• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

پیام تبریک شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم به مناسبت روز بهورز

  • کد خبر : 1611
  • 12 شهریور 1391 - 6:35

آوای جم:”صدای گامهایم  سکوت روستا را می شکند ، آواز خوش گنجشک ها خبر از روزی نو را می دهد و من شادمانه درکوچه پس کوچه های روستایم قدم می گذارم تا به خانه بهداشت برسم. من بهورز روستا هستم و خانه بهداشت روستایم از هزار شمع زیارتگاه روشن تر است……

این سخنان بهورزی است که با دستانی سبز و دلی سرشار از محبت در خط اول نظام سلامت برای ارتقاء بهداشت روستای محله اش تلاش می نماید.”

دوازدهم شهریور ماه روز بهورز است، بهورزی که از بطن مردم برخواسته و بدون هیچ چشم داشتی جز رضای حق تعالی

در محیط روستا ، سلامتی را به مردم خود هدیه می نماید.

او که از بدو ورودش به این شغل مقدس، همواره شعارش خدمت و ارتقاء سلامتی برای مردم دیارش بوده است. آری او بهورز است، از اهالی روستا ، آشنا به فرهنگ و زبان مردم خود،که پس از قبولی در آزمون بهورزی دو سال دوره آموزشی را به صورت شبانه روزی و به دور از خانواده در مرکز آموزش بهورزی طی می نماید و یاد می گیرد که چگونه خدمات بهداشتی اولیه را به مردمش ارائه نماید تا برنامه های سلامت روستایش به نحو مطلوب و همگام با برنامه های کشوری پیش رود. او همواره یاد می گیرد که چگونه در جهت تامین ، حفظ و ارتقاء سطح سلامتی مردم تحت پوشش خود تلاش نماید تا شاهد مرگ و میر عزیزی در محیط روستا نباشد . او با ابزار کاری که در دست دارد همواره می کوشد در جهت تحقق اهداف بهداشتی کشور عزیزمان گام مثبتی بردارد. آری او ایثارگر است ، همیشه و در همه جا در کنار مردم و همگام و    همراه با آنها در جهت مرتفع نمودن مشکلات روستا سعی می نماید تا ان شاا… همه این زحمات توشه ای برای ذخیره آخرتش باشد، چون خدمات وصف ناشدنی بهورز در قالب مادیات نمی گنجد .

“فرا رسیدن ۱۲ شهریور ماه، روز بهورز بر پاسداران همیشگی خط مقدم جبهه سلامت ، مبارک باد. امید است همیشه در پناه ایزد منان سالم و پاینده باشید. به امید روزی که با تلاش و همت مضاعفتان شاهد کشوری آباد، سالم و به دور از هرگونه بیماری در سرتاسر ایران باشیم . دعای خیر دردمندان و آحاد مردم پاک و شریف روستائی کشورمان بدرقه راه پرتلاشتان باد.”

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1611

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.