• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب (۱۳۹۱/۰۵/۲۹)

  • کد خبر : 1568
  • 30 مرداد 1391 - 5:33

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز (یکشنبه) در دیدار مسئولین نظام، جمعی از قشرهای مختلف مردم و سفرای کشورهای اسلامی در تهران، با تأکید بر لزوم موقعیت شناسی شرایط حساس و سرنوشت ساز کنونی منطقه و هوشیاری در قبال توطئه های بسیار پیچیده جبهه استکبار، ‌خاطرنشان کردند: مسئله اصلی دنیای اسلام قدس شریف و موضوع فلسطین مظلوم است که به برکت بیداری اسلامی برجسته شده است و همه دولتها و ملتهای اسلامی ونخبگان سیاسی و فرهنگی، ‌باید مراقب توطئه خطرناک پنهان سازی مسئله اصلی مسلمانان و واقعیت سازی های دروغین از طریق ایجاد اختلاف میان امت اسلامی، باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به غفلت سالهای متمادی ملتها و دولتهای اسلامی و تسلط قدرتهای سلطه گر بر سرنوشت آنها و ایجاد غده سرطانی صهیونیستی در قلب دنیای اسلام، افزودند: امروز به برکت بیداری اسلامی و حوادث مهم منطقه، این پرده غفلت در حال کنار رفتن است که باید این موضوع را مغتنم شمرد.

ایشان با تأکید بر اینکه موضوع فلسطین و قدس، در قلب حوادث کنونی منطقه قرار دارند، خاطرنشان کردند: این موضوع اصلی نباید به فراموشی سپرده و به حاشیه رانده شود زیرا بسیاری از مشکلات دنیای اسلام بواسطه وجود رژیم جعلی صهیونیستی است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امسال در راهپیمایی روز جهانی قدس، به برکت بیداری اسلامی، ملتهای منطقه توانستند موضع خود را در این قضیه بیان کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ترفندها و توطئه های پیچیده دشمنان برای پنهان سازی مسئله اصلی مسلمانان، خاطرنشان کردند: امروز بار دیگر قدرتهای استکباری همان ابزار قدیمی یعنی «اختلاف بیانداز و حکومت کن» را به کار گرفته اند، بنابراین دولتها و ملتهای اسلامی بویژه نخبگان سیاسی و فرهنگی و روشنفکران و علمای دین باید حقیقت و واقعیت را برای مسلمانان تبیین کنند.

ایشان صهیونیسم را خطری برای همه بشریت خواندند و افزودند: در حالیکه دشمن تلاش دارد تا با عمده کردن اختلافهای طبیعی در قومیت، نژاد و مذهب، میان مسلمانان ایجاد اختلاف و با واقعیت سازی، خطرهای دروغین ایجاد کند ، امت اسلامی باید همت و تلاش خود را بر عمل به اسلام و حفظ و تقویت وحدت و برادری و سرپیچی از اراده قدرتهای بزرگ و در رأس آن امریکا قرار دهند.

رهبر انقلاب اسلامی،‌اختلاف میان ملتهای مسلمان را سم مهلک دانستند و تأکید کردند: همواره باید معیار مسلمانان، موقعیت و جایگاه دشمن آشکار باشد  که آنجا قطعاً جبهه باطل است و مقابل آن، جبهه حق قرار دارد.

در ابتدای این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور، ماه رمضان را شرایطی استثنایی برای تمرین عبودیت و اعتلای انسان در پیشگاه خداوند و وسیله پالایش روح و جان از آلودگی ها و تعلقات، بازگشت به فطرت الهی و کمال انسانی و میدان پرهیز از گناهان خواند.

وی با تأکید بر اینکه ملت بزرگ ایران برای ساختن کشور و پیگیری حقوق اساسی تردیدی به خود راه نخواهد داد، افزود: مستکبران در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند و پافشاری آنها بر زیاده خواهی و ظلم و تعدی به حقوق ملتها، آنان را نجات نخواهد داد.

 

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1568

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.