• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

انتصاب اولین‌امام جمعه بومی جم؛آغوش باز جمی ها برای فرزندشان

  • کد خبر : 21673
  • 11 شهریور 1403 - 16:21
آواي بوشهر: قطعا ۱۳ سال ماندن در کسوت امام جمعه عسلویه کار هر کسی نیست. آن هم در شهرستانی که پایتخت انرژی نامیده می شود و یکی از شریان های اصلی اقتصاد ایران اسلامی است. جم نیز کم و بیش با عسلویه بی شباهت نیست و تجربه ی موفق هاشمی نژاد در کاکی و عسلویه می تواند نکته مثبت این انتصاب باشد.

به گزارش آوای بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید علی هاشمی نژاد امام جمعه جم‌خواهد.

با انتصاب هاشمی نژاد، حجت السلام‌والمسلمین‌محمدی نیز به امامت جمعه عسلویه منصوب خواهد شد.

سید علی هاشمی‌نژاد زاده ی جم که در اوایل دهه ی ۸۰ خورشیدی به عنوان اولین امام جمعه شهر کاکی‌منصوب شد. 

وی‌با وجود دو جناح چپ و راست در شهر کاکی موفق شد تا از شدت اختلافات آن شهر بکاهد و ارتباط نزدیکی با هر دو‌جریان داشت. تعامل سازنده امام جمعه اسبق با هر دو جناح، باعث شد تا آرامش نسبی بر شهر سادات حاکم شود.

اولین تجربه امامت جمعه هاشمی نژاد در شهر پر چالش کاکی رضایت بخش بود و همین‌امر باعث‌شد تا از وی به عنوان گزینه ای مناسب برای شهرستان عسلویه یاد شود.

وی در ابتدای دهه ی ۹۰ به عنوان امام‌جمعه عسلویه منتصب شد تا به سهم خود در جهت رشد و ارتقای شهرستان استراتژیک عسلویه کمک کند.

تعامل خوب و سازنده هاشمی نژاد این بار با اهل تسنن و  شیعه عسلویه به امنیت این منطقه مهم کمک می کرد.

هاشمی نژاد بارها از تریبون نماز جمعه خواهان احقاق حقوق مردم عسلویه در حوزه های مختلف اشتغال، عمرانی، فرهنگی و غیره بود و در ارتباط ها و دیدارهایش با مقامات عالی رتبه مطالبات مردم این شهرستان به جد پیگیری می‌کرد.

به واسطه اقدامات و کردار نیک هاشمی نژاد بود که وفاق و‌همدلی خوبی بین مردم شهرستان جم و عسلویه ایجاد شد، به طوری که در این ایام فرزندان شهرستان جم بارها بر مسند ریاست و پست های مهم شهرستان عسلویه تکیه زدند.  از فرمانداری و‌معاونت آن گرفته تا دو شهردار اخیر شهر نخل تقی و ریاست چندین اداره عسلویه. 

قطعا ۱۳ سال ماندن در کسوت امام جمعه عسلویه کار هر کسی نیست. آن هم در شهرستانی که پایتخت انرژی نامیده می شود و یکی از شریان های اصلی اقتصاد ایران اسلامی است. جم نیز کم و بیش با عسلویه بی شباهت نیست و تجربه ی موفق هاشمی نژاد در کاکی و عسلویه می تواند نکته مثبت این انتصاب باشد.

 اکنون حجت الاسلام هاشمی نژاد با تجربه ی گرانبهای قریب به ۲۰ سال امامت جمعه به زادگاه خود بازخواهد گشت و‌ به عنوان اولین امام جمعه بومی جم منصوب خواهد شد. هرچند هاشمی نژاد قبل از آنکه امام‌جمعه کاکی شود سابقه ی امام جمعه ی موقت جم‌را در کارنامه دارد‌‌.

اعتماد و‌اعتقاد آیت الله صفایی بوشهری به هاشمی نژاد یکی از نکات مهمی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد،  جمی ها می توانند با بهره گیری از همین مهم، از ظرفیت نماینده ولی فقیه در استان بوشهر برای توسعه شهرستان جم کمک بگیرند.

سید علی هاشمی‌نژاد می‌تواند وزنه ی مهم و‌تاثیری گذاری برای شهرستان جم باشد و امید است در سایه ی همدلی مردم و مسوولان شهرستان با فرزند شایسته جم، این‌دیار بیش از این توسعه یابد.

در پایان باید از زحمات و‌تلاش های صادقانه حجت الاسلام محمدی   قدردانی کرد و  برای ایشان در عسلویه آرزوی موفقیت  داریم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=21673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.