• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
6
در حاشیه سخنان پزشکیان که می گوید «باید تصمیمات سخت گرفت»

سخت برای کی؟ مردم یا مسئولان؟!

  • کد خبر : 21398
  • 06 مرداد 1403 - 8:38
آوای بوشهر :مسعود پزشکیان که از هفته آینده رسما دولت را در دست می گیرد، گفته «باید تصمیمات سخت گرفت.»

به گزارش آوای بوشهر؛ روشن است که وضعیت کشور نیازمند تصمیمات سختی می باشد تا شاهد بهبود شرایط باشیم، اما پرسش این است که تصمیمات سخت برای چه کسانی؟ برای مردم یا مسئولان؟

اگر بین مردم و مسئولان همسویی باشد، تصمیم سخت می تواند برای هر دو باشد، در غیر این صورت، تصمیم سخت برای یکی از طرفین است.

با توجه به شعارهای انتخاباتی پزشکیان که تاکید داشت رویکرد اصلی تصمیمات باید به سود مردم باشد، نباید شروع تصمیمات سخت از سمت مردم باشد، بلکه باید از سمت ساختار سیاسی آغاز شود.

تصمیماتی که شاید برای حاکمیت سخت است، اما برای مردم شیرین است و می تواند به بهبود فضای کشور و امید به آینده منجر شود.

برداشتن فیلترینگ بکب ار ابن تصمیمات است، سیاست بیهوده ای که جز ضرر چیزی نداشته و کسی هم در کشور حاضر به دفاع از آن نیست. اما میلیون ها شغل را دچار اختلال کرده و مردم را برای دور زدن فیلترینگ به دردسر انداخته و گرفتار هزینه اضافه کرده است.

در روزگاری که جهان به سمت توسعه زیرساخت های اینترنت و حرکت در مسیر هوش مصنوعی در حرکت است، محدودیت شدید بر اینترنت در کشور ما مانند این است که بهترین آزاد راه را احداث کنیم، اما برای جلوگیری از تصادف، هر ۵۰۰ متر یک سرعت گیر بگذاریم! فیلترینگ همین اندازه بی معنی است.

از این موارد در کشور کم نداریم. مثلا تغییر رفتار نسبت به زنان که بیراه نیست بگوییم ادامه روش فعلی، سخت تر از تغییر دادن آن است.

تغییر نگاه به رسانه ها تا مرجعیت خبری از خارج کشور به داخل برگردد.

حاکم کردن انضباط مالی دولت و حتی کاهش بودجه نهادهای ریز و درشتی که گزارشی از اثرگذاری آنها و نحوه هزینه کردشان ارائه نمی شود بجای فشار مالیاتی و انواع عوارض بر مردم…

قطعا اگر تصمیمات سخت از سمت ساختار سیاسی آغاز شود، شکاف موجود میان دولت و مردم کمتر خواهد شد و آن زمان اجرای تصمیمات سخت با همراهی و حمایت مردم ساده تر می گردد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=21398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.