• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
بر اساس گزارش مرکز آمار؛

جهش قیمت مسکن؛ بوشهر رکوردار کشور شد + نمودار

  • کد خبر : 20430
  • 06 اردیبهشت 1403 - 0:55
آواي بوشهر: بررسی های 2 سال اخیر نشان می دهد بوشهر از نظر جهش قیمت مسکن رکوردار کشور است.

به گزارش آوای بوشهر و به نقل از خلیج فارس؛ آمارها نشان می‌دهد قیمت مسکن در استان‌های کشور از بهار ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۲ حداقل ۲ برابر و حداکثر ۳.۵ برابر شده که بالاترین میزان آن مربوط به بوشهر می باشد.

مسکن یکی از مهم‌ترین اقلام سبد مصرفی خانوارهاست، طوری‌که بخش اعظمی از درآمد مردم را صرف خود کرده است. از طرفی، طی سال‌های اخیر، این کالای ضروری و بااهمیت تبدیل به کالایی لوکس و رویایی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوار مبدل شده است.

مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از قیمت مسکن، آماری را از تورم مسکن به تفکیک استان‌های کشور در بازه زمانی بهار ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۲ را اعلام کرده است.

طبق این محاسبات، تورم مسکن در استان بوشهر بیشترین میزان در کل کشور بوده است، طوری‌که قیمت مسکن در این استان طی این دو سال ۳.۵ برابر شد.

نکته قابل تامل این است که میزان رشد قیمت مسکن در بوشهر حتی از پایتخت هم بیشتر بوده، طوری که تهران در رتبه ششم کشور می باشد.

تورم مسکن در بوشهر در مدت دو سال منتهی به بهار سال گذشته، ۲۴۹ درصد بود. به بیان ساده‌تر، می‌توان گفت قیمت مسکن در این استان در بهار سال گذشته ۳.۵ برابر بهار سال ۱۴۰۰ بود.

یعنی اگر در بهار سال ۱۴۰۰ قیمت ملکی در این استان ۱ میلیارد تومان بود، در بهار سال ۱۴۰۲ قیمت همان ملک به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

در رتبه بعدی استان سمنان قرار گرفته که تورم ۲۴۰ درصدی را در بهار ۱۴۰۲ نسبت بهار ۱۴۰۰ تجربه کرده است.

بر اساس آمارهای اعلام‌شده توسط مرکز آمار ایران، استان خراسان رضوی کمترین تورم مسکن را از بهار سال ۱۴۰۰ تا بهار سال ۱۴۰۲ داشته است. تورم مسکن در این استان ۹۹ درصد بود. به بیان ساده‌تر، در این مدت قیمت مسکن در این استان ۲ برابر شد. پس از خراسان رضوی، استان خوزستان قرار گرفته است.

قیمت مسکن در استان خوزستان در بهار ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۲ به اندازه ۱۱۹ درصد افزایش یافت. به عبارتی، می‌توان نتیجه گرفت طی این مدت قیمت مسکن در این استان حدود ۲.۲ برابر شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=20430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.