در این رویداد صنعتی و اقتصادی، قراردادها، رونماییها و تفاهمنامههای زیادی امضاء شد که رسانهها روزانه در ایام نمایشگاه آنها را پوشش دادند و گاهی زیادی هم پوشش دادند! اما در روز پایانی نمایشگاه تفاهمنامهای امضاء شد که نشان از دغدغۀ مدیریت یک مجموعۀ وزین پتروشیمیایی به مقولۀ فرهنگ و رسانه بود.
در روزگاری که اهالی فرهنگ و رسانه مورد بیمهری و کمتوجهی متولیان امر قرار دارند و مجموعههای صنعتی و نفتی رسانه را ابزاری برای بزرگ نشان دادن مدیران خود میدانند، *دکتر اسدالله غلامپور، مدیر عامل شرکت پتروشیمی مروارید* در سکوت خبری و به دور از بزرگنماییهایی که دیگران برای یک تفاهمنامه راه میاندازند با خانهٔ مطبوعات کشور تفاهمنامۀ همکاری امضاء نمودند.
این تفاهمنامه یکی از زیباترین تفاهمنامههای نمایشگاه بیستوهفتم بود تا نشان دهد مدیری که دغدغهٔ واقعی فرهنگی دارد حتی در بزرگترین رویداد انرژی و اقتصادی خاورمیانه نیز فرهنگ را در اولویت میداند.
دکتر غلامپور بارها نشان داده است که به واقع یک دغدغهمند فرهنگیست اما به اعتقاد اهالی فرهنگ و رسانه، این کار زیبای ایشان در یک رویداد اقتصادی و صنعتی، بزرگترین و ماندگارترین جلوهٔ حمایت از فرهنگ و رسانه میباشد.
خداوند به این ایثارگر اقتصادی و فرهنگی توان مضاعف عنایت فرماید تا بتواند اهداف خود را به بهترین نحو پیش ببرد.