• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
10
ادعای برخی رسانه ها:

تعطیلی پروژه توسعه پارس شمالی با دستور مدیرعامل منطقه ویژه!

  • کد خبر : 20982
  • 22 خرداد 1403 - 20:57
آوای بوشهر: رسانه خبری پایتخت انرژی ایران مدعی شد #سخاوت اسدی #مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در پوشش تعدیل، دستور قطعی تعطیلی پارس شمالی را به زیردستانش صادر کرده است.

رسانه خبری پایتخت انرژی ایران مدعی شد #سخاوت اسدی #مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در پوشش تعدیل، دستور قطعی تعطیلی پارس شمالی را به زیردستانش صادر کرده است.

اسدی که بارها از توسعه و گسترش این منطقه در نشست‌های خبری و مطبوعاتی گفته، در عمل و در طول دوره حضور در جایگاه مدیر عاملی نه تنها هیچ‌گاه اقدامی مؤثر برای این منظور صورت نداده که بارها برای تعطیلی آن همت گماشته است.

 نخستین و مهم‌ترین حرکت او برای رسیدن به این هدف پیش از سفر نخست شهید والامقام راه خدمت حضرت آیت‌الله رئیسی (ره)، رئیس جمهور فقید و هیئت وزیران به استان بوشهر رخ داد که با دفاع قاطع و ورود بی‌چون و چرای حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و نائب رئیس کنونی این مجلس در جلسه هیئت دولت در استان روبرو شد. 

گویا حالا که نماینده مردم شریف مردم استان بوشهر در سفر معنوی حج می باشد، مدیر عامل منطقه ویژه از این فرصت استفاده کرده و دستور تعطیلی این پروژه صادر کرده است.

اسدی پس از این واکنش قاطع، مدتی از صرافت پی‌گیری هدف خود افتاد، اما خبر رسید که چند هفته گذشته و به طور مخفیانه دستور به تعدیل نیرو و تعطیلی دفتر اجراییات پارس شمالی در منطقه بردخون را صادر کرده است که باز با مخالفت شدید و تذکر جدی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه دیر و حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری مواجه شد.

با کنار هم قرار دادن موزاییک حذف ساختار پارس شمالی با وجود دستور مهندس اوجی، وزیر نفت برای احیای آن، حذف پیمان غذای پارس شمالی با وجود الزام اداری وزارت نفت، حذف پیمان درمانگاه فوریت‌های پزشکی و آمبولانس پارس شمالی با وجود خطرات جانی فراوان برای کارکنان آن و نیز علی‌رغم دستور بهداشت و درمان صنعت نفت بر ادامه کار آن و دست آخر، دستور تعدیل نیرو و تعطیلی دفتر اجراییات پارس شمالی در منطقه بردخون، قطعیت برنامه و نیت او برای تعطیلی این منطقه بیش از پیش روشن‌تر می‌گردد.

بسیارانی این دوگانگی همیشگی کردار و گفتار اسدی در قبال منطقه پارس شمالی را امتیازگیری وی از نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی برای ماندگاری خود در پست مدیرعاملی و اطلاع او از مخالفت جدی نمایندگان استان با ادامه حضور او در این جایگاه تعبیر کرده‌اند. بهر رو هر چه که باشد، در شرایط کنونی و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در آغاز به کار فصل تازه خانه ملت و در آستانه انتخابات حساس ریاست جمهوری، انتظار می‌رود نماینده معزز ولی فقیه در استان، نماینده محترم مردم در مجلس خبرگان رهبری، همه نمایندگان انقلابی استان بوشهر در مجلس به‌ویژه نماینده جهادی مردم شریف دشتی و تنگستان یک بار برای همیشه برای وضعیت پیش‌رو قاطعانه چاره‌ای بیندیشند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=20982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جالبه با وجود دستور اکید سرپرست ریاست جمهوری در ۱۶ خرداد که دستگاه‌ها حق ندارند نیرو جابجا کنند ایشون امروز دستور جابجایی ۱۱ نفر از کارکنان پارس شمالی رو داده.
    ایشون در فضای برزخ نبود دولت یکبار در مهر ۱۴۰۱ و الان هم با افزایش فشار بر پارس شمالی این منطقه رو تعطیل کنه. به نظرم مردم استان بوشهر باید جلوی این مدیر ضد دولت و مردم رو بگیرن و به نفت هشدار بدن اگر ایشون رو برنداره مردم خودشون اقدام کنن.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.