• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
11

نماینده ۷۰ درصدی ایران و جایگاهش در مجلس!/قطب انرژی ایران، شایسته جایگاهی فراتر از کمیسیون انرژی و ریاستش

  • کد خبر : 20947
  • 19 خرداد 1403 - 22:19
آوای بوشهر: احمدی که در طیف نیروهای انقلابی تعریف می شود حالا با هتریک نمایندگی اش در مجلس انقلابی، باید شانس اول ریاست کمیسیون انرژی مجلس باشد و به کمتر از ریاست هم قناعت نکند.

به گزارش آوای بوشهر؛ موسی احمدی برای سومین بار نمایندگی قطب انرژی ایران در مجلس شورای اسلامی را بر عهده گرفت؛ او از این حیث رکورددار است و شاید تا سال ها، نماینده ای نتواند هتریک احمدی را تکرار کند.

سهم قطب انرژی ایران و فراتر از آن استان بوشهر در معادلات مدیریت کلان کشور تقریبا صفر است؛ تقریبا از این جهت که تا کنون جایگاهی بهتر از معاونت وزارت آنهم کمتر از تعداد انگشتان دست داشته ایم در حالی که فقط سهم حوزه جنوب استان بوشهر در سبد اقتصاد و انرژی کشور منحصر به فرد است.

موسی احمدی نماینده حوزه ای است که بیش از ۷۰ درصد گاز کشور و صنایع پایین دستی را تامین می کند و بر تولید برق کشور هم تاثیر بسزایی دارد اما طی دو دوره گذشته نتوانسته بیش از نایب رییسی کمیسیون انرژی را به خود اختصاص دهد.

احمدی که در طیف نیروهای انقلابی تعریف می شود حالا با هتریک نمایندگی اش در مجلس انقلابی، باید شانس اول ریاست کمیسیون انرژی مجلس باشد و به کمتر از ریاست هم قناعت نکند.

جنوب استان بوشهر باید قاچ بزرگتری از حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور داشته باشد و به قدر دارایی و تاثیرش در اقتصاد ایران، در معادلات قدرت نقش آفرینی کند. 

ریاست کمیسیون انرژی نه سقف، که کف حق استان بوشهر در سپهر سیاسی ایران است و‌ موسی احمدی باید قدرتش را به پشتوانه اعتبار ۷۰ درصدی سبد انرژی کشور، به سایر نمایندگان دیکته کند.

سرنوشت بخش بزرگی از ایران چه به لحاظ تامین نیازهای اساسی و چه به لحاظ اشتغال پایدار به جنوب استان بوشهر گره خورده است و حالا باید دید، نمایندگان استان بوشهر می توانند با همدلی، راه را برای ریاست کمیسیون انرژی موسی احمدی هموار کنند؟!

بی شک رسیدن به ریاست کمیسیون انرژی برای موسی احمدی که شهره به اخلاق مداری است سخت خواهد بود مگر آنکه این بار، با صدای رسا به همکارانش یادآوری کند که همه راه ها به حوزه انتخابیه او ختم می شود!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=20947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.