• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
3

گزارش صورت های مالی بهار ۱۴۰۲ پتروشیمی آریاساسول منتشر شد/رشد سود عملیاتی و خالص در سه ماهه نخست ۱۴۰۲

  • کد خبر : 16695
  • 31 تیر 1402 - 13:32
آوای بوشهر،گزارش تولید، فروش و مبلغ فروش شرکت پلیمر آریاساسول که چندی پیش منتشر شد، حاکی از رشد ثبت رکوردهایی بود که در ادوار گذشته شرکت محقق نشده است. حالا گزارش‌ صورت‌های مالی سه ماهه نخست 1402 نیز این موضوع را اثبات می‌کند.

به گزارش آوای بوشهر و به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، گزارش صورت‌های مالی آریا برای دوره سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ در سامانه کدال منتشر شد. در ادامه با ارائه و مقایسه فعالیت این دوره و دوره‌های مشابه دو سال گذشته به بررسی فعالیت این شرکت خواهیم پرداخت. 

درآمد فروش

درآمد فروش آریا در بهار ۱۴۰۲ معادل ۸۶ هزار میلیارد ریال بود که این مبلغ فروش نسبت به بهار ۱۴۰۱ دارای ۱۱ درصد رشد و نسبت به بهار ۱۴۰۰ دارای ۸۱ درصد رشد بوده است. 

سود ناخالص

سود ناخالص آریا نیز رشد قابل توجهی داشت. در سه ماهه اول ۱۴۰۲ معادل ۴۵ هزار میلیارد ریال بود. سود ناخالص در این دوره  نسبت به دوره‌های مشابه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ به ترتیب دارای ۵۶ درصد و ۸۶ درصد رشد داشته است. 

سود عملیاتی و EPS

آریا در بهار ۱۴۰۲ سود عملیاتی ۳۸ هزار میلیارد ریال را به دست آورد. مبلغ سود عملیاتی آریا نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۱ دارای ۴۹ درصد رشد و نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ دارای ۸۲ درصد رشد بوده است. آریا سود خالص دوره سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ را ۴۰ هزار میلیارد ریال گزارش نمود. سود این دوره در سال ۱۴۰۲  نسبت به سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ با افزایشی معادل به ترتیب ۴۱ و ۷۰ درصد همراه بوده است. 

لازم به ذکر است که هر سهم آریا در دوره سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ معادل ۲۹۰ تومان سود ساخته است که این مبلغ نسبت به دوره‌های مشابه سال ۱۴۰۱ و  1400 دارای رشد ۴۱ و ۷۰ درصدی بوده است.

مقدار تولید

آریا در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵۲۳ هزار تن انواع محصول شد. رشد تولید این دوره نسبت به دوره مشابه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ معادل ۶ و ۷ درصد بوده است. 

مقدار فروش

آریا در بهار سال ۱۴۰۲ موفق به فروش ۳۰۴ هزار تن انواع محصول شد. رشد تولید این دوره نسبت به دوره مشابه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ معادل ۶ و ۳۲ درصد بوده است. 

مقدار بودجه

مقدار تولید و فروش آریا در سه ماهه ابتدایی علاوه بر اینکه نسبت به سال‌های گذشته دارای رشد چشم‌گیری بوده، نسبت به بودجه پیش‌بینی شده نیز افزایش داشته است. 

تولید آریا نسبت به بودجه پیش‌بینی شده دارای رشدی معادل ۵ درصد بوده این بدان معنی است که آریا ۵ درصد نسبت به بودجه خود بیشتر تولید کرده است. 

همچنین فروش آریا نیز در بهار ۱۴۰۲ نسبت به مقدار پیش‌بینی شده دارای ۳ درصد رشد بوده است. 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=16695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.