• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

بازی مجتمع گاز و مسئولان استان به وقت اضافه کشید/ چه کسی گل طلایی را می زند؟

  • کد خبر : 21771
  • 20 شهریور 1403 - 23:48
آوای بوشهر؛ با ورود آیت الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان، استاندار، نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی، مراجع نظارتی و رسانه های استان بوشهر آزمون استخدامی مجتمع گاز پارس جنوبی در ثانیه های پایانی لغو شد

به گزارش آوای بوشهر، آزمون تامین نیروی پیمانکار شرکت مجتمع گاز در دقایق پایانی با ورود مسئولان استان بوشهر به زمانی دیگر موکول شد.

سال گذشته و در ۱۷ مرداد ماه خبر جذب و استخدام ۸۵۸ نیروی مورد نیاز شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی به شکل کامل و ۱۰۰ درصدی از بین نیروهای بومی استان بوشهر متتشر شد .

این آزمون که در ابتدا در یکی از دانشگاه های تهران قرار بود برگزار شود با ورود جدی مسئولان استان بوشهر به دانشگاه خلیج فارس (بوشهر) تغییر مکان داد تا چهار هزار داوطلبی که نام نویسی کرده اند بتوانند در این آوردگاه در ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۲ شرکت کنند.

در اوایل آبان ماه ۱۴۰۲ بود که نتایج آزمون استخدامی مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام وفقط  ۱۵ نفر از بین سه هزار و ۱۰۰ شرکت کننده برای دعوت به مصاحبه و گزینش فراخوانده شدند که تعجب همگان را برانگیخت.

با توجه به عملکرد ضعیف شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی، و پیگیری مسئولین استان و مطالبه گری  رسانه ها مدیران نفتی وعده دادند که در یک آزمونی دیگر فقط از بین نیروهای بومی بوشهری مطابق با ۵۲۵ مجوز باقیمانده از ۸۵۸ مجوز دریافت شده، زمینه جذب نیروهای بومی را به شکل ۱۰۰ درصدی فراهم کنند

در مرداد ماه بود که مجدد فراخوان ثبت نام در آزمون مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام و در اقدامی عجیب و غیر قانونی علاوه بر بوشهر به کارجویان ۶ استان دیگر  مجوز شرکت در آزمون داده شد که موجب اعتراض مسئولین استان شد.

بعد از اعلام این خبر و اعتراض کسترده کارجویان استان بوشهر ، با ورود آیت الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان، استاندار، نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی، مراجع نظارتی و رسانه های استان بوشهر آزمون در ثانیه های پایانی لغو شد.

هرچند که مسوولان استان در کمال غفلت، بازی قبلی را به این شرکت گازی باخته بودند و هیچگونه کنشی از آنها در ماجرای آزمون قبلی دیده نشد اما به آزمون اخیر در دقایق پایانی واکنش بهتری نشان دادند تا جایی که در ثانیه های اخر آزمون استخدامی مجتمع گاز پارس جنوبی لغو شد.

حالا می‌توان گفت با موکول‌شدن آزمون جدید به مهرماه، مسئولان استان در دقایق پایانی بازی باخته را به تساوی کشاندند  و باید در وقت  اضافه گل طلایی رابزنند و علاوه بر انتقال محل برگزاری آزمون به استان بوشهر شرایط استخدامی اصلاح کنند.

مهم ترین خواسته کارجویان بومی تقلیل شرط مدرک تحصیلی از کارشناسی به دیپلم است تا کارجویان بیشتری بتوانند در این آزمون مهم شرکت کنند.

حالا که این همدلی و همصدایی در مسئولان استان برای گرفتن حق جوانان بومی شکل گرفته است امیدواریم شاهد کامبک  مقتدرانه از سوی آنها باشیم و مجتمع گاز پارس جنوبی را وادار به عقب نشینی‌از موضع خود کنند. 

هرچند به نظر می رسد این امکان در شرف اتفاق است و فشار ها بر این شرکت عظیم‌گازی کارساز بوده است./آوای بوشهر

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=21771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.