• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
چند نکته در ماجرای مصاحبه استخدامی صدف عسلویه در ماهشهر!

از این “صدف”، “مروارید” در نمی آید!

  • کد خبر : 17962
  • 08 مهر 1402 - 10:16
شرکت پتروشیمی صدف در عسلویه استان بوشهر واقع است؛ قرار است بار اقتصاد مملکت را به دوش بکشد اما توان برگزاری یک مصاحبه را ندارد. تاسف آور نیست؟! البته تاسف بارتر اینکه این برنامه ریزی برای سخت تر کردن شرایط حضور جوانان بوشهری و جذب سلیقه ای باشد؟ امید که اینگونه نباشد...

آوای بوشهر؛ مدیر عامل شرکت پتروشیمی صدف مرداد ماه سال جاری از جذب ۲۴۰ نفر در این شرکت خبر داد.(اینجا بخوانید)

خبری خوشحال کننده برای جوانان جویای کار در عسلویه و استان بوشهر که بتوانند سهم خود را از اشتغال در صنایع مستقر در عسلویه را بیشتر کنند.

به گزارش آوای بوشهر؛ طبق وعده مدیر عامل پتروشیمی صدف، آزمون استخدامی این شرکت در شهریورماه برگزار شد و جمع زیادی از جوانان بومی و غیر بومی در این آزمون حضور یافتند.

تا اینجای کار همه چیز طبق روال عادی پیش رفت تا اینکه دعوتنامه ی زمان و محل مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون کتبی ابلاغ شد:

“زمان حضور جنابعالی جهت مصاحبه فنی، تخصصی و روانشناسی استخدامی شرکت های تابعه گروه صنایع خلیج فارس، روز (…) در محل ماهشهر(…) شرکت رهاوران فنون پتروشیمی می باشد”

پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی پتروشیمی صدف واقع در عسلویه استان بوشهر، برای انجام مصاحبه شغلی باید به ماهشهر استان خوزستان سفر کنند.

اما چند نکته در این خصوص:

اول: هیچ منطق عقلی نمی پذیرد که صدها پذیرفته شده ی پتروشیمی صدف که قاعدتا باید از جوانان استان بوشهر، جنوب استان بوشهر و عسلویه باشند صدها کیلومتر مسیر را طی کنند تا در استانی دیگر مصاحبه شغلی شان را برگزار کنند.

اگر طبق معمول سه برابر ظرفیت را برای مصاحبه فراخوان داده باشند در واقع بالغ بر ۷۰۰ پذیرفته شده باید به ماهشهر بروند تا مصاحبه تخصصی انجام دهند!

اینکه می گوییم چنین اقدامی با هیچ منطق و خرد جمعی سازگار نیست به این دلیل است که راه های ساده تری برای تسهیل حضور پذیرفته شدگان در مصاحبه وجود دارد؛ به جای فراخوان ۷۰۰ نفر نیروی انسانی جوان به ماهشهر ، ۷ نفر مصاحبه کننده به عسلویه بیایند و مصاحبه را انجام دهند؛ منطقی تر نیست!

دوم: اینکه محل اشتغال در استانی و محل مصاحبه در استانی دیگر باشد و طبق دستور رئیس جمهور و مصوبات هیات دولت، اولویت جذب با عسلویه، مناطق پیرامون و استان بوشهر است شائبه ی دیگری را تقویت می کند؛

 حذف نیروهای انسانی بوشهر و جذب دیگران! موضوعی که فرماندار عسلویه هم به صراحت به آن اشاره کرده است:

“باتوجه به تاکید رئیس جمهور در دیدار شهریورماه با مردم شهرستان عسلویه و حوزه پیرامونی صنعت در زمینه بومی گزینی، اقدام پتروشیمی صدف در پذیرش نیرو از ماهشهر غیرمنطقی است و سبب کاهش جذب نیروی بومی می‌شود. عوامل برگزاری آزمون و مدیریتی پتروشیمی صدف باید بدانند در شهرستان عسلویه سرمایه‌گذاری می‌کنند باید حتما با مسئولین محلی هماهنگ و در رعایت حقوق جوانان جویای کار و شهروندان نهایت همکاری به عمل آورند” (متن خبر را اینجا بخوانید)

سوم: می گویند در ماهشهر شرایط برای مصاحبه فراهم است و امکانات است و تازه دوره آموزشی پذیرفته شدگان نهایی هم در همان ماهشهر است از این رو منطقی است که مصاحبه هم ماهشهر باشد.

اصلا به فرض که ماهشهر قرار است محل برگزاری دوره آموزشی باشد و … . مگر در مصاحبه تخصصی قرار است پذیرفته شدگان را به دستگاه های فوق پیشرفته ی دروغ سنج و تخصص یاب وصل کنند که فقط ماهشهر می تواند و عسلویه نمی تواند!

چند نفر که دانش شان ممکن است بیش از پذیرفته شدگان باشد پشت میزی می نشینند و پذیرفته شده را سین جیم می کنند تا ببینند چند مرده حلاج است و می تواند کار شرکت را ره بیندازد یا خیر؟ اینکه نیاز به گسیل صدها نفر از یک استان به استان دیگر نیست!

اصلا فرض کنیم همه آنچه می گویند درست است و ماهشهر، باب برگزاری مصاحبه تخصصی است و عسلویه به عنوان قطب انرژی کشور، ناتوان از برگزاری یک مصاحبه! شرم آور نیست که عسلویه با ۴۱ پتروشیمی و ده ها فاز و پالایشگاه گازی که چندین پتروشیمی عظیم آن متعلق به صنایع خلیج فارس است توان برگزاری یک مصاحبه استخدامی یا دوره های آموزشی ندارد!

چهارم: باز هم فرض می کنیم عسلویه ناتوان از برگزاری یک مصاحبه است و مصاحبه کنندگان هم برای آمدن به عسلویه به زحمت می افتند. به این فکر کرده اید اگر برای جمعیتی که قرار است بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسیر را از عسلویه به ماهشهر برود اتفاقی رخ دهد چه کسی پاسخگوست؟!

۵۰۰ کیلومتر مسیر که پذیرفته شدگان به دلیل استرس مصاحبه، خودرو شخصی را بر وسایل نقلیه عمومی ترجیح می دهند و نهایتا یک لحظه غفلت، می تواند فاجعه بیافریند. چند اتوبوس هم برای سفر بی خطر نیروهای انسانی بالقوه آینده شرکت نمی شود مهیا کرد؟!

پنجم: شرکت پتروشیمی صدف در عسلویه استان بوشهر واقع است؛ قرار است بار اقتصاد مملکت را به دوش بکشد اما توان برگزاری یک مصاحبه را ندارد. تاسف آور نیست؟! البته تاسف بارتر اینکه این برنامه ریزی برای سخت تر کردن شرایط حضور جوانان بوشهری و جذب سلیقه ای باشد؟ امید که اینگونه نباشد…

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.