• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
1
رییس بهداشت صنعت نفت بوشهر خبر داد:

عمل های جراحی چشم و سنگ کلیه در بیمارستان توحید جم انجام می گیرد

  • کد خبر : 17006
  • 22 مرداد 1402 - 19:03
رییس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر از اجرایی شدن طرح توسعه بیمارستان‌های تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پروژه توسعه بیمارستان توحید جم با اعتبار ۱۸۸ میلیارد تومان در ۲۰ ماه اجرا می‌شود.

سعید گران‌پی در حاشیه بازدید خبرنگاران از بیمارستان توحید جم، با اشاره به اینکه عمده خدمات مراکز بیمارستانی وابسته به وزارت نفت به مردم بومی استان است، اظهار داشت: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با در اختیار داشتن ۲ بیمارستان توحید جم و خلیج فارس خارگ و ۳۵ مرکز سلامت کار و درمانگاه خانواده در سراسر استان بوشهر به کارکنان نفت و گاز و ساکنین مناطق همجوار با صنعت خدمات‌دهی می‌کند.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با اینکه ۲ بیمارستان توحید جم و خارگ مجری طرح تحول نظام سلامت وزارت بهداشت است گفت: این بیمارستان‌ها تنها مراکز درمانی صنعت نفت در کشور هستند که تمام خدمات را با تعرفه دولتی در اختیار عموم مردم استان بوشهر قرار داده و شهرهای جنوبی استان‌های فارس و هرمزگان نیز از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی سازمان بهداشت و درمان را پرچمدار حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر دانست و افزود: وزارت نفت دولت سیزدهم توجه و نگاه ویژه‌ای به توسعه تجهیزات و افزایش خدمات حوزه سلامت در مناطق مجاور با صنعت دارد و اقدامات صورت گرفته در مراکز درمانی استان نیز خود گواهی بر این موضوع است.

گران‌پی خاطرنشان کرد: بیمارستان توحید دارای بخش‌های کلینیکی از جمله داخلی و جراحی زنان، داخلی و جراحی مردان، بخش اطفال و نوزادان، زایشگاه، اتاق عمل، اورژانس، تزریقات، تالاسمی، دیالیز و نیز بخش‌های پاراکلینیکی تشخیصی از جمله اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، هولترمانیتورینگ، اندوسکوپی فوقانی و کولونوسکوپی، اسپیرومتری است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر افزود: بخش تصویربرداری با قابلیت انجام خدمات رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه تشخیص طبی ، بخش فیزیوتراپی و داروخانه در بیمارستان‌های توحید و جزیره خارگ فعال است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ رشته تخصصی ثابت در بیمارستان توحید جم فعال است گفت: متخصص زنان و زایمان، اطفال، قلب و عروق، بیهوشی، ارتوپدی، داخلی، جراحی عمومی ، رادیولوژی، سونوگرافی و طب اورژانس روزانه در بیمارستان حضور دارند و ۸ رشته تخصصی و فوق تخصصی غدد، گوارش، نفرولوژی، مغز و اعصاب، اورولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم، اعصاب و روان نیز به‌صورت پاره وقت به مراجعین خدمات درمانی می‌دهند.

گران‌پی همچنین از جذب چند فوق تخصص در رشته‌های غدد، گوارش، مغز و اعصاب اطفال، قلب اطفال و نفرولوژی خبر داد و افزود: در ۲ سال گذشته ۳ متخصص طب اورژانس، ۲ متخصص داخلی مغز و اعصاب و یک متخصص کلیه و مجاری ادراری جذب بیمارستان توحید جم شده‌اند.

وی از خرید دستگاه فیکو و شروع اعمال جراحی چشم در آینده نزدیک خبر داد و افزود: دستگاه سنگ‌شکن درون اندام خریداری شده و عمل‌های جراحی برای خروج سنگ از مجاری ادراری در بیمارستان توحید انجام می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پروژه توسعه بیمارستان توحید جم با اعتبار ۱۸۸ میلیارد تومان در 20 ماه اجرا می‌شود و اکنون پیمانکار در مرحله تجهیز کارگاه است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17006

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.