• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
7

نخستین کمیته پایداری هیئت مدیره برای شرکت‌های ایرانی تشکیل شد/ آریاساسول پیشگام در توسعه پایدار

  • کد خبر : 16347
  • 14 تیر 1402 - 8:20
آوای بوشهر،شرکت پلیمر آریاساسول به‌عنوان نخستین شرکت در بین شرکت‌های ایرانی، کمیته پایداری هیئت مدیره را به‌منظور محافظت از اکوسیستم، بهبود کیفیت زندگی و حفظ منابع طبیعی برای نسل‌های آینده تشکیل د

به گزارش آوای بوشهرو به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، با حمایت و تعهد مدیریت ارشد سازمان، کمیته پایداری از سوی مدیریت طرح و برنامه در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ طرح¬ریزی و منشور کمیته پایداری تدوین و به‌تصویب هیئت‌مدیره شرکت رسید. نخستین جلسه این کمیته در دفتر مرکزی شرکت آریاساسول در تهران تشکیل شد.

این کمیته در واقع بر مبنای تعهد اعضای هیئت‌مدیره به مقوله پایداری و اخذ تدابیر لازم موازی با کسب و کار، همچنین ارائه گزارش پیشرفت طرح‌های پایداری در جلسات هیئت‌مدیره تشکیل شده است. بر همین اساس یک نفر از اعضای هیئت‌مدیره شرکت به همراه مدیر طرح و برنامه و مدیر HSE در این کمیته عضویت دارند و دبیر این کمیته نیز رئیس سیستم و فرآیندهای کسب و کار تعیین شده است.

در نخستین جلسه، گزارش عملکرد کمیته‌های راهبری و اجرایی پایداری در سازمان به‌منظور تدوین گزارش عملکرد یکپارچه سازمان (پایداری)، مطالب مطرح شده در مجمع در حوزه پایداری، همچنین سیاست‌گذاری کلان در این حوزه و تعیین برنامه‌های آتی مرور و بنا شد جلسات آتی مطابق با تقویم تدوین شده در طول سال برگزار شود.

موضوع پایداری (Sustainability) از مباحث حائز اهمیت در دنیای کسب و کار و رقابتی امروز است و سازمان‌های مطرح دنیا به‌منظور استقرار آن و تهیه گزارش‌ها و تدوین پروژه‌های مرتبط تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند و سازمان ملل متحد نیز اهداف توسعه پایدار را به‌عنوان اهداف اصلی خود برای دستیابی موفق به آینده‌ای بهتر و پایدارتر منتشر کرده است.

بر این اساس شرکت‌ها در سه حوزه و رکن اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست، به‌منظور ایجاد پایداری در توسعه تلاش می‌کند. هدف از این روش، ارزش‌آفرینی برای تمامی ذینفعان است و در چنین ارزش‌آفرینی توجه به پایداری مدل‌های کسب و کار ارزشمند به‌شمار می‌رود.

توسعه پایدار بر اساس اهداف ۱۷ گانه سازمان ملل طرح‌ریزی شده است که این اهداف موجب همکاری جامعه جهانی می‌شود و نوآوری و به اشتراک‌گذاری تخصص‌ها و شیوه‌های جدید را ارتقا می‌بخشد.

در شرکت پلیمر آریاساسول، مدیریت پایدار و مسئولانه سازمان به‌معنای خلق ارزش از طریق ایجاد ارتباط میان پایداری اقتصادی، پایداری محیط زیستی و پایداری اجتماعی است و تصمیم‌سازان شرکت همواره بر حفظ و ارتقای عملکرد سازمان به‌صورت یکپارچه در این سه عرصه تأکید داشته‌اند تا با پذیرش مسئولیت در جامعه صنعتی و پیرامونی تبدیل به الگوی سازمان ایرانی پیشرو در صیانت از محیط زیست، داشتن محیط کاری مطلوب برای کارکنان و مؤثر در توسعه اقتصادی کشور باشند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=16347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.