ملت‌های خود را از دغدغه‌ها آسوده می‌سازند.

ـ این نظم آرمانی در نقطه مقابل نظام سلطه قرار دارد که امروز دولت متجاوز آمریکا پیش‌قراول آن بوده و هست. آرمان‌های اصلی جنبش عدم تعهد، با گذشت شش دهه همچنان زنده و پابرجاست. استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و عدم تعهد به قطب‌های قدرت و ارتقاء همبستگی میان کشورهای عضو.

ـ واقعیت‌های امروز با آن آرمان‌ها فاصله دارد، ولی تلاش همه‌جانبه برای دست یافتن به آرمان‌ها، هر چند پر چالش، لیک امیدآفرین و ثمربخش است.

 

-اتاق فرمان جهان نباید با دیکتاتورى چند کشور غربى اداره شود ، باید بتوان یک مشارکت دموکراتیک جهانى در عرصه مدیریت بین المللى شکل داد.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1604

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.