• امروز : جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
5

منتخبان بوشهر در مجلس دوازدهم کدام کمیسیون ها را انتخاب کردند؟ + عکس

  • کد خبر : 20870
  • 09 خرداد 1403 - 11:15
آوای بوشهر:اولویت های منتخبان استان بوشهر برای عضویت در کمیسیون های تخصصی مجلس جدید مشخص شد.

به گزارش آوای بوشهر و به نقل از خلیج فارس؛ دوشنبه هفته جاری افتتاحیه مجلس دوازدهم برگزار و دیروز هم انتخابات هیات رئیسه انجام شد. تا آخر هفته نیز مجلس به بررسی اعتبارنامه های منتخبان می پردازد تا پس از تایید، این افراد رسما نماینده مجلس شوند.

از هفته آینده نیز فرایند تعیین عضویت نمایندگان در ۱۳ کمیسیون تخصصی مجلس آغاز می شود.

پیش بینی می شود برخی از کمیسیون ها مانند امنیت ملی، برنامه و بودجه و انرژی پرطرفدار از مابقی باشد، در مقابل، کمیسیون های فرهنگی و قضایی هم رغبت کمتری در بین نمایندگان برای عضویت داشته باشند، موضوعی که به عقیده آگاهان، ناشی از میزان میزان ارتباط با وزارتخانه های پردرآمد یا سفرها و ماموریت های خارجی ناشی می شود!

پاسخ منتخبان استان به کمیسیون های مورد علاقه شان

خبرنگارما در گفتگو با منتخبان استان در مجلس دوازدهم، درخصوص کمیسیون هایی که به عنوان اولویت های آنها معرفی شده پرسید.

ابراهیم رضایی منتخب دشتستان با اشاره به اینکه در مجلس گذشته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بوده، اظهار کرد: تمایل دارم عضو این کمیسیون باشم، هرچند برای حضور در کمیسیون های اصل ۹۰ و فرهنگی یا اجتماعی هم اعلام آمادگی کرده ام.

جعفر پورکبگانی، منتخب بوشهر، گناوه و دیلم نیز با بیان اینکه در فرم امتیازبندی برای عضویت در کمیسیون ها، اولویت نخستم را کمیسیون انرژی اعلام کرده ام اظهار داشت: مجلس برای ایجاد توزان و تعادل در تعداد اعضای کمیسیون ها، آیین نامه داخلی دارد و طبق تحصیلات و سوابق نمایندگان، برای حضور در کمیسیون های تخصصی امتیازبندی می کنند. از این رو اگر امکان حضور در کمیسیون انرژی فراهم نشد، گزینه بعدی ام را کمیسیون اجتماعی تعیین کرده ام.

غلامحسین زارعی منتخب دشتی و تنگستان هم در گفتگو با «خلیج فارس» اولویت خود را کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اعلام کرد؛ همان کمیسیونی که در نماینده همین حوزه انتخابیه در مجلس قبل حضور یافت.

زارعی درباره دلیل انتخاب این کمیسیون بیان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه، از کمیسیون های مادر و تاثیرگذار مجلس می باشد و با توجه به ضرورت نظارت بودجه ای و محاسباتی بر فرایندهای تصمیم سازی کشور، اولویتم را این کمیسیون تعیین کردم. البته آئین نامه مجلس که از دوره قبل اجرایی شده، دست نمایندگان را برای حضور در کمیسیون ها بسته و امتیازاتی برای نمایندگان دوره قبل در مسیر عضویت در کمیسیون ها قائل شده که با جمعی از همکاران پیگیر اصلاح آن هستیم.

به گفته زارعی، اگر حضور در کمیسیون برنامه و بودجه که یکی از پرمتقاضی ترین کمیسیون هاست فراهم نشد، گزینه بعدی وی کمیسیون اقتصادی می باشد.

در این بین، موسی احمدی منتخب جنوب استان پاسخگوی تماس ها و پیامک ها نبود! البته قطعا گزینه اصلی وی کمیسیون انرژی مجلس است و به دلیل حضور در دو دوره قبلی مجلس در همین کمیسیون، امتیاز لازم برای حضور در این کمیسیون پرمشتری دارد.

گفتنی است ۱۳ کمیسیون تخصصی مجلس شامل انرژی، امنیت ملی و سیاست خارجی، آموزش، تحقیقات و فناوری، اجتماعی، اقتصادی، بهداشت و درمان، برنامه و بودجه، صنایع و معادن، فرهنگی، قضایی و حقوقی، امور داخلی کشور و شوراها، کشاورزی و عمران است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=20870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.