• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

انتقاد حجت‌الاسلام گنجی از نطق تلویزیونی رئیس جمهور

  • کد خبر : 1632
  • 17 شهریور 1391 - 10:38

به گزارش خبرنگار آوای جم به نقل از خبرگزاری فارس ؛حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب جعفری است و بیش از ۳۴ سال امامت ایشان تداوم داشته و هفت نفر از خلفای عباسی در دوران این امام عظیم‌الشان بوده‌اند.

 

وی افزود: تربیت بیش از ۴ هزار شاگرد توسط ایشان از اقدامات ارزشمند در نشر و گسترش اسلام و مذهب شیعه است و باید راه ایشان تداوم یابد.

امام جمعه جم خاطرنشان کرد: با وجود شکنجه‌های زیادی که بر ایشان وارد شد و با وجود سختی‌های بی‌شمار دوران زندگی امام جعفر صادق(ع)، گسترش اسلام به بهترین کیفیت انجام گرفت و ما باید به ایشان افتخار کنیم.

گنجی به جمعه خونین ۱۷ شهریور ۵۷ اشاره کرد و یادآور شد: رژیم خونخوار پهلوی تجمع عظیم مردم تهران در میدان ژاله سابق را به خاک و خون کشید و چهار هزار نفر شهید شدند و این میدان به نام میدان شهدا نامگذاری شد و بدون تردید حادثه ۱۷ شهریور ۵۷ گامی در شکست رژیم پهلوی بوده است.

وی به ۱۸ شهریور روز مبارزه با بیسوادی اشاره کرد و از مسئولان نهضت سوادآموزی شهرستان جم تقدیر کرد.

امام جمعه جم همچنین با تسلیت سالروز درگذشت آیت‌الله طالقانی افزود: آیت‌الله طالقانی اولین امام جمعه تهران در انقلاب اسلامی است و خدمات بی‌نظیری به اسلام و انقلاب داشته است.

گنجی همچنین با تسلیت سالروز شهادت دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی بیان داشت: منافقان با اعمال تروریستی و با شهادت ستون‌های انقلاب به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند و مردم روز به روز بیشتر از نظام اسلامی دفاع کردند.

امام جمعه جم به برگزاری اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به نماز در جامعه، از وضعیت نماز در ادارات انتقاد کرد و خواستار گسترش فرهنگ نماز در سطح ادارات و نهادها شد.

گنجی در بخش دیگری از خطبه‌ها با انتقاد از نطق تلویزیونی رئیس جمهور اذعان داشت: بعد از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس سران عدم تعهد که در تهران برگزار شد، از مسئولان انتظار می‌رفت در راستای وحدت و همدلی حرکت کنند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور به جای اتخاذ تدبیر برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، توپ را به زمین دیگران انداخت که به هیچ وجه پسندیده نیست و رئیس جمهور باید تجدید نظر کند.

گنجی در ادامه به تغییر استاندار بوشهر اشاره کرد و افزود: دولت در بحث انتخاب استاندار به نظرات نخبگان استان و ائمه جمعه توجهی نداشته و البته انتظار داریم استاندار جدید به دغدغه‌های مردمی توجه بیشتری داشته باشد و مسیر پیشرفت را هموارتر کند.

وی بیان کرد: از استاندار جدید انتظار داریم نسبت به گسترش ارزش‌ها و نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی اهتمام ورزد و با همدلی و همفکری با نخبگان و نمایندگان و ائمه جمعه مشکلات استان را رفع کند.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1632

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.